François Ozon’dan şaşırtıcı bir yapım

Güncelleme Tarihi:

François Ozon’dan şaşırtıcı bir yapım
Oluşturulma Tarihi: Aralık 28, 2013 01:36

Haberin Devamı

Ömür Gedik

47 RONIN
Fedakârlıkla, acıyla büyüyen aşkın ön plana çıktığı ama ondan bile önde onurun, kahramanlığın, birlikte yürümenin, ‘birimiz hepimiz hepimiz birimiz için’ demenin geldiği bir hikâye. Filmin ana karakterini, çekik gözleriyle melez rolü için biçilmiş kaftan olan Keanu Reeves oynuyor. Yönetmen efsanevi hikâyenin derinine inerken, izleyicinin sıkılmaya başladığı anlarda aksiyonu devreye sokmuş.

SENİN HİKÂYEN
Hayranı olduğum Tolga Örnek’in en az sevdiğim filmi. Şehirli bir kadının kaprisli hamilelik süreci fazlasıyla uzatılmış. Hikâye zaman zaman çevremizden ve kendi hayatlarımızdan kesitler sunsa da derinden etkilemiyor. Filmin öne çıkan oyuncusu, babaanne olmak isteyen Meral Hanım’ı canlandıran ve her sahnesinde enerjiiyi yükselten Nevra Serezli. Finalindeki sahne ve müzikleriyse ayrı bir yere koymak lazım tabii.

Atilla Dorsay

Haberin Devamı

GENÇ VE GÜZEL
François Ozon altın devrini yaşıyor. ‘Dans La Maison’ - ‘Başka Bir Dünya’ başyapıtından sonra, bu kez 17 yaşında, her şeye sahip iyi aile kızının fahişeliğe kaymasının öyküsü. Yönetmenin çağdaş insanı her yönüyle yakalamaya dönük meraklı ve araştırmacı filmlerinin sonuncusu.

47 RONIN
18. yüzyıldan Japon efsanesinin günümüz Hollywood’u tarafından başdöndürücü aksiyona dönüştürülmesi. Ünlü Japon oyuncu sayesinde inandırıcı. Ama ne gerçek Japon ustalarının, hatta ne de Son Samuray’ın tadını aramayın.

SENİN HİKÂYEN
Seyirciyi ağlatmaya (ve kasaları doldurmaya) yönelik yerli filmlerden gına geldi. Dram öğesi ‘ölüme mahkûm büyükanne’, komedi anlayışı ise ‘hamile kadınla seks yapmak’tan öteye gitmeyen bu filmi, Devrim Arabaları ve Kaybedenler Kulübü’nün yönetmeni mi imzalamış? Hayret!..

Uğur Vardan

47 RONIN
Keanu Reeves’in sürüklediği çalışma, Uzakdoğu’nun kendine özgü kültürel kodlarını Hollywood mantığıyla harmanlayan ve özel efektlere sırtını dayayan bir aksiyon. Film ifadesini ‘Game of Thrones’ gibi yapımlarda bulan tarihsel fantastik türle akrabalıklar kuruyor.

GENÇ VE GÜZEL
Ozon usulü ‘Gündüz Güzeli’. Film, küçük bir burjuva kızın bir maceracı ruhuyla atıldığı fahişelik serüvenindeki dönemeçleri, dört mevsim eşliğinde anlatıyor. Sezonun iyi yapımlarından.

Haberin Devamı

SENİN HİKÂYEN
Orta sınıf bir çiftin kendi kariyer planlarında pek yer vermedikleri bir konuğu aile ortamlarına ortak etmelerini anlatan yapım, özellikle çocuk sahibi olma heyecanını tadacak olan ya da yeni tadan izleyici için son derece uygun bir seçenek.

Berke Göl

GENÇ VE GÜZEL
François Ozon çok sevdiği arzu, mahremiyet, ahlak temalarını 17 yaşındaki Isabelle’in büyüme öyküsü çerçevesinde ele alırken Bunuel’in ‘Gündüz Güzeli’ne de selam gönderiyor. Yönetmenin en iyilerinden değil ama ilgiye değer.

47 RONIN
Samuray mitine fantastik boyut katan film, özellikle onur ve sadakat kavramlarına vurgu yapıyor. Ama öykünün ve diyalogların beylik olmasının yanı sıra, Japon kültürüne yaklaşımındaki oryantalist ton da etkiyi düşürüyor.

Haberin Devamı

Esin Küçüktepepınar

SENİN HİKÂYEN
Yer yer hoş ama anı defteri özelinde sıkışmış bir film.

47 RONIN
Çaresiz Keanu Reeves kadar ruhsuz bir Doğu masalı külliyatı.

DİRENİŞ GÜNLERİNDE AŞK
68 Kuşağı’nın şevki ve hayal kırıklıkları üzerine...

GENÇ VE GÜZEL
Yetişkin hallerinin daha ilginç olduğu bir genç filmi.

Olkan Özyurt

47 RONIN
Görkemli, zarif, fantastik... Samuray kültürüne sıkı bir güzelleme.

Murat Erşahin

GENÇ VE GÜZEL
Ozon, bildiğiniz gibi. Ergenlik ve cinselliğin netameli, gizemli sularında yüzüyor!

SENİN HİKÂYEN
Farklı türden kalburüstü yapımlara imza atan Tolga Örnek, Hollywood formüllerini uyguladığı yeni filminde eski başarılarını aratıyor.

DİRENİŞ GÜNLERİNDE AŞK
Assayas, kurduğu şiirsel evrene, ele aldığı dönemin sosyal çalkantılarını başarıyla yedirmiş.

Haberin Devamı

47 RONIN
Onur ve kanla yazılmış efsane, sıkı aksiyon ve bilge bir duygusallıkla yoğrulmuş.

Kaan Karsan

DİRENİŞ GÜNLERİNDE AŞK
Assayas’ın sırtını devrim aşkına ve devrim nostaljisine yaslayan filmi en çok sinema duygusu ve özenle yaratılmış sinemasal evreniyle dikkat çekiyor. Lakin yönetmenin aynı başarıyı işin öyküsel tarafına taşıyabildiğini söylemek biraz güç.

GENÇ VE GÜZEL
Üretkenliği ve zekâsı dillere destan yönetmenimiz François Ozon’un en basit açıdan bir büyüme öyküsü anlatmaya soyunduğu filmi, açıkçası çok şematik ve hesaplı bir çizgide ilerliyor. Lakin Ozon’un ‘yazma’ becerisi, filmin sınırlı hareket alanını biraz olsun rahatlatıyor.

Nil Kural

Haberin Devamı

GENÇ VE GÜZEL
François Ozon, ilginç noktalara deyinmesine rağmen ana karakterini motivasyonsuz bırakarak soru işaretleri oluşturuyor.

47 RONIN
Efektleri, klişeleriyle sıradan bir aksiyon.

DİRENİŞ GÜNLERİNDE AŞK
1968 kuşağına mesafeli bir bakış sunan film, yönetmen Olivier Assayas’tan otobiyografik izler taşıyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!