Diziler için sosyal reyting ajansı

Güncelleme Tarihi:

Diziler için sosyal reyting ajansı
Oluşturulma Tarihi: Şubat 02, 2014 01:24

SAFTAŞ ile ortaklık yapan Cem Aydın, sosyal medya reyting ajansı kurdu.

Haberin Devamı

Aydın, “Sadece bir dizinin veya programın konuşulma oranını tespit etmiyoruz. Konuşanların kim olduklarını da tespit ediyoruz” dedi.

CEM Aydın, Doğuş Yayın Grubu’daki CEO’luk görevini bırakınca yeni medyaya yöneldi. Saftaş Bilgi Teknolojileri ile ortaklık yapan Cem Aydın, Somera (Sosyal Medya Reyting) Araştırma Şirketi’ni kurdu. Aydın, özel bir arama motoru sayesinde sosyal medyada TV içerik analizi yaptıklarını ve konuyu tüketici araştırması açılarından ele aldıklarını söyledi.

İZLEYİCİYİ ANALİZLİYOR

Arama motorunun kelime ve cümleleri tarihsel arşive dayanarak analiz ettiğini belirten Aydın, “Bu şu anda TV kanalı ve yapımcıların çok işine yarayan bir şey. İlginç veriler elde ediyoruz. Örneğin sosyal medyada yüzde 9 konuşma, izlenme oranını yani reytingi yüzde 1 artırıyor” dedi. Bazı ifadelerin negatif mi-pozitif mi, gerçek mi-şaka mı anlaşılmasının zor olduğu vurgulayan Aydın sözlerini şöyle sürdürdü: “Bazen reytingi yüksek bir dizinin sosyal medyada az konuşulduğunu; bazen de tam tersini görüyoruz. Bu TV kanalı, yapımcı ve reklamveren için iyi bir veri. Çünkü biz kimin konuştuğunu da ortaya koyuyoruz. O kişinin gelir grubunu, hatta hangi markalara ilgisi olduğunu bile tespit edebiliriz. Açık ise Facebook datalarını da ekleyebiliyoruz. Herkes hastag’den bir konuyla ilgili konuşmaları görebilir ama biz bu kişilerin kim olduğunu analiz ediyoruz. Konuşanların profiline dair veriler… Herkes duyabilir ama biz anlıyoruz. Örneğin bir dizinin hangi sahnesinde konuşma patladı, bu sahneye yorum yapanlar daha önce nelere yorum yapmışlardı.”

3 SAAT ÖNCE BAŞLIYOR

Bir dizi yayına başlamadan 3 saat önce sosyal medyada konuşulmaya başlandığını hatırlatan Aydın, dizi bittikten sonra da saatlerce konuşulduğunu söylüyor. Cem Aydın, sosyal medya reyting ölçümlerinin reklam planlamasını kökten değiştirebileceğini de söylüyor.Sözz konusu tarama ve analizleri yapan arama motorunun akıllı olduğunu ve robot hesapları elediğini aktaran Aydın, “Ayrıca öğrenebilen bir arama motoru olduğu için, kişinin genel tutumuna göre yazdıklarını değerlendirebiliyor. Kişi profiline bakıp insülin direncine dair fikir edinmek bile mümkün” diyor. Cem Aydın, sonraki hedeflerinin Web üzerinden izlenme analizi yapmak olduğunu belirtiyor.

Haberin Devamı

Sosyal medyada da en yüksek reyting Kanal D’nin

Haberin Devamı

SOMERA’nın 17 Aralık tarihine ait ölçümlemelerinden tespit edilen veriler şöyle:
En çok konuşulan dizi Kanal D’de Çalıkuşu
O gün yaklaşık 12 bin tekil kullanıcı 43 binden fazla mesaj yazdı. Yüzde 59’u kadın.
Hakkında en çok mesaj yazılan ikinci program ise yüzde 17 ile Star’da yayımlanan Medcezir oldu.
Yüzde 14 ile Star’da yayımlanan O Ses Türkiye üçüncü sırada yer aldı.
Kanal D’de yayımlanan İntikam isimli dizi yüzde 7 ile dördüncü oldu.

Kanal D’yi daha çok kadın izliyor

SOMERA’nın 17 Aralık’a ait bazı veriler ise şöyle:
4.412 tekil kullanıcı 29.513 mesaj yazdı.
Kanal D 15.740 mesaj ile yüzde 53 reytinge ulaşıyor. Mesaj yazanların yüzde 87’si kadın ki bu oran gün ortalamasının çok üstünde ve mesajlardaki duygu yüzde 62 nötr.
Star TV hakkında yüzde 18 ile 5.485 mesaj yazıldı. Yüzde 61’i kadın ve duygu yüzde 51 nötr.
TRT 1 hakkında yüzde 12 ile 3.574 mesaj yazıldı. Yüzde 49’u kadınlardan, yüzde 87 nötr.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!