Muhtardan kredi kartı mücadelesi

Güncelleme Tarihi:

Muhtardan kredi kartı mücadelesi
Oluşturulma Tarihi: Nisan 19, 2012 12:09

Narlıdere İlçesi’nin Huzur Mahallesi Muhtarı Mehmet Sert, 250 kişinin 10 yıl boyunca ödediği yıllık kredi kartı aidat ücretlerinin bankalar tarafından geri ödenmesini sağladı.

Haberin Devamı

Yargıtay’ın tüketicinin ödediği yıllık kredi kartı aidatını 10 yıla kadar geriye dönük almasına olanak tanıyan kararın ardından, Narlıdere Huzur Mahallesi Muhtarlığı harekete geçti. Mahalledeki her apartmana duyuru asarak vatandaşları tek tek bilgilendiren Muhtar Mehmet Sert, vatandaşlara ne yapmaları gerektiği konusunda yol gösterdi. Yaklaşık 500 mahallelinin talebi üzerine İlçe Kaymakamlığı Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’ne başvuru yapan Sert sayesinde, bugüne kadar 250 kişi parasını geri aldı. Sert, öncülük yaptığı bu iş sayesinde, bankaların, her biri ortalama 50 lira olan yıllık aidat ücretlerinin 10 yıllık geri ödemelerini yapmalarını sağladı.
Kendisinin de kredi kartı mağduru olduğunu belirten 3 yıllık muhtar Mehmet Sert, geçen ocak ayında tüketici mağduriyetlerini önlemek için bir araştırma başlattı. Bu kapsamda alınmış Yargıtay kararlarını inceleyen Sert, “Ben emekli öğretmenim. Burada yaşayan vatandaşlarımızın birçoğu da aynı şekilde emekli. Bankalar alışverişlerden zaten kazanç sağlıyor. Ödenen yıllık üyelik aidatlarının haksız kazanç olduğunu düşündük. Yargıtay 13. Hukuk Dairesi’nin bir uyuşmazlıkla ilgili verdiği bozma kararı uyarınca, ‘kredi kartlarından yıllık üyelik aidatı tahsil edilmesinin haksız şart niteliğinde olduğu ve geriye dönük olarak 10 yıl boyunca talep edilebileceği’ kesinleşti. Ben de bunun üzerine bütün apartmanların kapılarına tek tek duyuru astım” dedi.

Haberin Devamı

Vatandaşların bankalara dilekçe göndererek bugüne kadar ödemiş oldukları üyelik ücretlerinin dökümünü talep ettiğini kaydeden Sert, “Bankalar ilk başta bunu niye istediğimizi anlamadı. Üç beş gün içinde müracaatımıza olumlu yanıt verdi. Biz de bu dökümleri dosya haline getirip, Narlıdere Kaymakamlığı Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’ne gönderdik. 500 dilekçe verdik. Bankalardan bize ‘Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararı’na istinaden kart üyelik bedeliniz hesabınıza iade edilmiştir’ şeklinde bildirim geldi. Şu anda bizim yaptığımız işin emsali yok. Müracaat eden her vatandaş, artık bunu emsal göstererek paralarını alabilir” diye konuştu.

Haberin Devamı

Tazminat davası
Aldıkları olumlu geri dönüş sonucunda mahalleden gelen başvuruların arttığını ifade eden Muhtar Mehmet Sert, “Bazı bankalar son günlerde ‘kart üyelik ücretini sizinle yaptığımız sözleşmeye dayanarak alıyoruz, o yüzden talebinize olumsuz yanıt veriyoruz’ diyor ama bu bir suç. Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’nin raporunda ‘Satıcı veya sağlayıcının tüketiciye müzakere etmeden, tek taraflı olarak sözleşmeye koyduğu, tarafların sözleşmeden doğan hak ve yükümlülüklerinde iyi niyet kuralına aykırı düşecek biçimde tüketici aleyhinde dengesizliğe neden olan sözleşme koşulları haksız şarttır. Taraflardan birini tüketicinin oluşturduğu her türlü sözleşmede yer alan haksız şartlar tüketici bağlayıcı değildir’ diyor. Bankalar dökümleri gösteren belgeyi vermemeye devam ederlerse bir avukatla anlaştık. Vatandaşlarımızdan ücret almadan tazminat davası açacağız“ dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!