Kadın-erkek eşitliğinde çok geriyiz

Güncelleme Tarihi:

Kadın-erkek eşitliğinde çok geriyiz
Oluşturulma Tarihi: Aralık 22, 2012 00:00

Murat Akdoğan Vakfı’nın, yetiştirme yurtlarındaki kızları meslek sahibi yapmayı hedefleyen projesinin açılışında konuşan Avrupa Birliği Bakanı Egemen Bağış, “İstihdamda kadın ve erkek eşitliği konusunda çok geriyiz. İstihdam politikamız 11 kişilik futbol takımına karşı 6 kişiyle oynayan bir takımı andırıyor” dedi.

Haberin Devamı

AVRUPA Birliği Bakanı ve Başmüzakereci Egemen Bağış, Türkiye’nin istihdam politikasını 6 kişilik futbol takımına benzetti. Murat Akdoğan Vakfı’nın, yetiştirme yurtlarındaki kızları meslek sahibi yapmayı hedefleyen ‘Devlet Himayesi Altındaki Genç Kızlara Meslek Edindirme Eğitimi Projesi’nin açılışında konuşan Egemen Bağış, Türkiye’nin istihdamda kadın-erkek eşitliği konusunda çok geri olduğunu söyledi. Türkiye’nin istihdam politikasını, “11 kişilik futbol takımına karşı 6 kişiyle oynayan bir takımı andırıyor” şeklinde değerlendiren Bağış, “İstihdamda hala erkek egemen bir toplumuz. Kamudaki çalışan kadın sayısı da hala yeterli seviyeye ulaşmış değil. Ancak, Murat Akdoğan’ın yaptığı proje gibi, genç kızımızın iş hayatına kazandırılacak olması çok önemli. Bu proje, 100 kızımızın hayatında yeni bir ışık yakarak ülkemizi Avrupa Birliği standartlarına yükseltecek” diye konuştu.

Haberin Devamı

ÇOCUKLUK HAYALİ GERÇEK OLDU

Babası yetiştirme yurtlarında öğretmenlik yaptığı için uzun yıllar buralarda kalan öğrencilerle iç içe bir hayat geçirdiğini, bu nedenle küçüklüğünden beri vakıf kurma hayali olduğunu belirten Baymak ve Ethica Sağlık Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Murat Akdoğan da projeyle ilgili olarak şunları söyledi: “İstanbul’daki yetiştirme yurtlarında kalan ve yüksek eğitime devam edemeyen genç kızları iş sahibi yapmayı hedefliyoruz. Ethica Ataşehir Tıp Merkezi’nde gerçekleştirilecek olan 10 aylık bir eğitim programıyla, bu gençlerin yaratıcı ve gelecek vaat eden iş kollarında meslek edinmelerini sağlayacağız.”

ÜNİVERSİTE VE HASTANE YATIRIMI

Murat Akdoğan, Ethica Sağlık Grubu bünyesinde 1 genel, 3 kozmetik dermotoloji ve plastik cerrahi poliklinikleri bulunduğunu vurgulayarak şunları söledi: “Sahibi olduğumuz hastanelerin bütün gelirleri vakfımıza aktarılıyor. Bir kaç ay içinde 50 milyon dolar yatırım yaparak 180 yataklı yeni bir hastane açacağız. Yurtdışında da büyümemizi sürdürüyoruz. Katar’da da bir ortakla birlikte hastane açmayı planlıyoruz. Bu anlaşma doğrultusunda önümüzdeki ay içinde Katar-Doha Ethica Hastanesi’ni açacağız. 2015 sonuna kadar 100 milyon dolarlık yatırım yapmış olacağız. Asıl hedefimiz üniversite kurmak. Eğer
başarırsak bu yatırım 150 milyon dolara kadar çıkacak. Üniversite için YÖK’e başvurumuzu yaptık.”

Haberin Devamı

Her yerde çalışabilecek

İSTANBUL Kalkınma Ajansı, Murat Akdoğan Vakfı ile Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’nın işbirliğinde gerçekleştirilen projeye 560 bin liralık bütçe ayırdıklarını anlatan Murat Akdoğan, “Projenin bütçesini kısa sürede birkaç katına çıkarmayı planlıyoruz. Kursiyerler, aldığı belgelerin uluslararası geçerliği olduğu için dünyanın her yerinde çalışabilecek. Genç kızlara estetisyenlik, el ve ayak bakım uzmanlığı, hasta danışmanlığı eğitimi verilecek. İlk etapta bu kurslardan 100 genç kız yararlanacak. Bu sayı her yıl artarak devam edecek. Kursiyerler, istedikleri takdirde Ethica Sağlık Grubu’nun yurtiçi ve yurtdışındaki hastanelerinde istihdam edilebilecek” diye konuştu.

Haberin Devamı

Baymak 2012’de yüzde 43 büyüdü

2008 yılında Fransa ve Danimarka’daki grup fabrikalarını taşıyarak, Türkiye’yi üretim üssü haline getirdiklerini anlatan Murat Akdoğan, Baymak ile ilgili olarak şu bilgileri verdi: “Baymak, Türkiye’den 63 ülkeye ihracat gerçekleştiren bir şirket haline geldi. 2012 yılında yüzde 43 oranında artırdığımız ciromuzun 450 milyon lirayı aşmasını bekliyoruz. Yatırımlarımızı tamamladık ancak tam kapasite çalıştığımız için kapasitemizi artırmaya çalışıyoruz. İhracatımız bu yıl 70 milyon liraya ulaştı. Önümüzdeki 3 yıl içinde 150 milyon dolarlık ihracat hedefimiz var. Bütün üretim kapasitemizi yurtdışı hedefe yönelttik. Avrupa’nın dışında özellikle ABD, Güney Kore, Japonya ve Çin’e yöneliyoruz. Avustralya ve Yeni Zelanda’da da iyiyiz. Komşuları değil, zor pazarları hedefliyoruz. Avustralya gibi sıcak iklimli ülkelere güneş enerjisini kullanan sistemler satıyoruz.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!