Melis ve Melisler hep mutlu olsun

Haberin Devamı

İşe ilk başladığımda “gazetecilik” denilince sadece yazılı medya gelirdi.
TRT; 60’ların sonundan itibaren hayatımızın içindeydi, ama bizler için varsa yoksa gazetelerdi.
Bir dönem dergiler çok ilgi gördü; ancak onların sayısı da, bir elin parmakları kadardı.
Nokta’nın rüzgarı uzun yıllar esti.
Özel televizyonlarla 90’ların ortasında tanıştık.
Radyoların artması da yine o yıllara denk gelir.
Bütün alışkanlıkları değiştiren ise internet oldu.
Bana göre yüzyılın en önemli buluşlarından biri internettir.
İnternetsiz olduğunuz bir günü düşünün isterseniz.
Örneğin ben yıllardır bir banka şubesine gidip sıraya girmedim.
Hem üşeniyorum, hem de gerek yok.
Oturduğun yerden, istediğin bir bankacılık işlemini anında yapabiliyorsun.
Bundan daha kolay birşey olabilir mi?

Haberin Devamı

***

Artık “gazetecilik” dediğimizde, sadece gazeteler yok.
Televizyonlar da var, radyolar da, internet de, sosyal medya da...
Sosyal medyada en fazla takip edilenler facebook, twitter ve Instagram...
İstatiklere bakarsak; Türkler sosyal medyada epeyce aktif...
Abone sayısına bakarsak; dünya liginin şampiyonlar ligindeyiz.
Biz gazeteciler artık büyük bir yarış içindeyiz.
Elinde akıllı telefonu olan herkesle haberi yetiştirebilmek için yarışıyoruz.
Mesleğimiz çok dinamikti; artık hayatımızın 24 saatini isteyen bir habercilik anlayışı var.
Ve bu dünya durduğu sürece devam edecek, ileride daha da hızlanacak.
Atılan mesaj kadar, görüntü de önem kazanmış oldu.
Her telefon aynı zamanda bir kameraya dönüştü.
365 gün, 24 saat; dünyanın herhangi bir yerinden haber yayıp, görüntüsünü paylaşıp, on binlerce insanın ilgisini çekebilecek bir hale geldik en sonunda...

***

Şöyle düşünebilirsiniz.
“Bugünün teknolojisi, hızı, olanakları haber ihtiyacını azalttı...”
Tam aksi olduğuna inanın.
İnsanların haber alma ihtiyacı hiçbir zaman eksilmedi, eksilmeyecek de...
Elbette bir şartla...
Bundan böyle o haberi kimin ve hangi kurumun yaptığı önem kazanacak.
Güvenirliliği, inandırıcılığı test edilmiş kişi ve kurumların imzalı haberleri sosyal medyada ilgi görecek, paylaşılacak ve sahiplenilecek.

Haberin Devamı

***

Örnek mi istiyorsunuz?
Çok çarpıcı bir haberi söyleyebilirim.
Bu haberi ilk Hürriyet Ege’nin manşetinden verdik.
Melis Akbaş’ın hayata yeniden dönebilmesi için kemik iliği nakline ihtiyacı vardı.
Melis’in fotoğrafları yazı işleri toplantısında hepimizi çok etkilemişti.
Haberi büyüttük.
Sonra internete taşıdık.
Haberi bütün medya sahiplendi
Melis’e ilik bulmak için Türkiye seferber oldu.
Gelen telefonları, mesajları anlatamam.
Sosyal medyadaki yazılanları okudukça gözlerimiz yaşardı.
Aslında bu kampanya sadece Melis için de yapılmıyordu.
Toplum artık bu konuda çok bilinçlendi ve bu kampanyalardan sonuç alındığının da farkına varıldı.
Geçmişte böyle bir haberin bu kadar etki yaratması çok kolay değildi.
İşte sosyal medyayı o yüzden seviyorum.
Doğru kullanılırsa inanın çok önemli bir etkisi oluyor.
Linç kampanyalarına takılmıyorum.
Zaman zaman bir cümle çok başka yere çekiliyor ve yer yerinden oynuyor.

Haberin Devamı

***

Melis ve ailesi çok sıkıntılı günler geçirdi.
161 gün sonra Melis evine gitti.
Bu minik yavrumuza geçmiş olsun diyorum.
Hayat boyu mutlu olsun istiyorum.

Yazarın Tüm Yazıları