Gençlerin tasarladığı Sabancı Baharı, 1.5 milyon kişiye ulaşacak

Güncelleme Tarihi:

Gençlerin tasarladığı Sabancı Baharı, 1.5 milyon kişiye ulaşacak
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 05, 2012 00:00

3’üncüsü düzenlenecek Sabancı Baharı, bu yıl doğrudan 600 binden fazla, dolaylı olarak da 1.5 milyondan fazla gence ulaşmayı hedefliyor. Bu yılın sanatçısı ise Murat Boz olacak.

Haberin Devamı

BU yıl 3’üncüsü düzenlenecek Sabancı Baharı, baştan sona gençlerin tasarladığı, tanıtım ve organizasyonunda gençlerin yer aldığı bir festival olarak hazırlandı. Eğlence ve kültür sanat alanında atölyelerle gençlerin kişisel gelişimlerine de destek olmayı amaçlayan Sabancı Baharı, son iki yılda doğrudan 400 binden fazla gence dolaylı olarak da 1 milyon gence ulaşırken, bu yıl doğrudan 600 binden fazla, dolaylı olarak da 1.5 milyondan fazla gence ulaşmayı hedefliyor. Bu yılın sanatçısı ise Murat Boz.

Eğlence ve kültür sanat

Sabancı Holding Kurumsal İletişim Direktörü Suat Özyaprak, gençlik iletişiminin Sabancı Holding’in iletişim karmasında her zaman yer alan önemli bir disiplin olduğunu belirterek, şunları söyledi: “Birlikte yaratma kültürü Sabancı’nın DNA’sında olan bir öğedir. Sabancı Baharı öncesinde de bu yola çıkarken gençlerin fikirlerini almayı, onlara sormayı, onların yanında olmayı ve birlikte yürümeyi tercih ettik. Üniversiteli olsun olmasın tüm gençlerin fikirlerini aldık. Gençlerden gelen cevaplara baktığımızda da eğlenmenin ön planda olduğunu gördük. Biz de eğlencenin yanına kültür sanat içerikli aktiviteler eklemeye karar verdik.”

Haberin Devamı

10 binden fazla oy geldi

Sabancı Baharı’nın gündüz ve gece aktivitesi olmak üzere iki bölümden oluştuğunu anlatan Özyaprak, şöyle konuştu: “Gündüz aktivite alanımızda kültür sanat aktiviteleriyle eğlenceyi bir araya getiriyoruz, gençlerin hayal edip de deneyimlemeye fırsat bulamadıkları farklı atölyeleri kampüslerine getiriyoruz. Bu atölyelerin neler olacağına da gençler karar veriyorlar. Her sene yaklaşık 10 binden fazla genç bu seçime sürecine katılıyor. Son iki senedir en çok oyu çikolata yapım atölyesi alıyor. Bunun yanında çömlek yapım atölyesi, tasarım atölyesi, DJ’lik atölyesi, resim atölyesi ve perküsyon atölyesi geldi. Gençler atölyelerin yanı sıra alandaki oyunlara da karar veriyor. Bunda da playstation turnuvaları önde çıkıyor. İlk defa geçen sene amatör müzik gruplarının seçimini de yaptık. Amatör müzik grupları şarkılarını yüklüyorlar ve Facebook üzerinde gençlerin beğenisine sunuluyor. En çok oyu alan amatör gruplar da gece ana sahnede Sabancı Baharı sanatçısının alt grubu olarak şarkılarını söylüyor.”

Haberin Devamı

Ürün pazarlamıyoruz

Sabancı Baharı’yla Sabancı markasını gençlerle buluşturmayı hedeflediklerini, bir ürün veya bir hizmet pazarlamadıklarını vurgulayan Özyaprak, “Sabancı Holding olarak sosyal sorumluluk faaliyetlerimizi Sabancı Vakfı aracılığıyla yürütüyoruz. Ama Sabancı Baharı’nı da bir sosyal sorumluluk çerçevesinde ele alabiliriz. Bu bir marka yatırımıdır ama bunun yanında biz hiçbir pazarlama faaliyeti içinde olmuyoruz ve bir şey satmak için uğraşmıyoruz” diye konuştu.

Bu yılın sanatçısı Murat Boz olacak

BU yılın sanatçısının gençler arasında oldukça popüler olan Murat Boz olduğunu açıklayan Suat Özyaprak, şu bilgileri verdi: “Sanatçımızı belirlerken de genç ekibimizin fikrini aldık. Sabancı Baharı 2012’nin ilk durağı 8 Mayıs 2012’de İzmir 9 Eylül Üniversitesi olacak. 11 Mayıs’ta Ankara Üniversitesi, 14 Mayıs’ta Akdeniz Üniversitesi, 16 Mayıs’ta Konya Selçuk Üniversitesi ve 18 Mayıs’ta da Gençlik ve Spor Bayramı’ndan bir gün önce Samsun 19 Mayıs Üniversitesi’nde gençlerle bir araya geleceğiz. Sabancı Baharı her sene olduğu gibi bu sene de ildeki veya çevre illerdeki tüm gençlere açık olacak. 

Haberin Devamı

600 genç gönüllü çalıştı 49 bin oy kullanıldı

Sabancı Baharı’nı tasarlamak için toplam 49 bin 881 oy kullanıldı.
Sabancı Baharı’nda son iki senede tanıtımından organizasyonun son anına kadar çoğu üniversite öğrencisi yaklaşık 600 genç gönüllü olarak görev aldı.
Son iki senede Türkiye genelinden 200 amatör grup ana sahnede çıkmak için videolarını yükledi.
Hürriyet Kampüs ve Power FM daha fazla gence ulaşmak için medya sponsoru oluyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!