Bursa’ya yerli uçak yakışır

Güncelleme Tarihi:

Bursa’ya yerli uçak yakışır
Oluşturulma Tarihi: Aralık 13, 2013 01:06

BAŞBAKAN Yardımcısı Bülent Arınç, yerli oto hedefine ilişkin ne bir babayiğit ne de bir hanımefendinin çıkmadığını belirterek “Ümit ediyorum ki Bursa yerli uçak üretimini yapacak” dedi.

Haberin Devamı

HÜRRİYET Dünyası’nın 2012 yılında başlattığı Bölge Buluşmaları’nın yeni durağı Bursa oldu. Çelik Palas Otel’de düzenlenen toplantıda geleneksel medyanın yanı sıra sosyal medyadaki gelişmeler ele alındı. Toplantının açılışında, Hürriyet yazarı Ahmet Hakan’ın moderatörlüğünde gerçekleştirilen ‘Tarafsız Bölge Hürriyet Özel’de, ‘Bursa ve Medya’ konusu ele alındı.

Bursa’ya yerli uçak yakışır
Toplantıda Hürriyet Genel Yayın Yönetmeni Enis Berberoğlu, Hürriyet Yayın Direktörü Fatih Çekirge, Hürriyet Reklam Direktörü Gönül Birkiye, Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) Başkanı İbrahim Burkay, Türkiye Genç İşadamları Derneği (TÜGİAD) Genel Başkanı Ali Yücelen, TÜGİAD Bursa Şubesi Başkanı Baran Çelik konuştu. Toplantıyı, Hürriyet Gazetecilik Yönetim Kurulu Başkanı Vuslat Doğan Sabancı ve Hürriyet Ankara Temsilcisi Metehan Demir’in yanı sıra, iş, spor ve siyaset dünyasından birçok kişi izledi.

HÜRRİYET’İ ÖNEMSİYORUM

Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç ise Hürriyet Bursa Buluşmaları’nın ikinci bölümüne katılarak Hürriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Enis Berberoğlu’nun moderatörlüğündeki programda konuştu. Hürriyet Gazetesini çok önemsediğini belirten Arınç, “Yıllardır Türk basınında gerçekten çok başarılı sınavlar vermiş, Türkiye için her yönden hayırlı, önemli hizmetlerin içerisinde bulunmuş Hürriyet’in Bursa’yı toplantı yeri olarak seçmesi beni çok mutlu etti. Bugün Hürriyet, artık sadece gazete değil, ‘cep’iyle, ‘web’iyle, ‘tablet’iyle her alanda gerçekten medya iletişimini sağlayan çok önemli bir unsur” diye konuştu.

HANIMEFENDİ BİLE ÇIKMADI

Konuşmasında yerli uçak projesine de değinen Arınç, şunları söyledi: “Türkiye’nin çok fazla dillendirilmeyen bir yerli uçak projesi var. Bakanlar Kurulu’nda bir sunumu yapıldı. 60-90 yolcu kapasiteli bir modelin Türkiye’de üretilmesi düşünülüyor. Ümit ediyorum ki yerli üretimin bir kısmı da Bursa’da yapılabilir. Sayın Başbakan’ın yerli otomobil hedefi oldu, ama bu hedefe ‘ben varım’ diyenler pek çıkmadı. ‘Ben varım’ diyenler çıktı ama onlar da bizden hükümetin desteğini istediler. Bizim amacımız bu değil. Bursa’da yerli patronlardan ‘Ben yerli bir otomobil ürüteceğim’ diyen bir kaç babayiğit beklediler. Babayiğit çıkmadı, hanımefendi de çıkmadı. Şimdi biz yerli malı otomobilde şu an ümitsiz bir noktadayız. ‘Hâlâ ben varım. Ben bu işe hazırım’ diyen bir grup varsa, bunları elbette destekleriz ve önlerini açarız. Bu işin Bursa’da yapılıyor olmasının şerefi, Bursa’ya kazandıracağı şöhret elbette bizim için fevkalede önemli.”
Bursa’ya yerli uçak yakışır

Haberin Devamı

BAŞBAKAN Yardımcısı Bülent Arınç, Hürriyet Gazetesi’ne çok önem verdiğini belirterek, “Bugün artık Hürriyet sadece gazete değil ‘cep’iyle web’iyle ve tablet’iyle her alanda çok etkin” dedi.

