Lumberjack ile ‘dünya ayakkabı ligi’ne girdi yeni markalara yöneldi

Güncelleme Tarihi:

Lumberjack ile ‘dünya ayakkabı ligi’ne girdi yeni markalara yöneldi
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 11, 2012 00:00

İtalyan ayakkabı markası Lumberjack’i satın alan Ziylan Grup Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ziylan, “İtalya dünya ayakkabı sektörünün kalbi. Attığımız bu adım, Ziylan Grup’u dünya ayakkabı ligine taşıyacak ilk adım oldu” dedi.

Haberin Devamı

İTALYAN ayakkabı markası Lumberjack’i satın alan Ziylan Grup’un Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ziylan, “Çocukluğumda 3 ay harçlığımı biriktirip aldığım Lumberjack’i, şimdi tamamen satın almak harika bir duygu. Hayallerimi gerçeğe dönüştürdüm. Benim için büyük gurur” dedi.

150 mağazalık marka

Lumberjack ile birlikte dünya markaları ile rekabete hazır hale geldiklerini söyleyen Ziylan, şöyle konuştu: “Global markaları satın alma yoluyla büyümeye devam edeceğiz. Şu anda yine dünya devi markaların peşindeyiz. Perakendede flört ettiğimiz bir yabancı marka var. Şimdi Avrupa’da 150 mağazası olan bir marka alsak fena mı olur. Bir de kadın moda markası almak istiyoruz. Alacağımız markaların yanında Lumberjack ufak kalacak. Kendi markalarımıza da yabancı markalardan teklifler geliyor. Burada biz duygusal bakmıyoruz ancak ortaklık olur, satış olmaz, çoğunluğu asla vermeyiz. Ben her zaman söylüyorum 100 liranın tamamı benim olacağına 300 liranın yüzde 50’si benim olsun.”

Haberin Devamı

İtalya önemli bir pazar

Ziylan, İtalya’nın dünya ayakkabı sektörünün kalbi olduğuna dikkat çekerek, şu bilgileri verdi: “İtalya’da attığımız bu adım, bizim için Ziylan Grup’u dünya ayakkabı markaları ligine taşıyacak ilk adım oldu. Lumberjack’in grup markalarından biri olması Ziylan Grup’un 50 yıllık tarihindeki üçüncü büyük dönüm noktası. Lumberjack operasyonu bizim için, sadece tasarımı ve kalitesi ile dünyaca tanınmış bir İtalyan markasının yönetimini üstlenmek anlamına gelmiyor. Lumberjack hedeflerimizden sadece bir tanesi. Bir sonraki adımımız kadın, perakende, spor kategorilerinde ilgimiz var. Fırsatları kovalayacağız. Fırsat ele geçirsek bunları hayata geçirme planımız var. Eğer gerçekleştirirsek bu alınan bu markalar da Brand Park kapsamında olacak. Ama önce kendimizi Lumberjack ile kanıtlamak istiyoruz İtalya’da kurduğumuz Brand Park şirketimizin çatısı altında bulunan Lumberjack global hedeflerimiz için ilk adımlarımızdan biri. Bu konuda yeni hamleler yapmaya ve diğer kategorilerdeki alım fırsatlarını da değerlendirmeye kararlıyız. Amacımız, İtalya’da kalıcı yatırımlar yapmak. Lumberjack bizim için bir başlangıç.”

Haberin Devamı

Türkiye’de üretim sinyali

Ziylan, şu anda Lumberjack’in farklı ülkelerde üretim gerçekleştirdiğini söyleyerek, “Mühim olan Lumberjack’in kimliğini koruyarak nerede üretebilirsek orada üreteceğiz. Türkiye’nin çok rekabetçi bir yapısı var. Üretim gücümüzü ve tecrübemizi kullanacağız fakat bu bütün koleksiyonumuz şurada veya burada üretilecek anlamına gelmiyor. Kimliği taşıyabilecek her noktada üretime devam edeceğiz. Konya’da, yeni teşvik paketi açıklanmadan önce bir yatırım yapacağımızı duyurmuştuk. Ancak 6’ncı bölge çok cazip hale geldi. Yatırımın bir bölümünü oraya taşıyıp, Lumberjack üretebiliriz.”

Bana aile içinde ‘deli çocuk’ derlerdi

KONYA üretim merkezi planının teşviklerden önce yapılmış bir açıklama olduğunu söyleyen Mehmet Ziylan, “Öyle bir teşvik açıklandı ki o yatırımımızın bir bölümünü diğer illere kaydırabiliriz. Bana ailem arasında yaramaz çocuk, deli çocuk derlerdi hayallerim çok geniş olduğu için. Ama hayallerimin çoğuna ulaştım. Hedef global bir marka olmak. Artık Türkiye’de belirli bir büyüklüğe geldik, artık kendimizi aşmamız lazım. Önümüze çıkacak fırsatlara açığız.”

Haberin Devamı

Lumberjack İtalya’dan yönetilecek

LUMBERJACK’in yine doğduğu topraklardan İtalya’dan yönetilmeye devam edeceğini belirten Mehmet Ziylan, şöyle devam etti: “İtalyan pazarını ve bu pazarın dinamiklerini, İtalyan tüketicisini en iyi bu ülkede yaşayan yöneticiler bilebilir. Bu nedenle mevcut Lumberjack yönetimine bizimle devam etmelerini teklif ettik, onlar da kabul ettiler.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!