‘Kozmetik büyüme’de dünyayı ikiye katladık

Güncelleme Tarihi:

‘Kozmetik büyüme’de dünyayı ikiye katladık
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 26, 2013 00:00

Dünyanın en büyük kozmetik oyuncularından Estee Lauder’in Uluslararası Grup Başkanı Cedric Prouve, 10 yıl sonra geldiği Türkiye’ye hayran oldu.

Haberin Devamı

Prouve, “Pazarda 6 yıl önce kendi şirketimizi kurarak çok doğru bir karar verdik. Kozmetik dünyada yüzde 5, Türkiye’de ise yüzde 10 büyüyor” dedi.

ESTEE Lauder, Jo Malone, Bobbie Brown, Mac ve Clinique gibi markaları bünyesinde bulunduran Estee Lauder Companies, 6 yıl önce Türkiye’de kendi şirketini kurarak faaliyet göstermeye başladı. Bu kararın arkasında bulunan Estee Lauder Companies Uluslararası Grup Başkanı Cedric Prouve, 10 yıl sonraki ziyaretinde Türkiye’ye hayran kaldı. Sadece Hürriyet’e konuşan Cedric Prouve, “Gelişen ve canlı bir pazar Türkiye… Bunu 10 yıl önce de görmüştük ama şimdi şirketimizin 6 yılda kat ettiği mesafe bizi büyülüyor. Bu kararın alınmasında etkili olduğum için kişisel olarak da mutluyum” dedi.

DÜNYAYI İKİYE KATLIYOR

Global olarak kozmetik sektörünün yıllık ortalama yüzde 4-5 oranında büyüdüğüne dikkat çeken Prouve, “Türkiye’de ise bunun iki katı bir büyüme söz konusu. Büyük resme baktığımızda Türkiye dünyada yatırım yapılacak ülkeler arasında yer alıyor” diye konuştu.
Türkiye’de 11 markayla 30 mağaza ve 240 satış noktasına ulaştıklarını hatırlatan Prouve, “Dermakozmetik markamız Darphin ile 250 eczanede, Aveda prestij saç bakım markamızla 12 seçkin kuaförde yer alıyoruz” dedi.

TÜRKİYE’DEN BEKLENTİ YÜKSEK

Hızlı büyüyen Türkiye’de beklentilerinin yüksek olduğunu anlatan Prouve şöyle konuştu: “Konumu açısından Türkiye kendi alım gücüne ek olarak farklı ülkelerden gelen turistik kitleye de sahip. Bu perakende açısından Türkiye’yi oldukça cazip kılıyor. Kozmetiğin major oyuncuları olarak makyaj, cilt bakımı ve parfüm eşit pazar payına sahip. Bu nedenle farklı markalarımızın gelişimine olanak sağlayan güçlü bir yapısı var. Geleneksel satış kanallarının yanı sıra Tükiye’nin kalabalık genç nüfusu e-ticarette de büyük bir potansiyel gösteriyor. Clinique ve Mac markalarımız online alışveriş siteleri ile bu alanda ilk örneklerimiz.”

Haberin Devamı

Erkeğin kozmetiğe ilgisi artıyor  

CEDRIC Prouve, erkeklerin kişisel bakım ve güzelliğe ilgisinin artmasını şöyle açıkladı:

“Erkek tüketicilerin son dönemde erkeklere dair kişisel bakım ürünlerine ilgisi arttı. Erkek bakımı, büyümekte olan ve gelişime açık bir alan olsa ama yine de pazarda küçük bir paya sahip. Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de erkekler en çok parfüm alışverişine önem veriyor. Erkek bakım ürünleri oldukça niş
bir pazar.”

Haberin Devamı

Milyonlarca dolarlık tabloları bağışladı

ESTEE Lauder’in oğlu Leonard A. Lauder kişisel koleksiyonundaki kubizmin en önemli eserlerinden Pablo Picasso, Georges Braque, Juan Gris ve Fernand Leger’e ait 78 eseri New York Metropolitan Müzesine bağışlamıştı. Estee Lauder Companies Uluslararası Grup Başkanı Cedric Prouve bu konuyla ilgili “Bay Lauder’ın bağışı ile birlikte 22 milyon dolarlık bağışa ulaşan Metropolitan Müzesi modern sanatın yeni araştırma merkezi oldu” dedi.

Türk kadını trendleri yakından takip ediyor

ESTEE Lauder Companies Uluslararası Grup Başkanı Cedric Prouve, Türk kadınının kozmetikteki eğilimini şöyle açıkladı:
· Türk kadını dünyaca ünlü markaları seviyor.
· Marka imajında güvenilirlik olması önemli. Kullandıkları ürünlerin yüksek kaliteli olmasına özen gösteriyorlar.
· Trendleri yakından takip eden Türk kadını aynı zamanda servis aldığı uzmanla da yakın ve kalıcı bir ilişki kurmaktan hoşlanıyor.
· Ürün servisi sırasında farklı deneyimler yaşamak, bilgi edinmek ve eğitilmek istiyor. Tabii karşılarında konusuna hakim bir uzmanla birlikte…

Haberin Devamı

Makroekonomik dengeler kozmetiği de etkiledi

CEDRIC Prouve, dünyada ekonomik kriz yaşanırken Türkiye’deki durumu şöyle anlattı: “Makro ekonomik dengeler her sektörü olduğu gibi kozmetik sektörünü de etkiledi. Fakat gözlemlerimiz o ki 2001 krizi deneyiminden sonra kurulan sağlam finansal disiplin sayesinde Türkiye pazarı 2008 yılındaki global krize daha hazırlıklıydı. Diğer ülkelerle kıyasladığımızda Türkiye kozmetik pazarı daha sağlıklı bir büyüme gerçekleştiriyor.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!