Uzmanlara göre sınavın belirleyicisi matematik

Güncelleme Tarihi:

Uzmanlara göre sınavın belirleyicisi matematik
Oluşturulma Tarihi: Nisan 28, 2014 16:42

Merkezi Sistem Ortak Sınavlarının ikinci dönem birinci oturumları bugün yapıldı. İlk oturumlarda öğrenciler matematikte zorlandıklarını söylerken uzmanlara göre Türkçe ile din kültürü ve ahlak bilgisi soruları beklendiği gibi oldu. Matematik ise zorlayıcı nitelikteydi.

Haberin Devamı

Uğur Dershaneleri rehberlik uzmanlarının sınava yönelik görüşleri şöyle:

Türkçe: Sınavda 8’nci sınıf müfredatına bağlı kalındı. Kasım ayındaki Ortak Sınav’ın aksine, OKS döneminden beri Türkçe sorularında genel kural hâline gelen yüzde 80 “okuma”; yüzde 20 “yazma ve dil bilgisi” öğrenme alanlarına ait oransal dağılıma geri dönüldü. Türkçe’de dil bilgisi kazanımlarında önemli bir yer tutan fiilin çatı özellikleri ve yazma alanına ait yazım kurallarıyla ilgili bir soru yok. Yapılandırmacı sorulara, özellikle görsel okumaya, yer verilmedi. Ayırt edici, zor diye nitelenebilecek bir soru yok. Soruların tamamını doğru yapan öğrenci sayısı çok fazla olacak. Türkçe sorularının doğru ortalaması yurt genelinde geçen seneye oranla artacak.

Matematik: Birinci Dönem Merkezi Ortak Sınavların kapsamı olan konulardan sadece 3 soru yöneltildi. Geri kalan sorular iki sınav arasında işlenen konulardan geldi. İşlenen konuların yoğunluğundan dolayı 11 soru geometri, 9 soru da matematik kapsamında yer alıyor. Merkezi Ortak Sınavlarda temel bilgiyi ölçen soruların çoğunlukta olduğunu belirtmenin yanı sıra şekil uzay ve problem çözme konularında öğrencileri zorlayıcı soruların yer aldığını da belirtmek gerekiyor. Sınav, genel olarak birinci dönemdekine göre daha eleyici sorulardan oluşuyor. Bir konu hakkında öğrenciyi düşünmeden sonuca götüren sorulardan çok, yorum ve analiz yapmayı gerektiren sorular yer alıyor. Yerleştirmelerde asıl sıralamayı bu sınav oluşturabilir.

Haberin Devamı

Din kültürü ve ahlak bilgisi: Seviye Belirleme Sınavlarında kullanılan yapılandırıcı yaklaşıma uygun soruların oranı önceki sınava göre daha az. Geçen sınavda olduğu gibi hadis ve ayet yorumlamaya ve bilgiyi sorgulamaya dayanan sorular daha ağırlıklı. Soruların ilk sınava oranla daha kolay ve net olduğu görüldü.

Nazik Kösegil (Uğur Dershaneleri Rehberlik Koordinatörü): Ortaöğretim kurumlarına geçişte kullanılacak olan Merkezi Sistem Ortak Sınavlarının ikinci dönem ilk oturumları hem öğrenciler hem veliler için heyecanlı geçti. Sınav uygulamasına birinci dönem de katılan öğrencilerin bugün girdikleri sınavlara, daha rahat girdikleri gözlendi. Veliler ise öğrencilere göre daha çok heyecanlı ve gergindi. Veliler bu gerginliklerini öğrencilere yansıtmamalılar. Velilere önerim, öğrenciye bugün girdiği sınavlarla ilgili olumsuz yorum yapmamaları olacak. Öğrencilere önerim ise bugün girdikleri sınavların olumlu ya da olumsuz değerlendirmesini bırakarak yarın yapılacak sınav oturumlarına kendilerini hazırlamaları.

