Güncelleme Tarihi:
ZZTK Yönetim Kurulu Başkanı M. Kadri Gündeş, Türkiye’nin 2012-2013 sezonunda gerçekleştirdiği 292 milyon dolarlık zeytinyağı ihracatının 88 milyon dolarlık diliminin ABD’ye yapıldığını belirtti. ZZTK’nın hedef pazarları arasında yer alan ABD’deki konumlarını güçlendirmeyi amaçladıklarını söyleyen Gündeş, ABD’nin zeytinyağı ithalatında 1 numara olduğuna dikkat çekti. M. Kadri Gündeş, “Türkiye son 15 yılda zeytin ağacı varlığını 90 milyondan 170 milyona çıkardı. Önümüzdeki yıllarda zeytinyağı rekoltemiz her yıl artacak. Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı 650 bin ton rekolteye ulaşmayı hedefliyor. Türkiye’nin şu andaki ortalama üretiminin yaklaşık 3.5 katı artışı güçlü bir iç piyasa ve ihracatla katma değere dönüştürebiliriz. ABD pazarı bu anlamda büyük öneme sahip” dedi.
18 metrekarelik stant
Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkan Vekili Davut Er ise ABD’nin sofralık zeytin ihracatında da güçlü bir pazar olduğunu vurguladı. ABD’nin, Türkiye’nin sofralık zeytin ihracatında ilk 5 pazarından biri olduğunu hatırlatan Er, 2012-2013 sezonunda bu ülkeye sofralık zeytin ihracatının 9.5 milyon dolar seviyesinde gerçekleştiğini bildirdi. New York Fancy Food Fuarı’na 18 metrekarelik stantla katılacaklarını ve sofralık zeytin ve zeytinyağı tadımı yaptıracaklarını anlatan Davut Er, “Amacımız, dünyanın en büyük zeytin ve zeytinyağı ithalatçısı ABD pazarında ihracatımızı oluşacak üretim artışına paralel yükseltmek” diye konuştu.