Türk ayakkabı devine üç yeni ortak

Güncelleme Tarihi:

Türk ayakkabı devine üç yeni ortak
Oluşturulma Tarihi: Kasım 15, 2013 00:52

Bünyesinde Flo, Polaris ve Kinetix gibi ayakkabı markalarını bulunduran Ziylan Grubu'nun yüzde 50 hissesi satıldı. Ziylan'ın yarısını satın alan üçlü konsorsiyumda, Ülker, BİM ve Mater Footwear bulunuyor. Satış işleminin 500 milyon TL'yi aştığı tahmin ediliyor.

Haberin Devamı

Sahibi olduğu 295 mağazası ile Türkiye ayakkabı perakende sektörünün lideri Ziylan Grubu ile ilgili çok önemli bir kararın alındığı açıklandı. Son bir yıldan beri yerli ve yabancı bir çok fon kuruluşu ile masaya oturan Ziylan, masadan el sıkışarak kalktı.

Ziylan Grup; Yıldız Holding’in (Ülker) hissedarı olduğu Gözde Girişim Sermayesi Yatırım Ortaklığı A.Ş, BİM Birleşik Mağazalar A.Ş. ve Gözde Girişim, BİM ve Turkven’in danışmanlığını yaptığı girişim sermayesi fonlarının iştiraki Mater Footwear BV’den oluşan konsorsiyum ile ortaklık anlaşması imzaladı.

FLO, Polaris, Kinetix ve Lumberjack gibi markaları bünyesinde bulunduran Ziylan Grubu ile üçlü konsorsiyum arasında yüzde 50-50 eşit ortaklık anlaşması yapıldı.

Ziylan, bu hamlesi ile geçtiğimiz yıl İtalyan Lumberjack'ı satın alımından sonra ikinci büyük adımını da atmış oldu.

Haberin Devamı

'KONSORSİYUMDA KARAR KILDIK'

Konuyla ilgili bir açıklama yapan Ziylan Grup Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ziylan, ortaklık görüşmelerinin BİM, Gözde Girişim ve Mater Footwear BV’den oluşan konsorsiyum lehine sonuçlandığını açıkladı. Mehmet Ziylan, “Goldman Sachs danışmanlığında yaptığımız ortaklık görüşmelerimizi ilk günden beri Ziylan Grubu’nun gelecek vizyonuyla örtüşen, ortak hedef oluşturma ve karşılıklı değer yaratma kriterlerini sağlayabileceğimiz bir işbirliği yapma ışığında yürütüyorduk. Bu kriterlere uygunluk açısından Yönetim Kurulu’muz Bim, Gözde Girişim ve Mater Footwear BV Konsorsiyumu’nda karar kıldı” dedi.

Mehmet Ziylan, Konsorsiyumun Ziylan Grubu’nun yüzde 50’sine karşılık gelen oranda hissesini satın almasına ilişkin anlaşmanın imzalandığını ve anlaşmanın Rekabet Kurumu’nun onayına sunulduğunu açıkladı.

GLOBAL MARKA HEDEFİ
Mehmet Ziylan konu ile ilgili açıklamasının devamında “Tüm planlarımızı bu hedefe ulaşmak için yapıyor, adımlarımızı bu doğrultuda atıyoruz. Bu kapsamda 2012 yılında dünyanın en tanınmış markalarından Lumberjack’i satın aldık. Bir yandan Lumberjack operasyonunu tamamlarken diğer yandan grubun yeniden yapılanmasını sağlayacak çok önemli kararlar aldık ve uygulamaya koyduk. Bu kapsamda 5 yıllık büyüme stratejimizi ve yol haritamızı da çıkardık. Tüm bunları yaparken bir yandan da gelen ortaklık tekliflerini değerlendiriyorduk. Bugün geldiğimiz noktada Ziylan Grubu’nu global marka olma hedefine taşıyacak bir partner ile ortaklık yaptığımıza inanıyoruz” şeklinde konuştu.

Haberin Devamı

İKİ YIL İÇİNDE 450 MAĞAZA
Mehmet Ziylan, Grup olarak 2013 yıl sonunda konsolide edilen rakamlarla 1 Milyar TL ciro barajını aşacaklarını söyledi. 2015 yılı sonu ciro hedefinin, 1.8 Milyar TL olduğunu belirten Ziylan, “Önümüzdeki 3 yılda yaklaşık 100 Milyon TL’lik yatırım yapacağız. Böylece 2015 yılı sonuna kadar mağaza sayımızı 450’nin üzerine, toplam satış alanımızı ise 215 bin metrekareye çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.

500 MİLYON LİRAYI AŞAN SATIŞ

Konu ile ilgili ilk resmi açıklama BİM tarafından geldi. BİM7den Kamuyu Aydınlatma Platformu'na yapılan açıklamada, Ziylan Grubu Bünyesindeki Ziylan Mağazacılık ve Pazarlama A.Ş. , Polaris Pazarlama ve Mümessillik A.Ş. ve Uğur İç ve Dış Ticaret A.Ş.'lerinin yüzde 11,5 oranındaki paylarının satın alındığı açıklandı. Açıklamada anılan hisseler için 105 milyon 441 lira ödeneceği açıklandı. Bu durumda, Ziylan'ın yüzde 50'sine ilişkin satış işleminin 500 milyon lirayı atığı tahmin ediliyor.

Haberin Devamı

TEMELİ 1955'TE ATILDI

Yılda 20 milyon çift ayakkabı satan Ziylan Grubu'nun temeli 1955’de atıldı. Baba Ahmet Ziylan’ın kurduğu Ziylan Ayakkabı, 1985 yılında Ziylan ve Büyükekşi Aileleri’nin ortaklığı ile yeni bir sürece girdi. İlk markası Halley isimli spor ayakkabı ile çıkış yakalayan Ziylan Grubu, ikinci atılımını Eskimo tipi çizme üretimi ile gerçekleştirdi. Ziylan Grubu, 2001’de Flo Mağazacılık adı ile mağazacılık alanına girdi. Ziylan, geçtiğimiz yıl İtalyan ayakkabı markası Lumberjack'i satın almıştı.

İKİ ORTAK DA İNDİRİMLİ MAĞAZACILIKTA

Ziylan ile ortaklık yapan Gözde Girişim, Ülker'in de bünyesinde bulunduğu Yıldız Holding iştiraki konumunda. Yıldız Holding yakın zaman içinde, indirim mağazacılık alanında faaliyet yürüten 119 şubeli Onurex’i bünyesine katmıştı. Şok ve DiaSA'yı da bünyesinde bulunduran Yıldız Holding'in bu alandaki mağaza sayısı 2 bin 550'yi aşıyor. İndirim mağazacılık alanında yaygın bir faaliyet gösteren BİM'in ise mağaza sayısı 3 bin 700 seviyesinde. Yüzde 69'u halka açık olan BİM'de, Mustafa Latif Topbaş'ın yüzde 15,78, Ahmet Afif Topbaş'ın yüzde 9,02, Abdulrahman El Khereiji'ın ise yüzde 3,50 hissesi bulunuyor. Kalan hisse ise 5 kişi arasında dağılıyor.

BAKMADAN GEÇME!