Japonlar’la 3 yılın 180 günü masaya oturdu 100 yıllık şirket doğdu

66 ülkeye 32 milyon dolarlık ihracat gerçekleştiren Nuh’un Ankara Makarnası yönetimi, dış pazarları arasında bulunan Japonya’da 4-5 yıl önce Marubeni Corporation ile çalışmaya başladı.

Haberin Devamı

Marubeni, 3 yıl önce Nuh’un Ankara Makarnası Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Eskiyapan ve ekibini yokladı:
- Japonya’nın makarna ve gıda devi Nisshin Foods & Nisshin Seifun Group, Türkiye’de makarna yatırımı yapmak istiyor. Birlikte yatırımı düşünür müsünüz?
Yılmaz Eskiyapan ve ortaklarının olumlu yaklaşmasıyla görüşmeler başladı, 3 yıl sonra karar çıktı:
- Nisshin Seifun Group, Nisshin Foods (yüzde 51), Marubeni Corporation (yüzde 25) ve Nuh’un Ankara Makarnası (yüzde 24) ortaklığında Nisshin Seifun Turkey kurulacak. Bu şirket, Sincan 1. Organize Sanayi Bölgesi’nde (OSB) 3 yılda 36 milyon dolar yatırım yapacak.
Nuh’un Ankara Makarnası’nın ortağı Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu ve Başbakan Yardımcısı Ali Babacan’ın katıldığı törenle yeni yatırımın anons edilmesinin ardından Eskiyapan’a bu noktaya nasıl geldiklerini sordum:
- 3 yılda Japon ortaklarımızla 180 gün masaya oturduk. Ortaya çok sağlam bir şirket anayasası çıktı. Bu anayasa, şirketi en az 100 yıl ayakta tutar.
Yeni şirkette Nuh’un Ankara Makarnası’nın yüzde 24 hisseyle yetinmesinin nedenini aktardı:
- Nisshin Seifun Group, bu yatırımı tek başına gerçekleştirecekti. Bizi özellikle yanında istedi. Hissemiz yüzde 24 olsa da şirkette sözümüzün ağırlığı daha fazla olacak.
- Yönetimde sizden kaç kişi var?
- Sadece ben varım. Ancak, benim oyum daha güçlü sayılacak.
Aile adına konuşan Rifat Hisarcıklıoğlu’nun sözlerini anımsattı:
- Nisshin Seifun Türkiye, üretimin tümünü ihraç edecek. Şirketin ihracatı yılda 75 milyon dolara ulaşacak.
- Teşvik alınabilecek kentler yerine neden Ankara?
- Japon ortaklarımız üretimin bizim gözetimimizde olmasını istedi. Bunun için yatırımı Sincan’a çektik. Teşvikleri hiç düşünmedik.
Yeni tesisin 2015 ilkbaharında faaliyete geçeceğini kaydetti:
- Üretim yılda 18 bin ton kapasite ile başlayacak. 2 yıl sonra 36 bin tona çıkacak.
İş hayatına bakışını şu sözle ortaya koydu:
- Ya işini, ya eşini seveceksin. Ben “işimi sevmeyi” seçtim.
Hisarcıklıoğlu, Nuh-Ahmet Eskiyapan kardeşler ve Kemal Yurtbilir’in 1946’da kurduğu Nuh’un Ankara Makarnası’nda kendisinin 3’üncü kuşağı temsil ettiğine dikkat çekti:
- 4’üncü kuşaktan temsilciler de işin içinde artık.
3 yılda 180 gün pazarlık, Nisshin Seifun Turkey’in ömrünü en az 100 yıla uzatmaya yetecek mi?
Babacan’ın, “36 milyon dolarlık yatırım iki ülkenin dev kuruluşları için küçük” mesajı yatırımın büyümesine kapı açacak mı?

Haberin Devamı

Üniversite-sanayi işbirliğini ‘gözle’ anlatacak

Haberin Devamı


İSTANBUL Sanayi Odası (İSO) Başkanı Erdal Bahçıvan, Kastamonu turunda üniversite-sanayi işbirliği için somut plan yaptıklarını belirtti:
- İstanbul Üniversitesi, Boğaziçi, İstanbul Teknik, Yıldız Teknik ve Marmara Üniversitesi ile görüştük. Üniversite-sanayi işbirliği için daha etkin adımlar atacağız. İSO, “bilim borsası”na dönüşecek.
Vakıf üniversitelerini de bu ilişkinin içine alacaklarını kaydetti:
- Üniversitelerde Ar-Ge çabaları giderek artıyor. Ancak, sanayicilerin büyük bölümü, “Bizim ustadan iyisi yok” bakışıyla yola devam ediyor.
“Sözle değil, gözle anlama”nın önemine değindi:
- Sanayiciler, üniversite-sanayi işbirliğinin önemini örneklerini görerek anlayacak.
İSO’nun planı tutar mı?

Haberin Devamı

Son Radikal’e ilan verdim

MUDO’nun patronu Mustafa Taviloğlu, Polimeks Grubu’nun inşa ettiği Eskişehir Rixos’un açılışında Radikal’in basılı gazete yayınını durdurmasına üzüldüğünü belirtti:
- 10 gün sonra başlayacak kampanyamın ilk ilanını Radikal’in son sayısına verdim.
- Basılı gazetenin yaşaması için keşke reklamın gücü hep arkasında olsaydı.
- Reklam verirken Radikal’i ayrı tutmadım. Genel Yayın Müdürü Eyüp Can, dijital ortamda daha çok okura ulaşacaklarını söylüyor. Ben yine de, basılı halinin sürmesini isterdim.

Yazarın Tüm Yazıları