Haberin Devamı

GİT, BERAAT EDEN GAZETECİYE DANIŞ

TARAF Gazetesi’nde MGK kararının yayınlanması konusunu da değerlendiren Arınç, “Gizli bir belgeyi şu veya bu şekilde elde ederek ifşa etmek suçtur. Bir gazeteci arkadaşım köşesinde yazmış; “Beni de suçlamışlardı ama beraat ettim” dedi. Hemen git ona danış nasıl beraat ettiyse sen de öyle beraat et.”

YENİ DÜNYADA OKUYUCU FİKRİ BİZE YOL GÖSTERİYOR

HÜRRİYET Genel Yayın Yönetmeni Enis Berberoğlu, Bursa’daki zirvede yaptığı konuşmada Hürriyet Yönetim Kurulu Başkanı Vuslat Doğan Sabancı’nın önderliğinde sosyal medyada ilerleme sağladıklarını belirterek, 10 yıldır hayal edilemeyen projeleri hayata geçirdiklerini aktardı. Berberoğlu, “Biz, gazete, web ve tablet okurlarına bizden beklentilerini, yolun ve trafiğin açık olduğunu anlatmaya çalışıyoruz. Bizden birşey istemeniz fikrine sizleri ısıtmaya çalışıyoruz. Yeni dünyada ben sizin ne istediğinizi duyuyorum, alabiliyorum. Bu bana çok yol gösteriyor” diye konuştu.

KÜÇÜK İLAN GAZETESİ

Eskiden Hürriyet Gazetesi’nin küçük ilan gazetesi olarak faaliyet gösterdiğini söyleyen Berberoğlu şöyle devam etti: “Hangi dil, din, siyasetten olursanız olun iş ve ev ararken Hürriyet’e bakardınız. Burada konuya iki türlü bakmak lazım. O kadar güçlü ki bu gazete küçük ilan topluyor. Ama bir de şöyle bakın; küçük ilan olduğu için gazeteye bakanlar var. Bu dünya kapalı bir dünya. Bursa’da bir ilave çıkartıyoruz, burada sayfa sayısı artabilir hatta ciltleri bulabilir. Ama daha hızlı işlevler de olabilir. Onun için buradayız. Bir tweet atın retweet olarak dönsün. Tablete foto galeri yapın. Web TV’de görüntü video yayınlayalım. İnsanlar oto ilanı verdiği ve okuduğu için benim tirajım artıyordu. Daha fazla satılıyordu. İki taraflı bir şey var.”

Haberin Devamı

KAĞIT HATA KABUL ETMEZ

HÜRRİYET Gazetesi Yönetim Kurulu Başkanı Vuslat Doğan Sabancı, soru-cevap bölümünde Enis Berberoğlu’na, “Sosyal medyada yazılanların Hürriyet manşeti kadar etkisi var mıdır?” sorusunu sordu. Berberoğlu, “Kağıt 24 saat kalıcı ve hata kabul etmeyen bir şey. Üzerine markamızı koyuyoruz. Mesleğe başladığımda 1 milyon satıyordu. Bugün daha etkili. Çünkü her an etki tepki durumu söz konusu. Yaptığımız iş her dakika toplum önünde şeffaf bir şekilde yer alıyor” cevabını verdi.

REKLAM VE HABERLERİ ÇİN SEDDİ’YLE AYIRDIK

MAKİNE Mühendisleri Odası Bursa Şube Başkanı İbrahim Mart’ın, reklam ile habercilik arasındaki ilişkiye yönelik sorduğu soruyu, dinleyici koltuğunda oturan Vuslat Doğan Sabancı, yanıtlamak istedi. Vuslat Doğan Sabancı, şunları söyledi: “Bu çok hassas ve önemli bir nokta. Hürriyet Gazetesi’nde Doğan Yayın İlkeleri çok nettir. Bu durum mevzu bahis olamaz ama hatamız olursa lütfen söyleyin. Böyle şeylerde Çin Seddi vardır. Bazı şirketler reklamı kesse bile biz haberlerini vermeye devam ederiz. Hürriyet’in hatası olduysa büyük bir kurumdur, düzeltelim. Diğer taraftan reklam ile habercilik arasında çok büyük bir ilişki de vardır. Bir gazete ekonomik olarak ayaklarının üzerinde duramazsa özgür habercilik yapamaz. Reklam verenin gider haberini yaparsak bu da özgür olmamızı engeller. Her türlü güç yönetmeye yönlendirmeye başlar.”

