2 bin 500 market planı yaptı, 5 milyar lira hedefi koydu

Güncelleme Tarihi:

2 bin 500 market planı yaptı, 5 milyar lira hedefi koydu
Oluşturulma Tarihi: Mart 24, 2012 00:00

Son yıllarda hızlı tüketim pazarının büyümeye başladığını belirten Şok Genel Müdürü Mustafa Altındağ, “Pazar önümüzdeki 3 yılda 100 milyar lirayı yakalayacak. 2015 sonunda 2 bin 500 market, 12 bin 500 kişilik istihdam ve 5 milyar liralık ciro hedefliyoruz. 2012’de 40 milyon lira yatırım yapacağız” dedi.

Haberin Devamı

GEÇTİĞİMİZ yıl Yıldız Holding şirketlerinden Gözde Girişim tarafından satın alınan Şok Market, 2012 yılında 40 milyon liralık yatırım yapacak. 5 yıl içerisinde 8 bin kişiye istihdam yaratacaklarını anlatan Şok Genel Müdürü Mustafa Altındağ, “Yeni konseptimizle 2015 sonunda 2 bin 500 market, 12 bin 500 kişilik istihdam ve 5 milyar liralık ciro hedefliyor” dedi.
Markalı ürün konsepti
Mustafa Altındağ, Şok’un diğer indirim marketlerinden en önemli farkının “markalı ürün” konsepti olacağını belirterek, şöyle konuştu: “Hızlı tüketim ürünleri pazarı 63 milyar TL. Bu rakamın 2015 yılında 100 milyar liraya ulaşacağını tahmin ediyoruz. Pazardaki payımızı artırmak için mağazalarımızı yeniledik. Düzgün raflar, tezgahlar, ışıklandırılmış mekanlar var. Çünkü tüketici de değişti. Artık gelişigüzel düzenlenmiş mağazalar istemiyor. Günlük alışveriş istiyor, markalı ürün istiyor, zaman tasarrufu istiyor, fiyat hassasiyeti olan ürün gruplarında özel ürünler istiyor. Dönemsel aksiyon ve promosyon olanakları, kolay alışveriş sağlayan mağaza atmosferi istiyor. Mağazalarda satışa sunulan 1200 ürünün tamamı markalı olacak.”
2015 hedeflerimiz önemli
1990’lı yılların başında yaşanan hipermarket çılgınlığının artık sona erdiğini vurgulayan Altındağ, şu bilgileri verdi: “Avrupa perakende pazarı indirim marketlerinin son 10 yılda ciro bazında yüzde 70’ler civarında büyüdü ve pazar payları yüzde 20’lere ulaştı. Türkiye’deki trend de benzer yönde ilerliyor. Geçen yıl Şok’un satın alımından önce KMG Ipsos şirketine yaptırılan araştırmada, her 100 kişiden 88’inin indirim marketlerine en az bir kez uğradığı tespit edildi. İndirim marketleri pazarı 2009-2010 Mayıs döneminde yüzde 9.5 büyüyerek perakende pazarındaki payını yüzde 12.6’ya ulaştırdı. Yine aynı dönemde indirim marketlerinde bir yılda harcanan tutar 334 liradan 384 liraya ulaştı.”
250 yeni mağaza açacak
2011 cirolarının 1.1 milyar lira olduğunu belirten Altındağ, “2012 yılında 250 yeni mağaza açacağız, bazı verimsiz mağazaları ise kapatacağız. Yılsonunda mağaza sayımızı 1400’e çıkarmayı hedefliyoruz. Müşteri sayımızı da 11 milyondan 15 milyona ulaştırmayı hedefliyoruz. Aramıza 1800 yeni arkadaşımız katılacak. Ciromuzu da 1.5 milyar liraya çıkaacak” dedi.

Haberin Devamı

Şok’a özel ambalajlı ürünler

Haberin Devamı

ARAŞTIRMALARDA Türkiye’deki hanelerin yüzde 40’ının Şok’u ziyaret ettiğini tespit ettiklerini anlatan Mustafa Altındağ, şu bilgileri verdi: “Markalı ürünlerin yanında bazı lider markalar Şok’a özel ambalaj ve gramajlı ürünler üretilecek. Mağazalarımızda satılan ürünlerin yüzde 75-80’i lider ve takip eden markalı ürünler olacak. Yüzde 20-25’lik bölüm ise Şok’ta satılan markalı ürünler olacak. Tüm ürünler Şok kalite çemberinden geçerek raflara geliyor. Ürünler 4 bin farklı parametreye göre kontrol ediliyor.”

160 milyon koli ürün dağılıyor

SEKTÖRDE önemli bir oyuncu olmak için projelere hız vereceklerinin altını çizen Mustafa Altındağ, şunları söyledi:
175 araçlık lojistik filomuz yılda 16.5 milyon kilometre yol yapıyor.
8 ayrı bölgedeki 248 bin metrekarelik depolama alanımızda 52.8 bin paletlik ürün en uygun şartlarda saklanıyor.
Ayda 160 milyon koli ürün 1135 mağazaya dağılıyor.
Yılda 1.9 milyon palet ürünü aksamadan dağıtacak gücümüz var.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!