Hangi uygulama kaç kuruş harcar

Güncelleme Tarihi:

Hangi uygulama kaç kuruş harcar
Oluşturulma Tarihi: Kasım 17, 2013 01:10

HER geçen gün kullanımı artan akıllı telefon uygulamaları beraberinde mobil internet harcamalarını da arttırıyor.

Haberin Devamı

‘Cep’ten 15 dakika boyunca televizyon izlemek 1.5 liralık internet kullanımı sağlarken, sosyal ağları 15 dakika boyunca kullanmak 30 kuruşa mal oluyor.

AKILLI telefonların kullandığı internet trafiği her geçen gün artmaya devam ediyor. Eskiden mobil internet kullanan birkaç uygulama bulunurken, artık sosyal ağlarda gezmek, televizyon izlemek, müzik dinlemek ve navigasyondan yön bulmak mobil internet kullanımı arttırıyor. Birçok farklı paketin bulunduğu mobil internette söz konusu uygulamalar ne kadar harcıyor. Türkiye’deki mobil internet paketlerinin 10 megabyte ile 8 GB arasındaki kota seçenekleri bulunuyor. Paket fiyatları mobil operatörlere göre değişiklik gösterse de 1 GB’lık paketin ortalam fiyatı 22 liraya denk geliyor. Kullanıcıların bir megabyte’a ödediği ücret yaklaşık 0.02 kuruş. Bu rakamdan yola çıkarak en sık kullanılan uygulamaların harcadığı parayı araştırdık. 15 dakikayı baz alarak yaptığımız hesaplara göre en fazla veri harcamasını tahmin edilebileceği gibi televizyon veya video izlemek yapıyor.

TV-RADYO

Akıllı telefonla bir televizyon kanalını uygulamadan veya internet sitesinden 15 dakika izlemek yaklaşık 75 megabytelık veri harcıyor. Tutarı ise hemen hemen 1.5 liraya denk geliyor. Bir radyo uygulamasından 15 dakikalık müzik dinlemek yaklaşık 7.5 megabyte veri harcanmasını sağlıyor. Söz konusu veri miktarı yaklaşık 15 kuruşa denk geliyor. Akıllı telefondan internet kotası harcamadan televizyon izlemenin yolları arasında mobil operatörlerin televizyon uygulamarı bulunuyor. Servislere abone olarak kota aşma derdi olmadan televizyon izleyebilmek mümkün.

NAVİGASYON

İstanbul gibi metropollerde yaşayanların yardımına koşan uygulamalarla gidilen hıza göre bağlı olarak 15 dakika seyahat etmek yaklaşık 10 megabyte veri harcanmasını sağlıyor. Bu veri harcaması da kullanıcılara yaklaşık 20 kuruşa mal oluyor.

MESAJLAŞMA

Anlık mesajlaşma servisleri, genelde ‘ücretsiz’ olarak anlatılıyor. Mesajla gönderilen video, fotoğraf veya ses notu gibi içerikler, internet kotası üzerinde etkili oluyor. 15 fotoğraf göndermek yaklaşık 9 megabytelık veri harcıyor. Harcanan bu veri, 18 kuruşa denk gelirken 15 dakikalık bir video paylaşımının tutarı 1 liraya kadar ulaşıyor.

SOSYAL AĞLAR

Twitter artık tüm fotoğrafları haber akışı içinde göstermeye başlarken, Instagram ve Vine gibi video uygulamaları hızlı veri tüketiyor. Twitter’ın yeni uygulama tasarımıyla 15 dakika haber akışını incelemek 5 megabyte yani 10 kuruş değerinde veri harcıyor. Instagram’da eklenen video özelliğiyle beraber 15 dakikalık kullanım 30 kuruşluk veri harcıyor. Facebook’un 15 dakikada harcadığı veri ise kullanıma bağlı olarak 12 kuruşa kadar çıkıyor.

E-POSTA

Günde fotoğraf ekli 15 e-posta alınması, 5 megabytelık harcamaya neden oluyor. Söz konusu veri kullanımıyla beraber harcanan tutar ise 11 kuruşa yaklaşıyor.

HAFTANIN TRENDİ

Haberin Devamı

Telefona vur, şifre açılsın

‘KNOCK’ adındaki uygulama, hem akıllı telefonlara hem de bilgisayara yükleniyor. İnternet üzerinden birbirine bağlanan cihazlar arasında bir şifre sistemi oluşturuluyor. Ancak bu şifre sistemi kapı çalar gibi telefona iki kez vurarak çalışıyor. Böylece kullanıcılar bilgisayarlarından uzakta olsalar bile telefonlarına iki kez vurarak bilgisayarlarının şifresini açabiliyor. Knock, şu anda sadece Apple’ın iPhone ve Mac bilgisayarları arasında çalışıyor. Ancak şirketin kurucusunun paylaştığı bilgilere göre Windows 8 ve Android işletim sistemleri üzerinde çalışılıyor.

