Patron biziz!

Güncelleme Tarihi:

Patron biziz
Oluşturulma Tarihi: Nisan 28, 2014 23:12

Otomotiv pazarı ilk çeyrekte yüzde 25 daralırken, bu ortamda yüzde 45 büyüyen Nissan, en çok satan Japon otomobil markası oldu. Nissan Pazarlama Müdürü Mehmet Akın, “Kompakt SUV segmentini biz yarattık, patronu biziz. Yeni X-Trail’le çıta yükselecek” dedi.

Haberin Devamı

Patron biziz
2014 yılının ilk 3 ayında kur, ÖTV artışı ve kredi sınırlamasına bağlı olarak otomotiv satışları yüzde 25 daralırken, pazarda en dikkat çeken marka Japon Nissan oldu. Son 3-4 yıldır ağırlıkta olarak 2 modelle yıllık 20 bin adetlik satış rakamlarını yakalayan ve istikrarını aynen devam ettiren Nissan, yılın ilk 3 ayında yaşanan tüm olumsuzluklara rağmen yüzde 47 büyüyerek Türkiye’de en çok satılan Japon otomobil markası oldu. 3 ay sonunda toplam otomobil satışlarındaki pazar payını bir önceki yıla göre yüzde 2.49’dan 5.3’e çıkaran Nissan, en çok otomobil satan 6’ncı marka oldu. Nissan’ın en büyük çıkışı ise mart ayında yaşandı. Nissan, yeni Qashqai’nin devreye girmesiyle birlikte martta otomobil satışlarında yüzde 6.2’lik pazar payıyla 4’üncü marka oldu.
Nissan Türkiye Pazarlama Müdürü Mehmet Akın, başarılarını şöyle anlattı: “5 yıl önce 5-6 bin satışlarından bugün 20 bin adetleri aşan satışlara ulaştık. Bunda da kuşkusuz Qashqai ve Juke’un büyük payı var. Sonuçta biz kompakt SUV segmentini yaratan markayız, patron biziz. Rakiplerin bu pazara yeni modelleri sunması bizim işimize geliyor. Bu sayede pazar büyüdü. Kuralları biz koyuyoruz.”
Kompakt SUV sınıfındaki liderliklerini Ağustos ayında satışa sunacakları yeni X-Trail ile güçlendireceklerini kaydeden Akın, “Yeni X-Trail, 1.6 litre dizel otomatik motor seçeneğiyle Türkiye’ye gelecek. 2 modelle sürdürdüğümüz başarıyı 3 modelle artıracağız” yorumunu yaptı.

2015 hedefi 27 bine çıktı

Haberin Devamı

MEHMET Akın, yıl sonunda toplam pazar daralırken Nissan’ın istikrarını koruyarak 20 bin adetlik satışı yine aşacağını belirtti. Akın, “Bu yıl pazar geçtiğimiz yıla göre büyüseydi bugün biz satışlarda 30 bin adetlik rakamları konuşuyor olurduk. Ama herşeye rağmen bu yıl özellikle yeni Qashqai ve yeni X-Trail’le birlikte satışlarımızı yine de artırıp istikrarımızı koruyacağız. 2015 yılı hedefimiz ise 27 bin adet” dedi.

Sedan bir araca gerek kalmadı

Haberin Devamı

NISSAN’ın büyümesinin SUV modellerle artarak sürdürdüğünü ve yeni X-Trail’in bu ivmeyi hızlandıracağını kaydeden Mehmet Akın, “Bundan 3-4 yıl önce Türkiye pazarındaki gücüne bağlı olarak bir sedan beklentimiz vardı. Ama bugün hem Qashqai hem Juke sedan pazarından da oldukça müşteri alıyor. Özellile bir çok lüks sedan müşterisinin son dönemde yeni Qashqai’ye kaydığını görüyoruz. Dolayısıyla bir sedan beklentimiz artık yok. Belki önümüzdeki dönemde bir hatchback modelimiz gelir. Ama biz güçlü olduğumuz segmentte emin adımlarla büyüyeceğiz” dedi.

