Önce ray sonra AŞTİ

Son günlerde AŞTİ’nin Mamak’a taşınacağına ilişkin haberler okuyoruz. Peki AŞTİ taşınmalı mı?

Haberin Devamı

*Bir süre daha mevcut terminal kullanılmalı.
*AŞTİ’nin alt katındaki tamirhaneler, benzinlik ve etrafındaki otobüs park alanı kaldırılmalı.
*Yolcu indiren otobüsler AŞTİ’de bekletilmemeli.
*İleriki yıllarda AŞTİ ikiye bölünerek, raylı sistemle ulaşımı sağlanan doğu ve batı garajları yapılmalı.
Çünkü:
Raylı sistem bağlantısı olmayan havalimanından sonra, raylı sistemle bağlı olmayan bir bölgeye yakın bir gelecekte AŞTİ’yi taşımak mantıklı bir çözüm olmaz.
Mesut ŞENER

Fırsatçı tabelaları

Çayyolu’nun Yenimahalle’den Çankaya’ya bağlanmasını fırsat bilenler, bölgeyi reklam tabelalarıyla doldurdu. Bu tabelalar artık görsel kirliliği geçti trafiği engelleyecek boyutlara geldi. Tabelalar öylesine dikiliyor ki, kavşaklarda yolu göremiyorsunuz.
Mehmet GÜRER

Ankara nire İzmir nire

Haberin Devamı

Çankaya Belediyesi’nin geçen dönemki 2 yöneticisi, İzmir Büyükşehir Belediyesi’nde yönetici oldular.
Kimler mi?
Akpınar’daki heyelanın sorumlularından ve çözüm üretmeyenlerinden 2’si olan eski başkan Bülent Tanık ve yardımcısı Buğra Gökçe.
Demek ki İzmir’de kalifiye eleman yokmuş. Bu arada Akpınar heyelanına halen çözüm üretilemedi. 79 aile, 300 kişi mağdur durumda.
Mehmet DEĞİRMENCİ

İlçe belediyesinden ‘rögar’ müdahalesi

24 Nisan 2014 günü Çankaya Belediye Başkanı Alper Taşdelen’e mail attım. Hacıyolu Sokak’ın Bağlar Caddesi çıkışındaki rögar kapaklarının yolun 25-30 cm üzerinde olduğunu, sürücüler için tehlike arz ettiğini bildirdim.
Daha önce aynı konuyu Büyükşehir’e de arz etmiştim. ‘Tamam’ dediler, çalışma yapılmadı. Çankaya’nın eski başkanı Bülent Tanık’ın makamını aradığımda da, ‘Maalesef biz rögar kapaklarına müdahale edemiyoruz’ demişlerdi.
Ancak Taşdelen’li yeni yönetim, asfalt atarak, rögar kapaklarını yol ile aynı seviyeye getirdi. Telefonla arayıp bilgi verdiler, bir de üzerine mektup yazdılar. Teşekkürler.
Nejat TEKİNER

SORUM VAR

Altyapıya yatırım oy getirmiyor mu?

Ankara’da 40 yıllık yaya, 10 yıllık bir şoför olarak soruyorum:
Her yağmur sonrasında Ankaralı mağduriyet yaşıyor. 20 yıldır Ankara’nın altyapısına yatırım yapılmıyor. Altyapı çalışmaları oy getirmediği için mi Ankara bu çileyi 21. yüzyılda bile her yağmur sonrasında yaşamak zorunda kalıyor?
Ertan DOĞAN

Haberin Devamı

Yağmurda çamur güneşte toz duman

Dikmen İlker Mahallesi 1. Cadde’de, ocak ayında başlayan 1 km’lik çalışma, mart ayında ancak bitti. Tabi bu sürede caddeyi kulanamadık, ara sokaklarda birçok kaza yaşandı. İki ayda biten çalışma sonrasında bu defa yola asfalt atılmadı. Her yağmur sürücülere eziyet oldu. Havanın iyi günlerde de esnaf toz, toprak içinde kalıyor. Vurdum duymazlığın bu kadarına da pes. Büyükşehir Belediyesi, kentin merkezine kırsal bölge muamelesi gösteriyor.
Deniz ŞAHİN

Çalışmaktan ailelerimizi göremiyoruz

Eryaman bölgesinde çalışan bir kuaförüm. Ankara’nın birçok ilçesinde kuaförler kendi aralarında anlaşıp pazar günlerini hafta tatili ilan ederken bizim bulunduğumuz bölgede bu anlaşma sağlanamıyor. Hal böyle olunca haftanın 7 günü durmadan çalışmak zorunda kalıyoruz. Hafta içi yaptığımız izinler ailelerimiz ile uyuşmadığı için bazen günlerce eşimizi, çocuklarımızı göremiyoruz. Çalışanlar olarak insani koşullarda haftalık izin yapabilmek bizim de hakkımız. İşimiz gereği gecenin geç saatlerine kadar çalışıyoruz. Tek isteğimiz bir gün de olsa ailemizle birlikte vakit geçirebilmek, birlikte alışveriş yapabilmek, oturup iki çift laf etmek. Etimesgut Belediyesi’nin bölgedeki kuaför salonlarına öncülük ederek, işletmelerin pazar günlerini hafta tatili ilan etmesine öncülük yapmasını istiyoruz. Yanı başımızdaki Sincan’da uygulanabiliyorsa aynı şekilde Etimesgut da bu düzenleme yapılabilir.
Ertuğrul RÜZGAR

Yazarın Tüm Yazıları