ATM tuzağında sorumlu banka

Güncelleme Tarihi:

ATM tuzağında sorumlu banka
Oluşturulma Tarihi: Nisan 19, 2014 01:15

ATM dolandırıcıları tarafından 2007 yılında haberi olmadan hesabından para çekilen öğretmen Ayşe Tuzlak, bankanın güvenlik tedbiri almadığı ve müşterilerini zarardan koruyamadığı gerekçesiyle, paranın bankadan tarafına tahsil edilmesi için açtığı dava 7 yıl sonra sonuçlandı.

Haberin Devamı

Mahkeme, kötü niyetli 3. kişilerin ATM cihazlarına kolayca müdahale ettiğini, bankanın düzenek yerleştirilmesini engelleyici tedbir almadığını, kamera gibi sistemler yerleştirmediğini ve yeterli denetim tedbirlerini almadığını gerekçe göstererek, Tuzlak’a, hesabından çekilen paranın yarısı olan 4 bin 325 liranın ödenmesine hükmetti.

TELEFON NUMARASINA DİKKAT

Tuzlak, 2007’de, ATM’den işlem yaparken kurulan düzenek sonucu kartı sıkışınca, dolandırıcıların, ATM’ye koyduğu telefon numarasını aradı. Tuzlak kartının iade edilmesi için telefonla konuştuğu kişinin isteği üzerine, kimlik bilgilerini vererek kart şifresini söyledi. Ertesi gün yeni kartını almak için bankaya giden Tuzlak, hesabındaki 8650 liranın çekildiğini öğrendi. Tuzlak, banka aleyhine tazminat davası açtı. İstanbul 1. Tüketici Mahkemesi, 7 yıl sonra davayı karara bağladı. Ve Tuzlak’a paranın yarısı geri ödenmesine hükmetti.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!