Liseli kankalar takı tüccarı oldu

Güncelleme Tarihi:

Liseli kankalar takı tüccarı oldu
Oluşturulma Tarihi: Nisan 23, 2014 01:15

NİŞANTAŞI Kız Lisesi’nde sınıf arkadaşı olan Şenay Uğurel Dursun ve Betil Altınyaldız’ın kurduğu ‘takı’ platformu ‘takanka.com’ hızla büyüyor. İki ortak hem e-ticaret sitelerine tedarik yapıyor, hem de ihracat. 5 milyon lira ciroya ulaşan firma geçen yıl ABD’ye ihracata da başladı.

Haberin Devamı

TÜİK verilerine göre Türkiye’de 94 bin kadın işveren bulunuyor. Erkek işveren sayısı ise 1.1 milyon. Türkiye’nin en büyük 10 ekonomi arasına girebilmesi için kadın girişimcilerin sayısının hızla artırılması gerekiyor. Bu hafta sizlere, lisede aynı sıraları paylaşan Betil Altınyaldız ve Şenay Uğurel Dursun’un 2010’da kurduğu ortaklıklığın öyküsünü anlatacağız. Bu ortaklığa sonradan Dilek Esen de katılmış. Şimdi üç kadın ortağın şirketi Karpa Tanıtım Pazarlama Ltd., 12 marka, çok sayıda e ticaret sitesine takı, Turkcell mağzalarına telefon süsü tedirikçiliği ve bir e ticaret sitesi (takanka.com) ile büyüyor. Geçen yıl 5 milyon lira ciroya ulaşan firma, ABD’ye de 300 bin dolarlık ihracat gerçekleştirdi.

KIZ LİSESİNDEN ARKADAŞ

Şenay Uğurel Dursun şöyle konuşuyor: “1972 doğumluyum. Nişantaşı Kız Lesi’ni btirdikten sonra, Yıldız Teknik Üniversitesi’nde restorasyon, Mimar Sinan’da seramik ve cam eğitimi aldım. 1994’te evlendim. Eşim doktor ve onun vesilesiyle ilaç sektörüne girdim. İlaç sektöründe yayıncılık ve danışmanlık yapıyorum. O işim devam ediyor ama lisede sınıf arkadaşım ‘kanka’m Betil ile yıllar sonra kendi işimizi kurma hayalini 2010’da takı ticareti, üretimi ve tasarımı üzerine planladık. Ortak olduk. Çünkü ikimiz de takıları çok seviyorduk ama bize hitap eden takı bulmakta zorlanıyorduk. ‘Herkesin ulaşabileceği fiyatlarda, estetik ve kaliteli takılar yaparsak satarız’ diye düşündük.

Haberin Devamı

ÖNCE FIRSAT SİTELERİNE

Önce birkaç üreticiyle denemeler yaptık ve ürünlerimizi ilk önce fırsat sitelerine vermeye başladık. Baktık ki çok iyi gidiyor, ‘hem tedarikçiliğimizi büyütelim hem de kendi e-ticaret sitemizi kuralım’ dedik. Bu straejiyle satışlar hızla artmaya başladı. Koleksiyonlarımızı ve markalarımızı geliştirmeye başladık. Böylece biz bir takı platformu haline geldik. Hepsiburada.com, Mizu.com, Bonvagon.com, 1V1Y.com gibi 10 civarında siteye tederikler yapıyoruz. Kendi sitemiz takanka.com da büyüyor.

İHRACATA DA BAŞLADIK

Şu anda 12 markamız var. Şu anda ürünlerimizin yarısı yerli üretim, yarısı ithal. İthalatı ABD, Güney Afrika, İspanya’dan yapıyoruz ama ihracata da başladık. Geçen yıl, ABD’ye 300 bin dolarlık da ihracat yaptık. ABD pazarından bizim ürünlere talep giderek yükseliyor. Çünkü, Uzak Doğu’dan gelen ürünlere her açıdan fark atıyoruz. Çalışan sayımız şimdilik 12 kişi ama bize fason çalışan 20’ye yakın atölye ulaştı. Ciromuz 2013’te 5 milyon lirayı aştı. Kendi mağaza zincirimizi kurmak için de planlarımızı yaptık. Önce konsept mağaza açacağız sonra franchising ile mağazacılığı da büyüteceğiz. Türkiye’ye en iddialı Cool Caps’leri (telefon süsü) ilk biz getirdik. Özellikle kadınlar ve gençler bu ürünü çok tüketiyor. Bu ürünlerimiz şimdi Turkcell mağazalarında da satılıyor.

Haberin Devamı

Eski şirket ayağa kalktı

BETİL Altınyaldız şöyle anlatıyor ortaklığın öyküsünü: “Şenay ile lisedeki kankalığımız devam etti. Ben İşletme okudum. Karpa Tanıtım Pazarlama Ltd.’i kurdum ve uzak doğudan promosyon ürünler getirip pazarladım. Sonra, Nokia, Jilette, DHL, Avea gibi şirketlerde çalıştım. 2009 sonlarında da Şenay ile ‘ortak takı işi’ fikri olgunlaştı ve benim eski şirkette ortaklık tesis ettik. Şimdi sermayemiz daha da güçlü. Çünkü Dilek Esen hanım da bize ortak oldu.”

sozdemir@hurriyet.com.tr

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!