Ders çalışmama bahaneleri: Ben akıllı değilim, öğretmen çok sıkıcı, çalışmaya vaktim yok...

Güncelleme Tarihi:

Ders çalışmama bahaneleri: Ben akıllı değilim, öğretmen çok sıkıcı, çalışmaya vaktim yok...
Oluşturulma Tarihi: Şubat 17, 2014 09:49

Çalışmayı sevmeyen her insan gibi, başarılı olmayan her öğrencinin de mutlaka bunun için bir bahanesi olur. Psikolojik Danışman Dr. Nevin Dölek, bazı derslerde başarı göstermeyen öğrencilerin çeşitli bahanelere sığındığı düşüncesinde. Dölek, “Ben akıllı değilim, çalışmaya vaktim yok, öğretmen çok sıkıcı demeyin, motive olup ders çalışın” dedi. Dölek’in önerileri şöyle:

Haberin Devamı

Ders çalışmama bahaneleri: Ben akıllı değilim, öğretmen çok sıkıcı, çalışmaya vaktim yok...
Yüksek bir akademik başarı, beceri ve isteğin birleşimine dayanır. Beceri öğrenen kişinin kullandığı stratejilerin toplamıdır. İstek ise, başarmaya dair motivasyon ya da seçimdir. Öğrenciler sık sık hatalı bahanelerde bulunarak başarısızlığı seçerler. Örneğin, zayıf performanslarını kişisel, “Ben akıllı değilim”, “Çoktan seçmeli testlerde iyi yapamıyorum” ya da çevresel “Öğretmen çok sıkıcı” veya “Çalışmaya vaktim yok” gibi faktörlere yorar. Bu tür hatalı atıflar kötü performans için bahane halini alır ve tehlikelidir. Çünkü daha etkili olabilecek öğrenme yaklaşımlarını engeller.

BAHANELERİNİZİ FARK EDİN

Haberin Devamı

Motivasyonunuzun ve performansınızın kontrolünü sağlayabilirsiniz. İlk olarak, kulladığınız bahaneleri fark etmeniz ve performansınızın tüm sorumluluğunu üstünüze alacak seçimleri yapmanız gerekiyor. Motivasyonunuzu arttıran ve sınırlayan şeyleri anlamalısınız. Vereceğiniz en mantıklı karar, derslerinize uygun biçimde hazırlanmanızı sağlayacak belirgin öğrenme stratejileri geliştirmek olmalı. En sık kullanılan ama etkili olmayan stratejiler, notları kopyalamak, tekrar tekrar okumak ve bilgiyi ezberlemektir. Daha aktif yöntemler ise, metni işaretlemek, daha yaratıcı biçimlerde düzenlemek, çalışma soru ve cevapları hazırlamak, sınav ya da dersin içeriğini tahmin etmeye çalışmak olabilir. Motivasyon arttıracak ikinci, daha kısa vadeli seçenek de kendi takviyenizi sağlamak için ders çalışmaktır. Başarmak için ne gerektiğine dair bir plan geliştirir ve bu plana bağlı kalırsanız kendinize bir ödül hazırlayabilirsiniz.

ENGELLERİN ÜSTESİNDEN GELİN

Motivasyon geliştirici başka önemli stratejiler de var. Bir strateji etkili çalışmayı engelleyecek bariyerler, örneğin hatalı atıflar, başarısız zaman planlaması vs. tanımlayıp bunların üstesinden gelmektir. En uyanık, sakin şartlar altında ve çalışmaktan alıkoyulamayacak durumda olduğunuz anlarda bilinçli olarak ders çalışmayı seçin. Tüm derslere ve tekrarlara katılabileceğiniz zaman planları hazırlayın. Günlük olmasa da en az haftada bir gün notları ve metinleri aktif olarak çalışın, ki böylece aklınızda bir temel oluşsun. Ders çalışmaya ayırdığınız zamanlara bağlı kalın, başkalarının kendi ertelemelerine sizi de çekme çabalarına direnin. Son olarak, sınavlara birkaç gün öncesinden hazır olun ki, bir gece önce çekici bir şey olursa rahatça katılabilin, hazır olduğunuzun bilinciyle rahat olun. Pek de iyi olmayan akademik başarı, düşük becerilere ve düşük isteğe bağlıdır. Hatalı atıflar (bahaneler) çoğunlukla etkili performansı engellese de, bunları kontrol etmek mümkün ve gereklidir. En önemlisi, şunları anlamaktır: Kendi performansınızdan kendiniz sorumlusunuz. Daha motive olmuş ve etkili bir öğrenci olmanın adımlarını kendiniz atabilirsiniz! Gönül KOCA

Haberin Devamı

***

Diğer ders çalışmama bahaneleri

- Motive olmadım çünkü uzun vadeli kariyer hedeflerim yok
- Aldığım dersleri sevmiyorum
- Ders çalışmaktan hoşlanmıyorum
- Derslerim çok ağır
- Sabah derslerinde iyi değilim, çünkü sabah insanı değilim
- Ders çok karmaşık içerikli
- Çok nadir ders çalışmak geliyor içimden

***

Ders çalışmama bahaneleri: Ben akıllı değilim, öğretmen çok sıkıcı, çalışmaya vaktim yok...
Veli Rehberi 5 soru 5 cevap

Doğru ilkyardım

İstanbul Tıp Fakültesi İlkyardım Eğitim Merkezi Eğitmeni Dr. Mehmet Akif Akalın, gerekli durumlarda ilk yardımda yapılması gerekenleri anlattı:

1) Çocuklarda en çok görülen kaza türleri ve nedenleri nedir?

