Birinci vazifen ...

Güncelleme Tarihi:

Birinci vazifen ...
Oluşturulma Tarihi: Eylül 18, 2011 00:00

Sosyal medyada güçlü bir profil sanatçılardan siyasilere en büyük dertlerden biri. Çünkü gençlere giden yol artık oradan geçiyor. 22 Eylül’de Lütfi Kırdar’da IPZ Youth adlı bir organizasyon gerçekleşecek: ‘Sosyal Medya ve Markalar: Markalardan Gençlere, Gençlerden Markalara’. Zirve öncesi Youth Insiht gençlik araştırma şirketi Türkiye’deki lise ve üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma yaptı. Youth Republic Ajans Başkanı Serhat Gürcü araştırma sonuçlarını anlattı

* Gençler özgürlüklerine düşkün. Onların kendilerini en özgür hissettikleri yer ise sosyal medya. Ait olma, kendini gerçekleştirme ve herkesin benimsediği biri olma gibi temel ihtiyaçlar piramidini en iyi karşılayan platform da yine sosyal medya.
* Facebook, özelllikle sosyalleşme ihtiyacına cevap veriyor. Türkiye, genel kullanım açısından dünyadaki dördüncü en büyük Facebook nüfusuna sahip. Şu an Türkiye’de 30.5 milyon Facebook kullanıcısı var. Bu kullanıcıların yüzde 53’ü 13-24 yaş aralığında. Aslında Facebook’taki Türk gençlerinin nüfüsu Türkiye’deki nüfus dağılımıyla parallelik gösteriyor.
* Araştırmaya göre her 10 Türk gencinin dokuzu sosyal medyada. Uyumadıkları zamanın yarısı sosyal paylaşım sitelerinde geçiyor. Sosyal mecralar, markaların gençlerle en yoğun etkileşimde bulunabileceği bir fırsat haline gelmiş durumda. Gençler sosyal medyada gerçek hayatta kurduklarından daha çok kişiyle iletişim halindeler.
* Sosyal medyada bir gencin ortalama 415 arkadaşı var. Türkiye ortalamasına baktığınızda bu ortalama 140. Bu da bize gösteriyor ki yeni nesil gençlik sosyal medyada arkadaş çevresini yaratırken eski jenerasyon eskiden var olan çevresini sosyal medyaya davet ediyor.

EN BAŞARILI ABDULLAH GÜL

* Sosyal medyada en gözde site beklenildiği üzere yüzde 80’lik oranla Facebook. Facebook’u MSN ve onun ardından Twitter takip ediyor. Yeni bir mecra olan Google +’ın ise kısa zamanda yüzde 12’lik bir kullanıcı oranına sahip olmuş olması şaşırtıcı. Gençler, bütün bir hafta 50 saatini sosyal medya sitelerinde geçiriyor. Haftada ortalama altı gün Facebook’u, beş gün Twitter’ı ziyaret ediyor.
* Türkiye’de ve dünyada siyasilerin sosyal medya iletişimini gerçekleştiren, sosyal medya uzmanı danışman ekipler var. Örneğin, sosyal medya iletişimi oldukça başarılı olan Barack Obama’nın sosyal medya stratejilerini geliştiren Chris Hughes. Kendisi Facebook’un kurucu ortaklarından. Facebook, Youtube ve web sitesi üzerinden yapılan kampanya sonucunda Obama en yakın rakibi McCain’e ciddi fark atmıştı.
* Türk siyasetçileri arasında da sosyal medyanın nasıl kullanıldığı siyasetçiden siyasetçiye değişiyor. Hesap alıp ileti göndermeyenler de takipçileriyle çok yoğun ve samimi diyalog içerisinde olanlar da var. Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Kemal Kılıçdaroğlu, Melih Gökçek öncüler arasında... Bu isimler arasında da sosyal medyayı en iyi kullanan Abdullah Gül. Aktif bir twitter kullanıcısı, Youtube kanalı ve Facebook hesabı var.

TEK İSTİSNA CEM YILMAZ

* Ünlülerse sosyal medya platformu olarak Twitter’ı tercih ediyor. Ünlülerle Twitter üzerinden bire bir iletişime geçmek ve onları özel hayatlarında da takip etmek gençlere başka yerde yakalayamayacakları bir deneyim sunuyor. Gençler en çok Demet Akalın, Gülben Ergen, Cem Yılmaz ve Sertab Erener’i takip ediyor. Bunun nedeni Gülben Ergen, Demet Akalın gibi ünlülerin Twitter üzerinde bire bir iletişime sıcak bakması.
* Televizyon ve gazete gibi geleneksel medyalar ünlüler hakkında magazin haberleri yoluyla sadece tek taraflı bir iletişimi mümkün kılarken sosyal medya çift taraflı iletişime izin veriyor. Söz konusu ünlüler de bu imkanın avantajlarını fark edip bundan faydalanıyor ve takipçi sayılarını bu şekilde artırıyor. Cem Yılmaz ise farklı bir örnek. Twitter’da sadece iki içerik paylaşmış olduğu halde yüzbinlerce takipçisi var.

ÜNİVERSİTELİLER HER GÜN BİR KERE FACEBOOK’TA

* Üniversitelilerin 73’ü her gün en az bir kere Facebook’a bakıyor. Twitter hesabı olanlar haftada en az dört kere hesaplarına giriş yapıyor ve tweetleri takip ediyor.
* Üniversitelilerin yüzde 71’i en çok 20.00-02.00 arası Facebook’a giriyor. Liselilerin yüzde 67’si 16.00-00.00 arası Facebook’ta vakit geçiriyor.
* Twitter’da üniversite öğrencilerinin takip ettiği ortalama ünlü sayısı 24, lisedeyse 22.8. Üniversite öğrencilerinin ortalama arkadaş sayısı 400, lise öğrencilerinin 439.
* Üniversite öğrencilerinin yüzde 52’si Facebook üzerinde oyunlar, yüzde 48’i markalara ait kampanya uygulamaları, yüzde 45’i mini testleri kullanıyor. Lise öğrencilerine sorulduğundaysa yüzde 70’inin markalara ait flash oyunları oynadığı görülüyor.
* Gençlerin yarısı Facebook’ta bir markayı beğenip takip ediyor. Özellikle üniversite öğrencileri, FacebOok’ta ortalama yaklaşık 40 marka takip ediyor. Türk gençlerinin yüzde 50’si en az bir markanın sayfasını beğeniyor. Facebook’ta markaların sayfalarını beğenmenin altında yatan temel neden, markayla ilgili yeniliklerden haberdar olmak.

STAR OLMANIN SIRRI YARATICILIKTA

Elbette sosyal medya da diğer mecralar gibi kendi starlarını yaratıyor. Pinkfreud, Allahcc, Pucca gibi isimler bunlar arasında. Sosyal medya starı olabilmenin en önemli sırrı yaratıcı olabilmek. 22 Eylül’de İnteraktif Pazarlama Zirvesi’nde bu yılın en ünlü sosyal medya starlarının ve videolarının yer aldığı Sosyal Medya Sergisi de düzenlenecek.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!