Mobil geliri katladı, 1.6 milyarı yakaladı

Güncelleme Tarihi:

Mobil geliri katladı, 1.6 milyarı yakaladı
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 25, 2012 00:00

AVEA, 2012 yılının ilk altı ayında mobil internetteki gelirlerini ikiye katlayarak toplamda 1 milyar 643 milyon liralık gelir elde etti.

Haberin Devamı

 Bu yıl kuruluşunun 8’inci yılını kutlayan Avea’nın, her çeyrekte istikrarlı bir biçimde büyümeye devam ettiğini söyleyen Avea CEO’su Erkan Akdemir “İkinci çeyrekte 856 milyon gelir elde ederek toplamda 1 milyar 643 milyon liralık ciroya ulaştık. Bu sayede 2012’nin ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 12 büyüdük” dedi.

13 milyon müşteri

Mobil internet kullanıcı sayılarının 2 kat artış ile 2 milyondan, 4 milyon 250 bine çıktığını da hatırlatan Akdemir şunları söyledi: “Toplam mobil internet geliri ise bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 97 artışla 171.7 milyon liraya ulaştı. 2010 yılında 11.5 milyon olan müşteri sayımız yüzde 13’lük artışla 13 milyona ulaştı. Yüzde 44 faturalı müşteri tabanı ile bu dönemde de en yüksek faturalı müşteri oranına sahip şirket unvanını koruduk.”
Mobil internet kullanıcı sayısını, bir önceki yıla göre ikiye katladıklarına dikkat çeken Akdemir, konuşmasını şöyle sürdürdü: “3 yıl önceki mobil internet gelirlerimizle kıyasladığımızda ise büyümenin yüzde 377 seviyesinde olduğunu görüyoruz. Yeni akıllı telefon ortaklıkları ve cihaz satışında artışla mobil internet, Avea’nın büyümesi için itici güç olmaya devam ediyor.”

Haberin Devamı

350 dakika konuşturdu

2012 yılını ilk yarısında faturalı müşteri tabanını 5.8 milyona yükselttiklerini anlatan Akdemir, şu bilgileri verdi: “Yılın ilk yarısında kişi başına konuşma süresini yüzde 14 artırarak 294.9 dakikadan 334.9 dakikaya çıkardık. Avealıların 2012 ikinci çeyreğindeki konuşma süresi 350 dakika oldu.”

FATİH projesi için 3 Türk şirket birleşti

TÜRKİYE’nin bilgi ve iletişim teknolojisi devleri Casper, Exper ve Netaş; eğitim ve öğretim sürecinin tablet bilgisayarlar üzerinden gerçekleştirilmesini sağlayacak FATİH Projesi için güçlerini birleştirdi. Ortadoğu, Türk Cumhuriyetleri, Kuzey Afrika ve Doğu Avrupa pazarlarında “Türk Markaları” olarak büyümeyi ve rekabet avantajı yakalamayı amaçlıyor. Toplam yüzde 28’lik payla Türkiye bilgisayar pazarında en yakın rakiplerinin 2.5 katı büyüklüğündeki Casper ve Exper’in yanı sıra, Türkiye’nin yazılım ihracatı şampiyonu, Netaş’tan oluşan güçbirliği, bilgi-iletişim teknolojilerinde 45 yıllık birikime sahip. İş birliği kapsamında, Ar-Ge, yazılım, donanım, montaj ve hizmet gibi süreçlerde en yüksek yerlilik oranına sahip üretimi gerçekleştirmek için yapılacak teknoloji ve tesis yatırımlarıyla, yılda 5 milyon adet üretime ulaşılması hedefleniyor.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!