4 liralık kutuyla 12.5 milyon dolar kazandırdı

Güncelleme Tarihi:

4 liralık kutuyla 12.5 milyon dolar kazandırdı
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 20, 2011 11:33

Plastik sektöründeki fason üreticilerden Modelsa, bir çalışanının fikrine yatırım yaparak 12.5 milyon dolarlık ciro elde etti.

Haberin Devamı

Modelsa Elektrik ve Plastik Genel Müdürü Atilla Çavuşoğlu, şirketinin dünya çapında başarı elde etmesini sağladı.

          

Çavuşoğlu, “Türkiye’de ilk defa geliştirilen Modelüks ismini verdiğimiz bu ürün sayesinde ayakkabının ömrü 5 yıla kadar uzuyor. Sık seyahat edenler için ayakkabının deforme olmadan taşınması büyük sorun. Bu ihtiyaçtan yola çıkarak dünyada ilk defa kullanılan bir havalandırma sistemi kurduk. 4 TL’ye satılan bu şeffaf kutulara yatırım yaparak geçen yıl ciromuzu 12,5 Milyon dolara çıkardık. Hedefimiz Irak ve Romanya ile başladığımız ihracatı yılsonuna kadar 10 ülkeye, ciromuzu ise 20 milyon dolara çıkarmak. Kalitemiz ve özel tasarımımızla kalitesiz Çin mallarını pazardan silmeyi hedefliyoruz” dedi.  

 

Haberin Devamı

İSTİHDAM YARATTI

Şirket, on yıldır bünyesinde çalışan Atilla Çavuşoğlu, dünyada ilk defa kullanılan bir havalandırma sistemiyle ayakkabı kutusu tasarladı

 

İş fikrini ilk önerdiğinde herkesin karşı çıktığını, bu işin tutmayacağını söylediklerini anlatan Çavuşoğlu, “Patronumuz Abdullah Aydoğan ise sonuna kadar fikrin arkasında duracağını söyledi. Pazarlama ve üretimde bana tam yetki verdi. Ürün piyasaya çıktığında ilk başlarda faydası anlaşılamadı. Fakat kullanıcıların memnuniyeti ve ucuz fiyat avantajıyla pazarın tek firması olduk. Taleplere yetişemez hale gelince 150 kişiye istihdam sağladık. Kapasite yatırımlarıyla yeni modeller geliştirdik. Şu an aylık 100 bin kutu üretiyoruz, kapasitemiz 1.5 milyon adet üretime elverişli. Yurt dışından çok ciddi talepler aldık. Yeni yatırımlarla birlikte global pazarlara açılacağız” diye konuştu.

 

HEDEF YURTDIŞI

Dünyada birkaç firmanın kendi ürünlerine benzer üretim yaptığını anlatan Genel Müdür Çavuşoğlu, “Bizimle rekabet edemediği için Çin’den tek bir ayakkabı kutusu bile Türkiye pazarına giremiyor. Pazarın yüzde 95’ine hakimiz. İlk etapta iç pazarda bayi ve satış kanallarımızı yaygınlaştıracağız. Özellikle yapı marketlerde satışlarımız çok iyi durumda. 2 yıla kadar Avrupa ve Ortadoğu pazarında en büyük oyuncu olmayı hedefliyoruz. Özellikle gelir seviyesi yüksek kesim ürüne rağbet gösteriyor. Bu nedenle yönümüzü Avrupa’ya çevirdik” şeklinde konuştu.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!