İndirimin bedavacılığı önleme etkisi var

Güncelleme Tarihi:

İndirimin bedavacılığı önleme etkisi var
Oluşturulma Tarihi: Nisan 15, 2014 01:02

REKABET Kurumu, ticari hayatta yaygın olarak kullanılan indirim sistemlerinin ürün çeşitliliğini arttırmak ve işlem maliyetlerini düşürmenin yanısıra bedavacılığı önleme etkisi bulunduğunu açıkladı.

Haberin Devamı

Son olarak Digitürk’le ilgili verdiği şartlı onayla gündeme gelen Rekabet Kurumu, “Hakim Durumdaki Teşebbüslerin Dışlayıcı Kötüye Kullanma Davranışlarının Değerlendirilmesi Kılavuzu” yayımladı. 20 sayfalık kılavuzda “yıkıcı fiyat” uygulaması başta olmak üzere şu konulara dikkat çekildi:
“Yıkıcı fiyat, hakim durumdaki bir teşebbüsün pazar gücünü korumak veya artırmak üzere, mevcut veya potansiyel rakiplerinden birini veya daha fazlasını piyasa dışına çıkarmak, disipline etmek ya da diğer biçimlerle rakibin rekabetçi davranışını engellemek için kısa vadede, maliyetinin altında satış fiyatı belirleyerek zarar etmeyi göze aldığı (feragatte bulunduğu) rekabet karşıtı bir fiyatlama stratejisidir. Yıkıcı fiyat uygulamasında, her ne kadar kısa dönemde tüketiciler, düşük fiyatlardan faydalansa da rekabetin kısıtlanması orta veya uzun dönemde yüksek fiyatlar, düşük kalite ve tüketici tercihlerinin azalması gibi istenmeyen sonuçlar doğurabilmektedir.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!