Bursa’ya yerli uçak yakışır

Haberin Devamı

DOĞRUYU DOĞRU YANSITMAK ÖNEMLİ

BURSA Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) Başkanı İbrahim Burkay, son 10 yılda internetteki gelişimlerle birlikte sosyal medyanın geliştiğine dikkat çekerek şunları söyledi: “Son dönemde yaşanan gelişmeler sosyal medyanın ne kadar önemli olduğunu gösterdi. Bugün Avrupa, Asya ve Türkiye’de kullanılan teknolojiler aynı. Bütün oyun yeniden kurgulanıyor. Sizin halka ulaştırmak için tek kullanabildiğiniz araç yazılı basınken şimdi sosyal bir alan çıktı. Çok fazla takipçiniz var. Artık gazetede yaptığınız yorum kadar bu yeni mecrada ciddi bir sorumluluk oluşturuyor. Oda başkanı kurumların başkanı olarak ‘Sosyal medyayı nasıl aktif kullanabiliriz’in derdindeyiz. Hürriyet yazılı ve görsel anlamda Türkiye’nin moderatör kurumlarından birisi. 10 yıl önce başlamanız bu alanda etkili olmanızı sağladı. Doğruyu doğru yansıtmak önemli.”

Haberin Devamı

BURSA BÜYÜRSE TÜRKİYE BÜYÜR

TÜRKİYE Genç İşadamları Derneği (TÜGİAD) Başkanı Ali Yücelen ise Bursa’nın ulaşımda bazı sorunlarının bulunduğuna işaret ederek, “İş adamları olarak değerlendirdiğimizde Bursa’nın çok farklı bir potansiyeli var. Bursa’da Hürriyet’in düzenlediği programda 2.5 milyon tık alan bir web sitesinden bahsediyoruz. “Biz dernek olarak ülkemizdeki renkleri toplayabilir miyiz?” şeklinde hareket ediyoruz. Neden herkes kendi gençliğini istiyor. Genç TÜSİAD, Genç MÜSİAD’a ihtiyaç duyuyor. Çünkü kendi gibi düşünmeyen insanla kendi gencini yönlendiriyor. Biz birleştiriciliği savunuyoruz.

Bursa’ya yerli uçak yakışır
Geçmişteki fikir bağnazlığının günümüzde devam ettiğini görüyoruz. Burada fark ortaya çıkıyor. Muhalefet iktidar bağnazlığı aynı şeydir. Bizim sesimizi duyurmada bir diğeri çıkıp haykırabilsin diyorsa; Hürriyet gibi her kesimi dile getiren yerele girip, yerelden yönlendirilmesine çok ihtiyacı var. Böyle bir organizasyondan dolayı Hürriyet’e teşekkür ediyoruz” diye konuştu. TÜGİAD Bursa Şubesi Başkanı Baran Çelik ise Bursa’nın daha çok kamuoyunda yer alması gerektiğini belirterek, “Bursa, İstanbul’un arka planında kalıyor. Bursa büyürse, Türkiye büyür. Bursa, Türkiye’nin Almanya’sıdır. Almanya sayesinde krizde AB ayakta kalmıştır” dedi.

HER ALANDA BİZE SESİNİZİ ULAŞTIRIN

HÜRRİYET Reklam Direktörü Gönül Birkiye ise yeni reklam filmi ile bütün seslere ve farklılıkları açık olduklarını dile getirdiklerini söyleyerek, “Son yıllarda başlattığımız değişen tüketici alışkanlıkları içinde tüm mecralarda Hürriyet Gazetesi, hurriyet.com.tr, video portalı, mobil hürriyet ile her alandan bize ulaşmanızı, sesinizi ulaştırmanızı amaçlıyoruz. 65 yıllık gelenekte ulusal yayın olarak yer aldık. Önümüzdeki yıl Bursa’da 10’uncu yıla ara vermeden devam ediyoruz. Bursa’nın sanayi ve ekonomide öneminin altını çizmek istiyoruz. Sizlerden gelecek bilgilerle alacağımızı yeni yatırımları belirleyebiliriz” diye konuştu.

KAYNAKLARIN DAMARINDA GEZİYORUZ

HÜRRİYET Yayın Direktörü Fatih Çekirge ise Türkiye’nin tamamında bölgeler bazında yayın yaptıklarını belirterek, “Ülkenin insan kaynaklarının damarlarında gezdiğimizi düşünüyoruz. Bursa da çok önemli. Enstrüman açısından bakarsak, biz Hürriyet Dünyası olarak tek taraflı yayın yapalım değil, paylaşım platformu haline geliyoruz.

Bursa’ya yerli uçak yakışır
Sözünüz varsa tablette yorum yapabilirsiniz, Bumerang’tan paylaşım yapabilirsiniz. Medyadan bir şey bekleme dönemi bitti. Paylaşma dönemindeyiz. Tutarlı, tarafsız zemin haline getirmeliyiz” dedi.

BAKMADAN GEÇME!