Hesabınızı telefonla kapattırmayın

Güncelleme Tarihi:

Hesabınızı telefonla kapattırmayın
Oluşturulma Tarihi: Nisan 15, 2014 11:47

Tüketiciler Derneği (TÜDER) Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu, "Bankaların müşteri hizmetlerini arayıp, hareketsiz hesaplarına yönelik telefonla kapatma talebinde bulunanların yıllar sonra karşısına hesap işletim ücretinden birikmiş borç, icra ya da kara liste çıkabilir" dedi.

Haberin Devamı

Ağaoğlu, bankadaki hareketsiz hesaplar yüzünden tüketicilerin mağdur olabileceğini belirterek, bu konuda dikkatli olunmasını istedi.

Türkiye Bankalar Birliği tarafından 2012 yılında yapılan düzenlemeye göre, 180 gün hareket görmeyen hesapların sahiplerine bildirim yapıldıktan sonra, 30 gün içinde tüketicinin bankaya başvurup hesabını kapatmadığı sürece hesap işletim ücreti yansıtılabileceğini dile getiren Ağaoğlu, "Bugünlerde bazı bankalarca tüketicilere gönderilen e-posta mesajlarıyla, hareket görmeyen hesaplarına 6 aylık 55 lira gibi hesap işletim ücreti yansıtılacağı ve bu mesajda belirtilen tarihe kadar hesap kapatılmadığı takdirde bu ücretin borç kaydedileceği belirtiliyor" diye konuştu.

Burada tüketicileri ciddi risklerin beklediğini vurgulayan Ağaoğlu, şöyle devam etti:

"Hesap işletim ücreti yansıtılmasından haberi olmayan tüketiciler, yıllar sonra borç yüzünden kredi kayıt bürosunun kara listesine girecek, hatta icralık olabileceklerdir. E-posta olarak gönderilen mesaja göre bir tüketici, bankanın müşteri hizmetlerini telefonla arayıp hesabın kapatılmasını talep edebilir. Bu durumda da tüketiciyi riskler bekliyor. Hesabın kapatılmasını talep ettiğinizi telefon görüşmesi Bankacılık Kanununa göre çıkarılmış düzenlemeden dolayı banka tarafından kayıt altına alınarak 1 yıl boyunca muhafaza edilmek zorundadır. Ancak Borçlar Kanununa göre bankanın 10 yıl süreyle alacağını talep etme hakkı bulunuyor."

Ağaoğlu, bu nedenle tüketicinin, telefonla kapattığı hesapla ilgili 9 yıl sonra kendisine yansıtılmış bir hesap işletim ücreti borcundan dolayı takibe düşebileceğini belirterek, bu durumda hesabı kapattığını kanıtlamasının mümkün olmayacağını söyledi.

Haberin Devamı

TELEFONLA YAPMAYIN

Bankaya başvurunun telefonla yapıldığını ve elde yazılı belge bulunmadığını ifade eden Ağaoğlu, şunları kaydetti:

"Tüketiciler kötü sürprizle karşılaşmamak için bankaların internet sitelerinden ve müşteri hizmetlerinden adlarına hesap olup olmadığını kontrol etmeliler. Bankadan kendilerine uyarı geldiğinde ise hesabın kapatılmasını istemelidirler. Müşteri hizmetlerinde yapılan başvuru sonucunda hesabın kapatıldığı yazılı olarak tüketiciye bildirilmelidir. Tüketici belgeyi mutlaka almalıdır. Adresi, e-postası değişmiş tüketicilere hesapla ilgili ulaşılamayacaktır. Şayet hesapta bir bakiye varsa bildirime rağmen bankaya dönüş yapmayan tüketicinin hesabı askıya alınmalı 10 yıl başvuru olmazsa yasalara göre TMSF'ye devredilmelidir."

Bankadan yazılı dönüş istenmesini ya da şubeye gidilip kapatıldığına dair belge alınmasını öneren Ağaoğlu, "Müşteri hizmetlerini arayıp hareketsiz hesaplarını yönelik telefonla kapatma talebinde bulunanların yıllar sonra karşısına hesap işletim ücretinden birikmiş borç, icra ya da kara liste çıkabilir" dedi.

Ağaoğlu, bankalarda toplam 100 milyonun üzerinde hesap olduğunun bilindiğini dile getirerek, "Vatandaşları yormak yerine, ulaşılan tüketicilere hesapları kapatılınca belge gönderilsin. Bu konuda yönetmelik çıkarılabilir. Taleplerini yerinde getirdiklerine dair yazılı belge göndermelidir. Müşteri dönüş yapmazsa hareketsiz hesap sıfır bakiye ise kapatılsın. Para varsa hesapta askıya alınsın" diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!