Haberin Devamı

Türkiye’deki Bieber’ları keşfedecekler

ONLİNE video platformları her geçen gün yeni yetenekler doğurmaya devam ediyor. Justin Bieber ile daha çok popüler hale gelen internet fenomenleri için artık profesyonel destekler de yapılmaya başlanıyor. Uzun yıllar YouTube’ta çalışan Bengü Atamer ve Paola Marinone kurduğu ‘BuzzMyVideos’ adındaki şirket, Türkiye’deki internet fenomenlerini keşfedecek. Müzik, güzellik, bakım ve oyun gibi birçok farklı kategoride oluşturulan yerli videolara stratejik ve teknik danışmanlık desteği sağlacak girişim, YouTube’un Avrupa’daki en önemli ‘Premium İş Ortakları’ arasında bulunuyor. Şu anda YouTube’da 100’den fazla Türk kanalını desteklemeye başlayan BuzzMyVideos, söz konusu kanallara ait 230 milyonluk toplam görüntülenme sayısını 2014’te ikiye katlamayı planlıyor.

KAŞIKLA MAKYAJ FENOMEN OLDU

Şirketin Türkiye’deki içerik sağlayıcıları arasında Ece İçen’in YouTube kanalı bulunuyor. ‘Kaşık İle Kusursuz Eyeliner’ adındaki videosu ile internet fenomeni olma yolunda ilerleyenin söz konusu videosu 10 ayda 1 milyon kez izlenmiş. BuzzMyVideos’un ortağı ve İş Geliştirme Direktörü Bengü Atamer, içerik üreticilerine hobilerini kariyere dönüştürmeleri için gerekli ipuçlarını verip, teknik danışmanlık desteği sağlayacaklarını ifade ediyor. Atamer, “Bunlar arasında kanal ve video optimizasyonu, içerik/yayın programlama, promosyon, kanal yönetimi, dijital alanda telif haklarının korunması, gelir elde etme ve kanal izleyicisini artırma gibi çok sayıda hizmet yer alıyor. Dünya çapında 4400’ün üzerinde YouTube kanalını destekliyoruz ve bunlar arasında şimdiden 100’den fazla Türk kanalı yer alıyor” diyor.

UYGULAMA

Haberin Devamı

iPhone’a kâğıttan klavye

AKILLI telefonların dokunmatik ekranıyla yazı yazmak küçük ekran boyutlarından dolayı birçok kullanıcıyı zorluyor. Ancak uygulamalarla akıllı telefonların klavyesini büyütmek mümkün. ‘Paper Keyboard’ adındaki iPhone uygulaması, klavyeyi kağıda taşıyor. ‘PDF’ formatında indirilen bir dosya yazıcılarla kağıda basılıyor. Bu kağıt telefonun önüne yerleştiriliyor. Böylece iPhone’nun ön kamerası tarafından algılanan kağıt ile Paper Keyboard’a özel uygulamalar kullanılabiliyor. Uygulama içinde bulunan uygulamalarla, oyun oynamak veya mesaj yazabilmek mümkün. Ücretsiz olarak indirilen uygulama şu anda sadece iPhone kullanıcıları tarafından indirilebiliyor.

OYUN DÜNYASI

Haberin Devamı

LEGO kahramanları video oyunda

LEGO’lar süper kahramanlarla video oyun platformlarına taşınıyor. Iron Man, Wolverine, Hulk, Spider Man, Captain America, Black Widow, Loki ve Deadpool gibi karakterlerin LEGO hallerini ekranlara taşıyan ‘LEGO Marvel Super Heroes’ adlı oyun tüm Marvel evrenini kapsayan hikayeler içeriyor. Iron Man yerden yükseliyor, uçuyor, füzeler atabiliyor. Spider Man ağ fırlatabiliyor ve diğerlerinin göremeyeceği eşyaların yerini bulmak için örümcek duyularını kullanabiliyor. Captain America ise güçlü kalkanını düşmanlara atabiliyor. Türkiye’de geçen hafta satışa çıkan oyun Xbox 360, PlayStation 3, Wii U, PC, Nintendo 3DS, PlayStation Vita, Xbox One ve PlayStation 4’te oynanabilecek. Türkiye satış fiyatı ise 200 TL.



Hangi uygulama kaç kuruş harcar

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!