BKM'de görev değişikliği

Güncelleme Tarihi:

BKMde görev değişikliği
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 07, 2011 11:28

Bankalararası Kart Merkezi'nin (BKM) yeni Genel Müdürü Soner Canko olacak.

Bankalararası Kart Merkezi'nin (BKM) yeni Genel Müdürü Soner Canko olacak.
AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, son olarak Ziraat Bankası Genel Müdür Yardımcılığı görevinde bulunan Canko'nun, Sertaç Özinal'in 25 Temmuz'da BKM Genel Müdürlüğü görevinden ayrılmasından sonra bu göreve getirilecek. Kendi isteğiyle görevini bırakan Özinal'in BKM'ye danışmanlık yapacak.
2001-2002 yılları arasında BKM'de Yönetim Kurulu Başkanlığı da yapan Sertaç Özinal, 2004 yılından bu yana BKM Genel Müdürlüğü görevini yürütüyordu.
 
SONER CANKO'NUN ÖZGEÇMİŞİ

1990 yılında İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi'nden mezun olan Soner Canko, aynı üniversitenin İktisat Fakültesi'nde yüksek lisans ve doktora dereceleri aldı.
İş yaşamına Dışbank Bilgi Teknolojileri bölümünde başlayan Canko, sırasıyla Procter & Gamble, Citibank, Alternatifbank, Bank Kapital ve Hewlett-Packard'da yönetici olarak çeşitli görevler üstlendi.
2003-2007 yılları arasında, Bileşim AŞ'de Genel Müdür ve Yönetim Kurulu üyeliğine ek olarak Bankalararası Kart Merkezi (BKM) Yönetim Kurulu Üyeliği ve Başkanlığı yapan Canko, 2007–2009 yılları arasında First Data Türkiye'de Kurucu Genel Müdür olarak görev yaptı. Son olarak Ziraat Bankası'nda Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yapan Soner Canko, evli ve iki çocuk babası olup İngilizce biliyor.

BKM
Bankalararası Kart Merkezi (BKM), kartlı ödeme sistemi içerisinde ortak sorunlara çözüm bulmak, Türkiye'de banka ve kredi kartları kural ve
standartlarını geliştirmek amacıyla 1990 yılında 13 kamu ve özel Türk bankasının ortaklığıyla kuruldu.

Kart hamillerinin yaptıkları alışverişlerden kaynaklanan borç ve alacaklarının bankalar arasındaki takası, BKM bünyesinde yurt içi takas ve hesaplaşma aracılığı ile gerçekleşir. Bankalar arasındaki otorizasyon işlemini yürütmek, kredi kartı ve banka kartı sektöründe bulunan bankalar arasında uygulanacak prosedürleri geliştirmek, yurt içi kuralları oluşturmak, standardizasyonu sağlamaya yönelik çalışmalar yaparak kararlar almak, yurt dışı kuruluş ve komisyonlar ile ilişkiler kurmak ve gerektiğinde üyelerini bu kuruluşlarda temsil etmek, halen her banka tarafından devam ettirilen işlemleri “daha güvenli, süratli ve daha az maliyetli” tek bir merkezden yürütmek BKM'nin ana faaliyetleri arasında yer alıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!