Sorular müfredata uygun

Haberin Devamı

Fen Bilimleri Dershanesi’nin Bölüm Başkanlarının değerlendirmesi ise şöyle:

Türkçe: Anlam-yorum soruları, bu yılda belirleyiciydi. Öğrencilerin ayrıştırma, birleştirme, algılama becerilerini ölçen bu soruların yanı sıra dil bilgisi soruları da MEB’in sınav müfredatına uygundu.

Matematik: Sorular MEB okul müfredatlarına uygun ve müfredatta belirtilen kazanımları ölçecek şekilde hazırlanmış. 2013 ve önceki yılların SBS soruları ile benzerlik gösteriyor. Birinci TEOG sınavına göre genel anlamda daha belirleyici kolay, orta ve zor sorulardan oluşuyor.

Din kültürü ve ahlak bilgisi: Soruları açık anlaşılır kolay ve netti. Öğrencinin kavram bilgisini ölçen sorulara fazlaca yer verildi. Sorular müfredata uygun.

Haberin Devamı

Matematik belirleyici olacak

Bilfen İlköğretim Kurumları bölüm başkanları ise şu değerlendirmeyi yaptı:

Türkçe: 2’nci dönem TEOG Türkçe sınavında tüm soruların kazanımlara uygun olarak hazırlandığı görülüyor. 20 Türkçe sorusunun 4’ü dil bilgisi, 16’sı anlam bilgisinden geldi. Anlam soruları, okuduğunu doğru yorumlayabilen ve bu yorumlarını da sahip olduğu bilgi ile birleştirebilen öğrencilerin rahatlıkla çözebileceği nitelikte. Dil bilgisi soruları ise birkaç kazanımın birleştirildiği ve gerekli bilgiye sahip öğrencilerin çözebileceği özellikte. 6 ve 7’nci sınıf kazanımlarına ait, birinci sınavda soru getirmeyen bir başlık olan “Edebi bilgiler” konusundan da bir soru geldi. Öğrenciler bu soruyu geçmiş yıllardaki bilgilerine dayanarak cevapladılar. Hata içermeyen bir sınavdı.

Haberin Devamı

Matematik: Kasım ayında yapılan 1. TEOG sınavına göre matematik soruları bu sınavda çok daha zordu ve ayırt edici nitelikteydi. Soru dağılımlarında öngördüğümüz gibi geometri kazanımları ağırlıktaydı. Sınava genel olarak bakıldığında soruların kazanımlara uygun olduğu ve herhangi bir hata içermediği görülmektedir. Soruların yapısı itibarıyla görsel yorumlaması güçlü öğrencilerin başarılı olabileceği bir sınavdı. Sınav süresini doğru kullanmanın önemini öğrenciler matematik sorularıyla bir kez daha kavradılar. Soruların zorluk seviyesi sebebiyle pek çok öğrenci cevaplarını kontrol etme fırsatı bulamazken zaman yönetimini doğru yapabilen öğrenciler farklarını burada ortaya koydular.

Haberin Devamı

Din kültürü ve ahlak bilgisi: Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi sorusunun 5 tanesi “Hz. Muhammed’in Erdemli Davranışları”, 4 tanesi “Kur’an’a Göre Akıl ve Bilgi”, 4 tanesi “İslâm Dinine Göre Kötü Alışkanlıklar”, 2 tanesi “Dinler ve Evrensel Öğütleri”, 3 tanesi “Kaza ve Kadere İman”, 2 tanesi de “Hac, Zekât ve Kurban” ünitesinden geldi. Sorular kitabi bilgilere göre hazırlandığı için bilgi eksiği olmayan ve yorum katmadan soruları çözen öğrencilerin başarılı olması bekleniyor.

Bugün yapılan sınavlara geçerli bir mazeret sebebiyle katılamayan öğrenciler, mazeretlerini belirten resmi belge veya velisinin izni ile belirlenen tarihlerde mazeret sınavına girebilecek. Yarın gerçekleştirilecek olan II. oturumlarda ise öğrenciler Fen ve Teknoloji, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ve Yabancı Dil derslerinden sınava girecek.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!