- Çocukluk çağı yaralanmalarına yol açan başlıca nedenler motorlu taşıt kazaları, düşme, yanık, zehirlenme, boğulma, darp, kesici delici alet yaralanmaları, elektrik çarpması, kötü muamele olarak kayıtlara geçiyor. Türkiye’de son 5 yılda 120 bin çocuk ev kazası sonucu hastaneye müracat etti. Bunların yüzde 45,4’ü 0-6 yaş arasında. Nedenleri ise başta merak olmak üzere dikkatsizlik, tehlikenin farkında olunmaması, hareketli olmalarından kaynaklanıyor.

Haberin Devamı

2) Çocuğu düşen, yaralanan aile ilk olarak ne yapmalı?

- Yapılacak ilk iş sakin olmak ve hastayı sakinleştirmeye çalışmak. Çocuğu sırtüstü sert bir yere yatırmak, sıkan kıyafetleri gevşetmek gerekiyor. Başından ayağına doğru tüm vücudun bölümlerini parmaklarla dokunarak ağrı, kanama, şişlik, yara, şekil bozukluğu, morluk, batan bir cisim olup olmadığı incelenmeli. Morarma ya da şişme fark edilirse soğuk kompres, kanamada temiz bir bezle baskı uygulanmalı. Kırık varsa etkilenen bölge iki eklem içine alacak şekilde tespit edilmeli. Burkulmada bandaj ile çıkıkta ise hareket ettirmeden bölgeyi yukarı kaldırmak gerekiyor. Hastanın ilk bir saat uyumaması önemli.

Haberin Devamı

3) Ne tür kazalarda mutlaka acilen hekime başvurulmalı?

- Kaza sonrası çocuk bilincini kaybettiyse çevreden istenen yardım ile 112 aranmalı. İlk yardımcı yalnız, çocuğun bilinci ve solunumu da yoksa 5 tur temel yaşam desteği, yani dış kalp basısı ve 2 kurtarıcı nefes verdikten sonra ambulans çağırmak lazım. Bilincin açık ancak ölümcül ve sakatlanmalara yol açan travma durumunda en yakın sağlık kuruluşuna başvurulması gerekiyor.

4) Yoğun kanama veya bayılma durumunda nasıl müdahale etmek gerekiyor?

- Önce yaralının hava yolunun açıklığı, solunumu ve bilinci değerlendirilir. Tıbbi yardım istenir. Yaraya bakılır. Kanayan yer üzerine temiz bir bezle bastırılır, durmazsa ikinci bir bez koyarak basınç arttırılmalı.
Gerekirse bandaj ile sararak basınç uygulanır, kanaya ölge yukarı kaldırılır. 2-3 dakikada bir yaşam ulgularına bakılmalı. Kanayan bölge dışarıda kalacak ekilde hastanın üstü örtülür, yapılan uygulamalar le ilgili bilgiler yaralının üzerine yazılarak, hastaneye evk edilmesi sağlanır.

Haberin Devamı

5) İlkyardım sırasında doğru bilenen önemli yanlışlar neler?

- Çıkık anında kemiği yerine oturtmak yanlış bir uygulamadır. Sara nöbeti geçiren yaralının kilitlenen çenesi zorla açılmamalı. Zehirlenen bir kazazedeye yoğurt yedirmek, kusturmaya çalışmak yanlış. Yanık bölgesindeki deride su toplanmış ise patlatılmaması ve diş macunu, yoğurt sürülmemesi gerekir. Yaralının vücuduna demir çubuk veya metal batmış.

Bunları biliyor musunuz?

-Aktif Yaşam Derneği’nin araştırmasına göre, Türkiye’de 7-12 yaş aralığındaki çocuklar günde 10 bin 924 adım atıyor. Bu sayı Amerika’da 16 bin, İsveç’te ise 12 bin.

-Türkiye’nin en kalabalık kentlerinden olan Şanlıurfa, 604 binin üzerindeki öğrenci sayısıyla 47 ilin nüfusunu geride bırakıyor.

-Geleneksel Hacivat ve Karagöz oyunlarıyla bilinen kuklanın, eğitimde çocukların hayal gücünü geliştirmek için kullanılması önerildi.

Siz sorun cevaplayalım

Sözleşmeli öğretmenlere yolluk ödenecek mi?

Danıştay, sözleşmeli öğretmenlere atama nedeniyle yolluk ödenmesine karar verdi. Karar, Resmi Gazete’de yayımlandı.

Hayat Boyu Öğrenme Programlarının halka anlatılması için ne gibi çalışmalar yapılıyor?

Milli Eğitim Bakanlığı programların halka daha fazla ulaşması için Hayat Boyu Öğrenme TV’yi yayına geçirecek. Böylece katılımcılar daha fazla bilgi edinip kursları izleyebilecek.

Öğretmen olmak için pedagojik formasyon eğitimi alan adayların ataması Ağustos’a yetişecek mi?

YÖK, pedagojik formasyon eğitimlerinin temmuz ayı sonuna kadar tamamlanacağını ve ağustos ayındaki atama dönemine yetiştirileceğini düyurdu.

PANO

Marmara’da teknolojik yenilik

Marmara Üniversitesi 12 kampusunda 75 bin öğrenciye kablosuz internet hizmeti sundu. Fakültelerde 627 kablosuz internet erişim noktası kuruldu, 37 bin 640 metre kablolama çalışması yapıldı. Uygulama sayesinde kişiye özel yetkilendirme ile daha güvenli ve geniş kapsamlı ağ erişim hizmeti sunulması hedeflendi. Teknoloji altyapısını yenileyen okul, yeni bir veri merkezi de açtı.

İlkokula girişimcilik anlatıldı

Samsun’da ilkokul öğrencilerine ‘girişimcilik’ eğitimi verildi. Yıl içerisinde 16 ilkokul ve 7 meslek lisesinde toplam 6 bin öğrenciye daha eğitim verilmesi hedefleniyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!