Çağrı merkezi uzmanları üniversitelerde yetişiyor

Güncelleme Tarihi:

Çağrı merkezi uzmanları üniversitelerde yetişiyor
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 05, 2013 09:24

Türkiye’de 9 üniversitede bulunan çağrı merkezi hizmetleri ön lisans programını geçen sene 1.020 öğrenci tercih etti. Öğrenciler bölümü tercih etme nedenini başta iş olanaklarının geniş olmasına bağlarken, insanlarla iletişim kurmayı sevdiklerini de söylediler.

Haberin Devamı

Üniversiteler yeni programlar açmaya, adayları farklı bölümlerle tanıştırmaya devam ediyor. Özellikle iş hayatına kısa sürede atılmak isteyenler için açılan bölümlerden biri de çağrı merkezi hizmetleri. Çağrı Merkezleri Derneği’nin (ÇMD) yaptığı araştırmaya göre, Türkiye’de dokuz üniversitede, iki yıllık eğitim veren çağrı merkezi hizmetleri önlisans programı bulunuyor. Bu bölüme 2012-2012 döneminde toplam 1.020 öğrenci yerleşti.
2012 yılı araştırma sonuçlarına göre, çağrı merkezlerinin oluşturduğu pazar Türkiye’de 2,4 milyar TL’ye ulaştı ve yaklaşık 67 bin kişi istihdam edildi. Önümüzdeki 5 yıl içinde toplam 100 bin kişiye iş olanağı sağlayacağı tahmin ediliyor.
Çağrı merkezi hizmetleri bölümünü tercih eden öğrencilerin, öncelikli nedeni iş olanaklarının geniş olması. İnsanlarla iletişim içinde olmayı sevdiklerini belirten öğrenciler, bölümü tercih etme nedenlerini şöyle anlattı:

Haberin Devamı

Çağrı merkezi uzmanları üniversitelerde yetişiyor

İnsanlarla iletişim içinde olmayı seviyorum
Hasret Yılmaz (21, Bülent Ecevit Üniversitesi Çaycuma Meslek Yüksekokulu)

Çağrı merkezi hizmetleri bölümü birinci sınıf öğrencisiyim. Bu bölümü seçmemin en önemli nedeni diksiyonumun düzgün olduğunu düşünmem. İnsanlarla iletişim içinde olmayı ve onlara yardımcı olmayı seviyorum. Bu bölümde okumanın benim kişisel gelişimime katkı sağlayacağını düşünüyorum. Çağrı merkezi sektörü sürekli büyüyor. Gazete ilanları ve internete baktığım zaman iş imkanının çok fazla olduğunu görüyorum. Bu bölümde okurken aynı zamanda staj yapma imkanımız var. Mezun olduğum zaman işe girişte tercih edilmemde diğer adaylara göre bir adım önde olma fırsatı sağlayacağına inanıyorum. Okulu bitirdikten sonra kurumsal bir çağrı merkezinde işe başlamak istiyorum. İlk önceliğim müşteri temsilcisi olarak başlamak. Daha sonrasında ise kendimi geliştirerek bir üst kademeye geçip takım lideri olmayı ve diğer yöneticilik kademelerinde ilerlemeyi hedefliyorum.

Haberin Devamı

Çağrı merkezi uzmanları üniversitelerde yetişiyor

Takım lideri olmak istiyorum
Sena Aksu (20, Okan Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu)

İkinci sınıf öğrencisiyim. Bu bölümü kendimi geliştirecek ve yeni teknolojilere uyum sağlayacak bir eğitim alacağıma inanarak seçim yaptım. İlk dönem derslerimde bu inancımın yerine geldiğini gördüm. Kendimi ileride bu sektörde takım lideri olarak görmek istiyorum ve hocalarım bu yönde bir eğitim veriyorlar. İş garantisi sorunum bulunmamakta olup, gelişim açsından da yeterli eğitimi almaktayım.

Derslerin hepsi çok zevkli ve yararlı
Mehtap Ünlü (21, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi)

Çağrı merkezi uzmanları üniversitelerde yetişiyor

Haberin Devamı

Öncelikli olarak insanlarla iletişim kurmayı sevdiğimi ifade etmek isterim. İletişim, hayatımızın vazgeçilmez bir unsuru. Ancak, iletişim becerileri geliştirmek çok daha önemli. Çağrı merkezi sektörü, sunduğu hizmetler anlamında oldukça gelişen bir alan ve ben de bu alanda uzmanlaşmayı kişisel becerilerim ve ilgi alanlarım açısından anlamlı buluyorum. Programı seçerken sektörel talepleri göz önünde bulundurdum. Fakültemizin eğitim-öğretim sürecini başarılı buluyorum. Özellikle ders müfredatı alana ilişkin teorik ve uygulamalı deneyimler kazanmamızı sağlıyor. Derslerin hepsi çok zevkli ve yararlı. Sınav sürecinde yorulmuyoruz. Ayrıca yabancı dil bilgimi de kullanabileceğimi düşündüm. Küreselleşen iş dünyasında özellikle çağrı merkezi hizmetleri kapsamında yabancı dilin önemli olduğunu düşünüyorum. Bu bağlamda sektörde dış kaynaklı hizmetler noktasında alanında uzman bir eleman olacağım kanısındayım.

Haberin Devamı

9 üniversitede çağrı merkezi hizmetleri ön lisans programı var

• Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
• Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu
• Bülent Ecevit Üniversitesi Çaycuma Meslek Yüksekokulu
• Erzincan Üniversitesi Kemah Meslek Yüksekokulu
• Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu
• Nevşehir Üniversitesi Gülşehir Meslek Yüksekokulu
• Okan Üniversitesi Meslek Yüksekokulu
• Süleyman Demirel Üniversitesi Gönen Meslek Yüksekokulu

Yönetici ihtiyacında artış olacak

ÇMD Yönetim Kurulu Başkanı Metin Tarakçı, çağrı merkezi sektöründeki kariyer fırsatları ile ilgili şu bilgileri verdi: “Çağrı merkezlerinde çalışan kişiler, ilk olarak iyi bir iletişimci olma fırsatına sahip. Bu durum, yalnızca iş yaşamının değil, sosyal ve özel hayatın da kalitesini artırmak için önemli bir gelişim. Ayrıca, sektörümüzde tüm çalışanlar için birçok eğitim faaliyeti yürütülüyor. Çağrı merkezlerinde çalışanların gelişimine odaklanan akademik yapılar ile de yedekleme ve yetiştirme programları uygulanıyor. Bu eğitimler, mevcut çalışanları bir sonraki pozisyona hazırlamakla birlikte kişilerin gelişimine büyük katkılar sağlıyor. Yanı sıra, sektörümüzün büyüme hızı, önümüzdeki dönemde yönetici ihtiyacında da artış olacağının sinyallerini veriyor. Tüm bu bilgilerin ışığında, sektörümüzün, bu alanda çalışmak isteyenlere ve halihazırda çalışanlara, önemli kariyer fırsatları sunduğunu söyleyebiliriz.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!