Suç ve cezayla derin Amerika üzerine

Güncelleme Tarihi:

Suç ve cezayla derin Amerika üzerine
Oluşturulma Tarihi: Aralık 07, 2013 01:19

En iyi sinema yorumcuları haftanın filmlerini değerlendiriyor

Haberin Devamı

Ömür Gedik

YILIN SAVAŞI
Yılın Savaşı’ndaki break dans takımını alıp, bir hokey, basketbol, futbol takımıyla değiştirip konuyu benzer bir şekilde işleyebilirsiniz. Tek yapmanız gereken, hikâye anlatımı ve yönetmenlik konularına el atmak olur. Çünkü filmde aksayan noktalar bunlar. Dansçıların aralarındaki kavgalar, karşılaştıkları zorluklar, hikâyeye orta yerinde dahil olan güzel kareograf olsun, gelişip, tansiyon yaratmadan sönüp gidiyor. Yine de break dans sevenler, binbir çeşit figür izlemek isteyenler, dans sahnelerinin çekimlerinden memnun kalmayacaklarını önceden kabul etmek şartıyla, fakir ve her kesimden Amerikalı gençlerden oluşan B-Boy’ların Avrupa, Uzakdoğu ve Rusya’daki rakiplerine karşı mücadelesine kayıtsız kalmayabilirler.

ÖLÜMSÜZ AŞK
Duygusallık, romantizm, adanmışlık ve bunların yanında etkileyici bir atmosfer yaratıyor. Kanun dışı işlerle şekillenen Ölümsüz Aşk, karşıdakine feda olunan aşk temasını en derininde işliyor. David Lowery şiirsel anlatımıyla bağımsız sinemanın en başarılı örneklerinden birine imza atmış. Kaçırmayınız.

Atilla Dorsay

Haberin Devamı

ÖLÜMSÜZ AŞK
70’lerin Teksas’ında yasadışı bir çiftin öyküsü. ‘Derin Amerika’ üzerine kederli, şiirsel ve karamsar bir film. Hem çağdaş ve hüzün yüklü bir Western olmayı hem de o dönemin ünlü filmlerini hatırlatmayı başarıyor: ‘Bonnie ve Clyde’dan Sonsuz Ölüm’e, ‘Easy Rider’dan ‘Badlands’e. Bu da az şey değil...

YOZGAT BLUES
Müzik tutkunu ve boş zamanlarında şarkıcı bir öğretmenle delifişek bir ürün pazarlamacısının tuhaf ilişkisi. Çok farklı ve eksantrik karakterlerin dostluğuna/aşkına dayalı Batı filmlerine Türkiye’den bir katkı. Fon olarak Yozgat’ı alması olağanüstü. Ama belki en büyük başarısı, Ercan Kesal ve Ayça Damgacı denen sıradışı oyunculara verdiği fırsat. Onlar da bunu sonuna dek kullanmış.

Uğur Vardan

ÖLÜMSÜZ AŞK
‘Bonnie ve Clyde’a uzaktan selam sarkıtsa da asıl referansı Malick’in ‘Badlands’i olan enfes çalışma. Suç, ceza, tutku, karşılıklı ve karşılıksız sevdalar artı, çıkışsızlık üzerine çok sözü olan filmde oyunculuklar da takdire şayan.

YOZGAT BLUES

‘Taşrada zaman...’ Mahmut Fazıl Coşkun, ikinci uzun metrajlı çalışmasında yine ifadesini zor bulan hayatlarda geziniyor. Filmin en temel tanımı, ‘Hüzün ki en çok yakışandır bize...’

Haberin Devamı

DÜĞÜN DERNEK
Oyunculuğa dayalı, skeçlerle gelişen son dönem komedilerinden. Lakin Ahmet Kural ve Murat Cemcir’in performansları, filmi türdaşlarından ayrı bir yere koymamızı sağlıyor.

Berke Göl

SAROYAN ÜLKESİ
Ermeni yazar William Saroyan’ın 1964’te yaptığı Anadolu yolculuğuna bakarken belgesel anlatısının içine kurmaca öğeleri yaratıcı bir biçimde yerleştiriyor ve edebi bir üslup tutturmayı başarıyor.

