TEOG'da inkılap çeldiriciydi

Güncelleme Tarihi:

TEOGda inkılap çeldiriciydi
Oluşturulma Tarihi: Nisan 30, 2014 09:40

1 milyon 271 bin 273, 8’inci sınıf öğrencileri için iki gün süren TEOG maratonu sona erdi. İyi bir liseye girmek için yarışan öğrenciler içeride ter dökerken, aileleri de okul kapılarında onlara destek oldu. Bu sınavlara giremeyen ve geçerli nedenini belgeleyenler için yapılacak mazeret sınavları ise 10-11 Mayıs’ta. TEOG sonuçların haziran ayında açıklanması planlanıyor. TEOG sorularını değerlendiren uzmanlar ikinci gün sınavlarının da kolay olduğunu belirterek, inkılap tarihinde çeldirici soru olduğunu söylediler.

Haberin Devamı

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından, Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) sistemi kapsamında ortaokul 8’inci sınıf öğrencileri için düzenlenen ikinci dönem ortak sınavları tamamlandı. Yurtiçi ve yurtdışında toplam 986 sınav merkezinde, 15 bin 814 okulda, 91 bin 8 salonda gerçekleştirilen sınavlara, 1 milyon 271 bin 273 öğrenci katıldı. 28-29 Nisan’da iki gün süren maratonda öğrenciler Türkçe, matematik, din kültürü ve ahlak bilgisi, fen ve teknoloji, T.C inkılap tarihi ile yabancı dil sınavlarına girdi. Sınavlar her iki gün de 09.00’da başladı ve 12.00’de sona erdi. Her oturum 40 dakika sürdü ve öğrencilere 20’şer soru yöneltildi. Her oturumun ardından da yarım saat dinlenme arası verildi. Soru kitapçıkları bütün oturumlar tamamlandıktan sonra öğrencilere verildi. Alınmayan soru kitapçıkları milli eğitim müdürlükleri tarafından değerlendirilecek.

Haberin Devamı

Son gün heyecan doruktaydı

Merkezi sınavların ikinci gün oturumunda saat 08.00’den itibaren Kadıköy Mehmet Sait Aydoslu Ortaokulu’na gelen öğrenciler heyecanlıydı. Öğrencilerden Doğa Belakay sınavının 28 Nisan Pazartesi günkü oturumlarının iyi geçtiğini ama ikinci gün için heyecanlı olduğunu söyledi.

Şerife Akkurt ise, “Her oturumdan sonra mola verilmesinden çok memnunum. Stresimizi, arkadaşlarımızı görerek atıyoruz. Son sınav olduğu için biraz endişe var. İlk günkü sorular zor değildi” dedi.

Can Bayrak da, “Stres ve heyecan var. Sınav korkusu da. İlk gün çok zor değil ama matematik biraz vakit aldı. İyi bir okul hedefim” diyerek duygularını paylaştı.

Veliler de aynı heyecanı yaşadı

İçeride iyi bir liseye yerleşmek için öğrenciler ter dökerken, veliler de dışarıda onlarla benzer duyguları paylaştı. Öğrenci velisi Yağmur Bayraktar, “Çocuğum kadar heyecanlıyım. Ben de sınava giriyorum onunla. Stres var. İyi bir gelecek ve okul için buradayız” diye konuştu.

Siren Atabey de heyecanlı olduğunu, erken saatte okula geldiğini ve sınav sonuna kadar çocuğunu her anlamda destekleyeceğini söyledi.

***
İnkılap tarihinde bir soru eleyici

Haberin Devamı

İkinci gün maratonunun ardından soruları değerlendiren uzmanlar, fen ve teknoloji sınavında deney, grafik ve yorum gerektiren sorular olduğunu belirtirken, T.C inkılap tarihinde ise bir sorunun eleyici nitelikte olduğunu söylediler. İngilizce’de ise “Okuyan ve konuşan öğrenciler avandajlı olacak” dediler.

Bahçeşehir Koleji Eğitim Kurumları, Uğur Dershaneleri, Fen Bilimleri Dershanesi ile Bilfen İlköğretim Kurumları bölüm başkanlarının değerlendirmeleri şöyle:

Deney, grafik ve yorum ağırlıkta

Fen ve Teknoloji: İlk dönem sınavına göre soruların kapsam geçerliği daha yüksek nitelikte sorulardan oluşuyor. Genel sınav mantığına uygun olarak kazanımlar orantılı dağıtılmış. Ayırt edici nitelikte zorlayıcı soru yok. Merkezi Sistem Sınavı-1 ve önceki SBS sorularına benziyor. Sadece konulara göre soru dağılımında son görülen konulara ağırlık verildiği görülüyor. Deneysel düzeneklerin sorgulandığı soruların sayısı oldukça fazla. Testte 8 deney, 3 grafik sorusu yer alyor. bu durum öğrencilerin alıştığı bir sistem olduğu için çözmekte zorlanmadılar. Laboratuvar çalışması yapmış ve deneysel düzenekleri yorumlayabilen öğrenciler bu sınavda daha başarılı olacak. Ayrıca grafik yorumlama becerisi yüksek olan öğrencilerin daha iyi sonuçlar alacağı bir sınav oldu. Birinci dönem sınavındaki gibi anlaşılması güç ifadeler ve bilimsel çelişkiler, ikinci dönem sınavında görülmedi.

Haberin Devamı

İlk döneme göre daha zor

T.C İnkalap Tarihi ve Atatürkçülük: Genellikle orta zorlukta sınavlara yer verilmesiyle birlikte A grubu 18, B grubu 18’inci soru, testin eleyici sorosu olarak değerlendirilebilir. Üst düzey yorum gücü gerektirdiği için öğrencilerin, soruyu doğru cevaplamasını etkileyecek. Konu dağılımına fazla özen gösterilmemiş, özellikle ilk ünitelerden fazla soru bulunuyor. İlk dönem sınavında göre daha zor sorular yer aldı. Sorular geçmiş yıllardaki SBS formatına benzer nitelikte. Diğer dikkat çeken konu ise Atatürk’e ait sözlerin yanı sıra Milli Mücadele’nin diğer yerel ve ulusal liderlerinin de sözlerine yer verilmiş olması. Bu durum gösteriyor ki ders kitabında yer alan sözler, sınavda soru olarak karşımıza çıkıyor. Sorular bilginin doğrudan sorulması yerine bilginin yorumlanması şeklinde.

Haberin Devamı

İngilizce okuyan ve konuşan avantajlı

İngilizce: Sorular, yönerge ve cevapları bakımından öğrencilerin anlayabileceği düzeyde açık ve net. Tamamına yakını okuduğunu anlamaya yönelik olup, birkaç soruda kelime ve dil bilgisi sorularının, diyalogların ve cevap şıklarının içine yerleştirilerek ölçülmeye çalışıldığı görüldü. Sınavın büyük bir kısmı günlük hayattaki diyalogları anlama ve uygun karşılığı veren ifadeyi bulma tarzındaki sorulardan oluşuyor. Okuma parçası yerine tablo okumayı ve orataki bilgiyi doğrudan aktarmayı içeren sorular yer aldı. İngilizce okuyan ve konuşan öğrenciler bu sınavda çok daha avantajlı olacaklar. Sınavda kullanılan görseller doğru cevabı bulmakta çok etkin bir rol oynuyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!