Türkiye'nin renk haritası çıkarıldı

Güncelleme Tarihi:

Türkiyenin renk haritası çıkarıldı
Oluşturulma Tarihi: Nisan 25, 2014 01:02

Polisan Boya 7.000’i aşkın satış noktasından elde ettiği verilerle Türkiye’nin “Renk Haritası”nı ortaya çıkardı.

Haberin Devamı

Polisan Holding, 50. yılında iştiraki Polisan Boya’nın dataları ile Türkiye’nin renk haritasını çıkardı. Türkiye’de, 7.000’i aşkın satış noktasından elde edilen veriler, Polisan Boya’nın Renk Danışmanı Oya Komar tarafından iç ve dış cephe olmak üzere 2 ayrı kategoride değerlendirildi.

İÇ CEPHEDE BEJ TERCİH EDİLİYOR

Değerlendirme sonuçlarına göre, Türkiye, iç cephede ufak bir sarı dokunuşu olan renkleri tercih ediyor ve iç cephede 3 rengi el üstünde tutuyor. Kumsal Beji, nispeten daha nötr bir bej olan Sahra Beji ve daha canlı ve açık bir bej olan Açık Fildişi en çok tercih edilen renkler arasında.

BÖLGELERE GÖRE TERCİHLER

Bölgere göre boya tercihleri de ilginç sonuçlara işaret ediyor. Marmara Bölgesi kozmopolit yapısı paralelinde renk tercihlerinde de çeşitlilik gösteriyor. Bölgede "Gizemli Bej" ve Royal Lila gibi lila dokunuşlu renkler hakim. Aynı çeşitlilik, dış cepheye de yansıyor. Düşük kontrastların yanı sıra yüksek kontrastlara, soğuk yansımalı (pembemsi-mavimsi) renklerin yanı sıra sıcak yansımalı (sarımsı- turuncumsu) renklere, açık renklerin beraberinde ise koyu renklere rastlanıyor.

Haberin Devamı

Akdeniz ve Ege Bölgesi’nde, özellikle İzmir ve çevresinde açık doğal toprak renkleri önceliğe sahip. Antalya çevresi ve İç Anadolu Bölgesi’ne de uzanan geniş bir böglede iç cephe renklerinde denizin rengini kopyalamaya meyilli olduğu görülüyor.

Karadeniz ve İç Anadolu bölgeleri, iç cephe duvarlarında canlı renkleri tercih ediyor.

Doğu ve Güneydoğu’ya İstanbul Yeşili damgasını vuruyor.

Polisan Boya Pazarlama ve Kanal Strateji Direktörü Dilek Çolakoğlu, Polisan’ın, “Türkiye’nin Renk Haritası” çalışmasına ilişkin şunları söyledi:

“Renk danışmanımız Oya Komar ile Türkiye’nin Renk Haritası’nı çıkarırken çok heyecanlandık zira yüzyıllardır birbirinden ayrılamayan etnik kültürlerin renk tercihlerini görecektik. Türkiye genelinde 7.000’i aşkın satış noktamız ve sektörün en yaygın boya markası konumumuzla birebir ülkemizin renk tercihlerini yansıttığını düşündüğümüz fotoğraf ortaya çıktı ve Oya Komar da bu fotoğrafı tüketicilerimiz için yorumladı”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!