YOZGAT BLUES
Mahmut Fazıl Coşkun, Uzak İhtimal’den aşina olduğumuz kederli mizahı bu kez yaşlanan bir şarkıcının taşrada geçen gönül macerasına uyarlıyor. Keder de mizah da yerli yerinde.

ÖLÜMSÜZ AŞK
Hollywood’un yıllar yılı anlatageldiği kanun kaçağı aşıklar öyküsüne güncel ve karamsar bir yorum getiriyor film. Görsel olarak da şık ama sanki yine de bir şeyler eksik.

Haberin Devamı

Antrakt Sinema Gazetesi

YOZGAT BLUES
Mahmut Fazıl Coşkun’dan bir Muhsin Bey güzellemesi. Ne güzel ağabeyimizsin sen Yavuz Abi (Ercan Kesal). Yozgat’ın Sesi İnsan-ı Kamil’in (Nadir Sarıbacak) ise son yıllarda sinemamızda oluşturulmuş en başarılı karakterlerden biri olduğunu düşünüyorum. Oyunculuklar o kadar iyi ki, Yozgat Blues izlemelere doyamadığımız filmlerden.

ÖLÜMSÜZ AŞK
Sundance Film Festivali’nde adını duyuran film, özellikle Rooney Mara ve Casey Affleck’in oyunculuklarıyla ön plana çıkıyor. Teksas’ta yaşanan umutsuz bir aşk hikâyesi, sizi alıp başka dünyalara götürebilir.

Murat Erşahin

ÖLÜMSÜZ AŞK
Bağımsız yapım, her anlamda ‘yoksunluk’ ve aşk üzerine. Işığın başrol oyuncusu gibi kullanıldığı romantik suç dramı, hüzün yüklü ve son derece kişilikli. İnce bir sızı bırakıyor yürekte.

Haberin Devamı

YOZGAT BLUES
İç Anadolu’nun yalnız bozkırında, yürek parçalayan bir öykü. İmkânsızlığın ve şövalyeliğin can acıtan resmi. Taşrada ‘düşen’ zaman ve incelikli insan halleri.

SAROYAN ÜLKESİ
Usta yazar William Saroyan’ın 60’larda, ABD’den memleketi Bitlis’e yaptığı yolculuk. Zarif ve güçlü doküdram, bilge, insancıl bir sanatçının gözüyle, tarihi, sanatı ve akıp giden ömrü öykülüyor.

Olkan Özyurt

YOZGAT BLUES
Yılın en iyi yerli filmlerinden. Bugünün Türkiyesi’ne dair çok şey söyleyen, melankolik, yer yer ironik, karakterlerini yargılamayan, çevre-merkez ilişkisini ters-yüz eden kaçırılmaması gereken bir yapım.

SAROYAN ÜLKESİ
Yazar Saroyan’ın 1960’lardaki Bitlis yolculuğundan ilhamla yazarın dünyasında içsel bir yolculuğa çıkarıyor. Özgün bir doküdram.

Nil Kural

Haberin Devamı

YOZGAT BLUES
Mahmut Fazıl Coşkun, ‘Uzak İhtimal’le başladığı filmografisine mizah ve karakter çalışmasının dengeli bir şekilde karşımıza çıktığı sağlam bir halka daha ekliyor.

ÖLÜMSÜZ AŞK
Sinemasal dil olarak kuvvetli olsa da senaryo açıkları dikkat çekiyor.

Kaan Karsan

SAROYAN ÜLKESİ
William Saroyan’ı kendi satırlarıyla, mütevazı bir biçimde anlatan; şekli değil, içeriğiyle mühim bir belgesel.

YOZGAT BLUES
Taşranın belirsiz sınırlarında hücre hücre gezinen; dört oyuncusunun muazzam performanslarıyla akılda yer eden bir film.

ÖLÜMSÜZ AŞK
Sanki doğasına aykırı bir şekilde geveze olan bir Terrence Malick filmi. Hem de çok ama boş konuşuyor; kendini baştan sona defalarca yineliyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!