Türkler promosyonu seviyor!

Güncelleme Tarihi:

Türkler promosyonu seviyor
Oluşturulma Tarihi: Nisan 26, 2014 14:38

GüvenRehberi.com’un 100’ün üzerinde online mağaza ve 4200’den fazla online alışverişçi ile gerçekleştirdiği anketin sonucuna göre, müşterinin siparişiyle birlikte gönderilen promosyon ürünler müşteri memnuniyetini yüzde 15’e kadar yükseltiyor.

Haberin Devamı

GüvenRehberi.com, e-ticaret sektöründe müşteri memnuniyetine ilişkin ilgi çekici bir analiz yayınladı. GüvenRehberi.com’un 100’ün üzerinde online mağaza ve 4200’den fazla online alışverişçi ile gerçekleştirdiği anketin sonucuna göre, sipariş ürünlerin yanında gönderilen ücretsiz promosyonlar, müşteri memnuniyetini yüzde 15’e kadar artırıyor. Promosyon ürün gönderilen tüketicilerin ürün kalitesine verdikleri puanlarda önemli bir değişiklik görülmezken, kargo durum bildirimi, teslimat gecikmesi ve müşteri hizmetleri konularında mağazalara verdikleri puanların yüzde 10-20 bandında yükselmesi dikkat çekiyor.

İnternetten alışveriş yapan tüketicilerin, ürün satın almadan önceki karar aşamasında en etkili olan faktörler, ürün fiyatı (yüzde 26), kargo ücretleri (yüzde 19), teslimat süresi (yüzde 16), müşteri yorumları (yüzde 16), mağaza bilinirliği (yüzde 13) ve ödeme seçenekleri (yüzde 10) olarak sıralanıyor.

Türk tüketicileri internetten alışveriş yaparken promosyon seviyor

İnternet sitelerinden alışveriş yapan tüketiciler, aldıkları ürünün yanında gönderilen ücretsiz promosyon ürünlerin yanı sıra 100 TL üzeri siparişe ücretsiz kargo (yüzde 28), 100 TL altı siparişe sabit 5 TL kargo (yüzde 26), toplam sipariş üzerinden yüzde 10 indirim (yüzde 23), 100 TL siparişe 10 TL puan (yüzde 13), bir sonraki sipariş için yüzde 5 indirim kuponu (yüzde 10) gibi seçeneklerin bulunmasının da bir siteden alışveriş yapma kararlarını etkilediğini belirtiyor.

Tüketiciler online alışverişten ne kadar memnun

GüvenRehberi.com ankete katılanlara, online alışveriş deneyimlerinden memnuniyetlerini de sordu. Genel memnuniyet yüzde 87 ile oldukça yüksek çıkarken, diğer kriterlerdeki memnuniyet de sipariş tamamlama kolaylığı (yüzde 82), marka ve ürün çeşitliliği (yüzde 81), online sipariş takibi (yüzde 78), ücretsiz ya da indirimli kargo (yüzde 73), teslimat hızı (yüzde 73), hesap açma kolaylığı (yüzde 73), net iade politikası (yüzde 69), iade ve değişim kolaylığı (yüzde 64), canlı destek (yüzde 60) ve kargo teslim tarihini seçebilme opsiyonu (yüzde 57) olarak sıralandı.

“İade etmem ya da değiştirmem gerekirse, sorun olur mu?”

İnternetten alışveriş yapan tüketicilerin en önemsediği konuların başında iade ve değişim kolaylığı geliyor. GüvenRehberi.com’un anketine katılanların en büyük memnuniyetsizliklerinin de yine iade ve değişim kolaylığı ile iade politikalarının net ve kolay anlaşılır olmaması konularında görülmesi dikkat çekiyor.

Müşterilerin e-ticaret sitelerinden istedikleri : ücretsiz kargo ve iade kolaylığı


GüvenRehberi.com’un gerçekleştirdiği ankete göre, internetten alışveriş yapanlar, ürün satın aldıkları internet sitelerinde ücretsiz veya indirimli kargo imkanı (yüzde 58), iade ve değişim kolaylığı (yüzde 42), marka ve ürün çeşitliliği (yüzde 38), online kargo takibi (yüzde 38), canlı destek (yüzde 36), kolay sipariş tamamlama (yüzde 34), net iade politikası (yüzde 33), kargo teslim tarihini seçebilme opsiyonu (yüzde 29) ve hesap açma kolaylığı (yüzde 26) arıyor.

GüvenRehberi.com Kurucu Ortağı Onur Onat, anketin sonuçlarını şöyle değerlendiriyor: “İnternetten alışveriş yapan tüketiciler, yüz yüze bir alışveriş gerçekleştirmedikleri için olası her türlü sorun karşısında kaygıya kapılıyorlar. Dolayısıyla sipariş sürecinin sorunsuz işlemesi, aldıkları ürünün ellerine eksiksiz ulaşması, gerektiğinde rahatça iade edebileceklerinden emin olmaları şart. Bu anketin e-ticaret sektöründe faaliyet gösteren kurumlar için yapıcı olacağını umuyoruz. Türkiye’deki mevcut 10 milyon online tüketicinin ve yaklaşık 5000 e-ticaret sitesinin güven unsurları yerleşmiş bir ortamda hızla gelişeceğini öngörüyoruz. 2008-2013 arasında yıllık ortalama yüzde 35’lik bir büyüme rakamı yakalamış, 2016’ya kadar yüzde 16,8 oranında büyümesi beklenen e-ticaret sektöründe müşterilerinin güvenini boşa çıkarmayan oyuncular varlıklarını rahatlıkla sürdürecek. GüvenRehberi.com olarak gerçekleştirdiğimiz buna benzer analizlerin de sektöre katkısı olacağına inanıyoruz. Benzer çalışmalarımız ilerleyen zamanda da sürecek.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!