Diğer Oto Yaşam Haberleri

Ülke sayısını 6’ya çıkardı

2014 yılı itibari ile üretimi 100’lü adetleri geçen Türk malı otomobil VOLKICAR, boy gösterdiği ülke sayısını 6’ya çıkardı. İhracatına Türkmenistan ile başlanan VOLKICAR otomobilin satışına Moldova, Azerbaycan, Lübnan ve Bulgaristan ile devam edildi. Gittikçe artan popülaritesi ve özgün yapısı ile uluslararası markası olma yolunda ilerleyen VOLKICAR’ın Asya, Avrupa ve Orta Doğu’ya satışı için görüşmeler devam ediyor.
Ralli şampiyonu Volkan Işık’ın 22 yıllık tecrübesi ile geliştirdiği VOLKICAR, Volkan Işık Grup bünyesinde üretiliyor. Türk otomotiv sanayisinin ve üreticilerinin bazı konularda kararlı olması gerektiğini söyleyen Işık; “Otomobil sektöründe marka oluşturmak uzun ve meşakkatli bir yol, sabırlı ve kararlı olmak gerekir. Biz kimsenin beklemediği bir yerden başladık ve ilerliyoruz. VOLKICAR yurt- dışında yayıldıkça ve popülerleştikçe cadde otomobili olma ihtimalini güçlendiriyor” dedi.
VOLKICAR ihraç edildiği ülkelerde kendi ekonomisini yaratıyor. Eğlenceli, eğitici ve ekonomik özellikleri ile organizatör firmaların ticari faaliyetlerinde önemli bir aktör oluyor. Birey ve şirketlere yapılan organizasyonlarla VOLKICAR, ticari altyapının temelini oluşturuyor. Bakımları, yarıştırılması ve kendine özgü yarış konseptinin hayata geçirilmesi için ortaya çıkan ticaret V1’e önemli bir değer katıyor.

İhracat patladı vardiya üçledi

Haberin Devamı

YENİ i10 üretimiyle Türkiye’de yan sanayiyle birlikte 1.2 milyar TL’lik yatırım yapan Hyundai Assan, ihracatın artmasıyla İzmit Alikahya’daki tesislerindeki üretimi 3 vardiyaya çıkardı. 2014’te kapasitesini 200 bin adete çıkaracak olan Hyundai, bu kapasiteyi tamamen doldurarak ağırlığı Avrupa olmak üzere 30’dan fazla ülkeye 178 bin araç ihraç edecek. Yeni i20’nin üretimi için de hazırlıklar yapan Hyundai Assan aracı 2014 Ekim’deki Paris Motor Show’a yetiştirmek için çalışıyor.

AVRUPA’DA YÜKSELİYOR

Avrupa ve Hyundai yükselişte Hyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker yeni Elantra’nın tanıtımında yaptığı konuşmada büyüme trendine giren Avrupa pazarında, Hyundai’nin Çek Cumhuriyeti ve Türkiye fabrikası olmak üzere 500 bin adetlik kapasitesi bulunduğunu söyledi. Ağırlığı bu tesislerde üretilenler olmak üzere, Hyundai’nin Avrupa pazarındaki payını yüzde 3.5’a çıkarmayı hedeflediğini anlatan Göker şöyle devam etti: “Avrupa’da en çok tercih edilen i20 ve i10’u fabrikamızda üretip ihraç ediyoruz. Talep hem iç hem de dış pazarda oldukça iyi geçen aydan itibaren 3 vardiyaya çıktık. “
Türkiye’de 2013’te yüzde 5.9 olan paylarının 2014 ilk 3 ayında 6.5’e çıktığına dikkat çeken Göker “Bu yıl ilk çeyrekte toplam pazarda yüzde 25’i bulan daralmaya rağmen biz payımızı artırdık. Yılı yüzde 6.5 pay ile kapamayı hedefliyoruz. Hafif ticari ve binek pazarın 670 bin adetlerde oluşmasını öngörüyoruz” dedi.

Yeni Elantra 60 bin TL

Haberin Devamı

7 farklı gövde rengine sahip yeni Elantra Style ve Elite paketleriyle 59.9 ile 83.9 bin TL arasında değişen fiyatlarla satışa çıktı. 1.6 lt 132 Bg benzinli motorun yanı sıra artık 128 Bg 6 kademeli düz veya yine 6 kademeli otomatik vites seçeneğine sahip araçlar da mevcut. Araçta Radyo/CD/DVD/MP3 çalarlı ünite, navigasyon (Trafik Monitör Sistemi), USB, iPod bağlantısı, 1024 x 600 çözünürlüğe sahip HD ekran, kablosuz bağlantı üzerinden internete bağlanabilme imkanı, MirrorLink ile dokunmatik ekranda telefon kontrolü ve Bluetooth ve Türkçe ses tanıma gibi özellikler de var.

270 beygirlik Aslan geldi

PEUGEOT’nun başarılı spor modeli ‘RCZ’nin en güçlü versiyonu olan ‘RCZ R’ Türkiye’de satışa sunuldu. 270 beygir gücünde 1.6 litre motora sahip RCZ R’nin CO2 emisyonu sadece 145g/km düzeyinde. 100 km /s hıza 5.9 saniyede ulaşan spor otomobil 100 km’de sadece 6.8 litre yakıt tüketiyor.

Gripin ve Model ile kampusta

Haberin Devamı

VOLKSWAGEN’in Gripin ve Model gruplarının da katılımıyla geleneksel organizasyonu ‘Volkswagen Kampüste’ üniversitelerde başlıyor. Müzik grupları bir şarkılarının video veya ses dosyalarını yükledikleri paylaşım sitesinin linkini Volkswagen Türkiye facebook adresindeki aplikasyon üzerinden göndererek yarışmaya katılabilecekler.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!