Bölgeselden küresele Hürriyet Dünyası

BİR süredir Hürriyet Dünyası olarak, Türkiye’nin değişik bölgelerinde “yeni medya”yı anlatıyoruz.

Haberin Devamı

Küresel ve bölgesel arasındaki o müthiş dengeyi sorguluyoruz.
Hürriyet’teki değişimi...
Dijital dünyayla kâğıt arasında süren o müthiş macerayı tartışıyoruz.
Fikir altı ay önce çıktı.
Öylesine çok şeyi değiştiriyorduk ki...
Bir ara, Enis Berberoğlu’na, “Peki bütün bunları yapıyoruz madem, niye gidip anlatmıyoruz” dedim.
Yani, “Yaşadığımız bu doğum sancısını nasıl anlatırız?” diye konuşurken Enis, “Hadi kalkın gidip bölgelerde anlatalım. Hem anlatalım hem de dinleyelim” dedi.
Ahmet Dalman zaten kanında İzmir olan bir devrimci. Gözleri parladı...
Ayşe Sözeri Cemal “Tamam” dedi.
İris Çıngı gibi bir “bölge bilgesi” düştü yollara. Ve şimdi Gönül Birkiye’nin yakın desteğiyle...
Başladık anlatmaya...
Ve anlattığımız kadar, gelen o samimi soruları da büyük bir içtenlikle anlamaya çalıştık.
Ankara’da Metehan Demir’le başladık... Örnek bir toplantıydı.
Geçen ay Ege’de Deniz Sipahi müthiş bir etkinlik düzenledi.
Dün Antalya...
Ve Antalya dün ‘tam saha’ Hürriyet Dünyası’nı ağırladı.
Biz, Enis ve Hayri Dizerkonca’yla Hürriyet’teki değişimi anlatırken, Ertuğrul Özkök ve Ayşe Arman hayatın öteki yakasını konuşuyordu.
40 yaş kadınları...
Aynı anda Ahmet Hakan Akdeniz Ünivesitesi’nde öğrencilerle “Tarafsız Sohbet”i yapıyordu.

Haberin Devamı

BELİNDEN AMELİYAT OLMASINA RAĞMEN BAKAN ÇAĞLAYAN DA ORADAYDI

Evet, turizm mevsiminin başladığı ayda...
Turizmin başkenti Antalya’da...
En ufağından en büyüğüne kadar turizmcilerin ve iş dünyasının isimleri oradaydı.
Dinlediler. Merak ettiler. Sordular...
Ve en önemlisi, Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan’ın her soruya tek tek cevap vermesiydi. Çağlayan Hürriyet’in daveti için geldiği Antalya’da kelimenin tam anlamıyla turizme sahip çıktı. Belinden hünüz ameliyat olmuştu. Zor yürüyordu. Ayakta dururken yüzündeki acıyı görüyordum. Ama konu turizm, ekonomi, üretim olunca acısını unuttu. Geldi ve her soruya tek tek cevap verdi. O konuşurken bir ara Enis’le göz göze geldik.
Ortak dostumuz, Zafer Çağlayan.(Siyasetten çok önce de arkadaştık, şimdi de... Yıllarca tenis oynadık.)
Şimdi bir bakan olarak yılda 11 milyon turistin geldiği Antalya’da öylesine rakamlar verdi ki...
Türkiye’nin ulaştığı potansiyeli göstermesi açısından gerçekten gurur vericiydi.

Haberin Devamı

HAYATIN SORULARI

Ve bütün bunlar olurken bir şey dikkatimi çekti.
Gelen sorular...
Biz İstanbul’daki gündemden geliyorduk.
Yani biraz Taksim Meydanı... Biber gazı... Biraz Meclis... Milletvekili hakları... Biraz PKK çekilmesi. Yani Ankara’daki siyasi polemiklerin gündeminden geliyorduk.
Ama gördük ki, Antalya’da ya da hayatın gerçeğinde bambaşka bir gündem var...
Sorulardan anladık bunları.
Moderasyonunu benim yaptığım bir küçük panelde Bakan Çağlayan’a gelen sorulara baktım...
Mesela ilk soru TÜROFED Başkanı Sururi Çorabatur’dan:
- Her türlü ihracat yatırımına teşvik var da, neden Türkiye’ye milyarlarca dolar getiren turizm operatörlerine teşvik yok?
Gerçekten önemli bir soruydu. Hayatın içinden gelmişti. Bakan Çağlayan bunun çözümü için söz verdi. Ama gerçek bir söz...
Bir başka soru:
- Sayın Bakanım 30 yıl çalışıyorsunuz. İtibarınız var. Emeğiniz var. Bir gün çekiniz dönerse, ertesi gün parayı yatırsanız da banka bütün itibarınızı çizip atıyor. Kırmızı listeye giriyorsunuz. Krediler kesiliyor. Bitiyorsunuz. Bu çözülemez mi?
Ve diğer soru:
- Antalya’ya neden THY doğrudan uçmuyor. Avrupa’dan İngiltere’den gelen turistler önce mecburen İstanbul’a iniyor. Sonra eziyet. Neden böyle bir işkence var? Bu mesele çözülse bir o kadar daha fazla turist gelecek. Doğrusu bu meselenin peşine düşeceğiz. Önümüzdeki günlerde cevabını mutlaka Hürriyet’te bulacaksınız.

Haberin Devamı

REKLAM AJANSLARI

İstanbul ve Ankara gündeminin ötesinde, hayatın içinden gelen bir başka soru da şuydu:
- Bizler reklam ajansları olarak daha geniş alanlara nasıl ulaşacağız?
Bunun da cevabı yine Hürriyet’ten geliyor...
Boomads...
Erhan Acar ve arkadaşları Türkiye’de bir ilki gerçekleştiriyor...
Alınteri değil, ilk kez Türkiye’den ‘akılteri’ ihraç ediyorlar. Yeni çağın reklam teknolojisini gelip sizlere de anlatacaklar...
Evet, bölgeselden küresele bir gezi bu...
Önümüzdeki ay Kayseri’deyiz... Artık yalnız sucuk ve mantı değil, dünya çapında markaların serpilip geliştiği bir marka şehirde...
Kayseri’de görüşmek üzere...

Yazarın Tüm Yazıları