Dijital oyun pazarının gelişimi için yeni strateji hazırlanıyor

Güncelleme Tarihi:

Dijital oyun pazarının gelişimi için yeni strateji hazırlanıyor
Oluşturulma Tarihi: Haziran 21, 2014 01:58

TÜRKİYE’deki 300 milyon dolara ulaşan dijital oyun pazarının geliştirilmesi için yeni bir strateji hazırlanıyor. Bu çerçevede Türkiye’nin dijital oyunu ihracatı yapması hedefleniyor.

Haberin Devamı

HÜKÜMET, 300 milyon dolarlık büyüklüğe ulaşan dijital oyun pazarının geliştirilmesi için yeni bir strateji oluşturuyor. Ekonomi Bakanlığı ile Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, 22 milyona yakın oyuncusu bulunan Türkiye’de yerli oyun kültürünün geliştirilmesi ve ‘yabancı oyuncuların’ yerlilerle ortaklık kurmasını teşvik etmek için yol haritası oluşturacak. Bu kapsamda sektörün gelişimin destekleyecek eylem planının hayata geçirilmesi de planlar arasında yer alıyor.

İHRACAT BAŞLAYABİLİR

Çalışmalar kapsamında oyun sektörünün gelişimi desteklenecek ve gerekli adımlar belirlenecek. Bu konuda bir strateji ve eylem planı hazırlanacak. Ekonomi Bakanlığı ile Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın yürüteceği projenin içinde ODTÜ Teknokent de yer alacak. Modelleme, animasyon, tasarım, kurgu ve müzik gibi farklı yönleri olan oyun teknolojilerinin başta savunma olmak üzere eğitim ve sağlık sektöründe yoğun şekilde kullanıldığına dikkat çeken yetkililer, “Türkiye’de genç nüfus dolayısıyla dijital oyun kültürü son derece yaygın. Türkiye dijital oyun pazarının 2012 yılı itibarıyla, 300 milyon dolar büyüklüğe ulaştığı tahmin ediliyor. Oyuncu sayısı itibarıyla Türkiye’ye benzer olan Güney Kore’de dijital oyun pazarı 2 milyar doları buluyor. Bu kapsamda ülkemiz önemli bir iç pazar potansiyeline sahip. Bu potansiyelin değerlendirilerek ihracata dönüştürülmesi imkanı var” açıklamasını yaptı.

STRATEJİ HAZIRLANACAK

Bu çerçevede öncelikle yerli oyun sektörünün gelişimi desteklenecek. Çalışmalar kapsamında oyun sektörü ve üniversite temsilcileriyle birlikte sektör detaylı biçimde analiz edilecek. Bu analizlere dayalı olarak sektörün gelişimini destekleyecek Oyun Sektörü Stratejisi hazırlanacak ve bu strateji çerçevesinde ortaya konacak eylem planı önümüzdeki iki yılda hayata geçirilecek. Ayrıca oyun sektörünün mevcut durumu, gelişimin önündeki engeller, gelişme alanları gibi konular da analiz edilerek, yol haritası oluşturulacak. Hazırlanacak eylem planı kapsamında belirlenen politika ve teşvikler güncellenecek. Türkiye’de 22 milyona yakın oyuncu kitlesi bulunurken oyuncuların 11.5 milyonunun dijital oyunlara harcama yaptığı belirtiliyor.

Haberin Devamı

Günde 39 milyon saat oynuyoruz

Haberin Devamı

TÜRKİYE’de genç nüfus dolayısıyla günde 39 milyon saat oyun oynandığını kaydeden yetkililer, şu bilgileri verdi: “Türkiye, sosyal oyun kategorisinde oyuncu başına oyun oturumu süresinde 38.4 dakika ile dünyada birinci konumda. Oyun tabanlı eğitim yaklaşımının Fatih Projesi içerisinde önemli yer tutmasını bekliyoruz. Gelişmiş oyun sektörüne sahip olmanın kendi kültür ve tarihimize dayanan yerli oyunların ülkemizin tanıtımına sağlayacağı katkılar da olacak. Son dönemde ülkemizdeki oyun sektörü yabancı yatırımcıların da ilgisini çekiyor. Çok uluslu firmaların ortaklık ya da satın alımlar yoluyla ülkemiz oyun pazarına girmesi, yerli oyun sektörüyle bu sektörün gereksinim duyduğu nitelikli insan kaynağının gelişimini hızlandıracak.”

Haberin Devamı


Rakamlarla Türkiye’deki dijital oyun sektörü

22 milyon
Dijital oyuncu sayısı

11.5 milyon
Dijital oyunlara para harcayan kullanıcı sayısı

39 milyon saat
Günlük oyun oynama süresi

300 milyon $
Toplam oyun sektörü hacmi

1 milyar $
2018’de ulaşması beklenen oyun sektörü hacmi

%2.2
Türk oyun sektörünün dünyadan aldığı pay

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!