Türk kültürüne tutkusunu markaya döktü, ikinci ‘Armaggan’ı verdi

Güncelleme Tarihi:

Türk kültürüne tutkusunu markaya döktü, ikinci ‘Armaggan’ı verdi
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 25, 2011 00:00

Amerika’da yaşayan Türk işadamı Yalçın Ayaslı ve eşi Serpil Ayaslı, yarattıkları ‘Armaggan’ ve ‘Nar’ markalarıyla geleneksel Türk kültürü ve lezzetlerini dünyaya pazarlayacak.

Haberin Devamı

Havacılık alanında faaliyet gösteren Borajet’in de kurucusu olan Ayaslı, Nar Gourmet’de Feriye Lokantası’nın işletmecisi Vedat Başaran’la işbirliği yaptı. Armaggan Yönetim Kurulu Üyesi Samir Bayraktar, geçen yıl faaliyete geçen İstanbul Nişantaşı mağazasının ardından ikinci Armaggan’ı Nuruosmaniye’de mayıs ayı sonunda açacaklarını duyurdu.

Eski Milliyet binasında

Eminönü Nuruosmaniye’deki yedi katlı eski Milliyet gazetesinin binasını bir yılda restore ettiklerini belirten Bayraktar, şu bilgileri verdi: “İstanbul’da Kapalıçarşı’yı günde 500 bin, yılda milyonlarca insan ziyaret ediyor. Türk kültürünün en rafine sunulacağı nokta olduğu için burada bulunmayı istedik. Türkiye’ye gelenlere tasarım şeklinde Türk kültürü sunacağız. Yedi katlı mağazada hediyelik eşya satışı dışında restoran, sergi salonu ve Nar ürünlerinin satılacağı alan bulunacak.”

Haberin Devamı

Bayraktar, iki markanın özünde Turkish Cultural Foundation’ın bulunduğunu dile getirerek, şunları söyledi: “Yalçın Ayaslı ve eşi bu vakfın kurucusu. Armaggan ve Nar, Türk kültürünün geleneksel motiflerini ürüne, objeye dönüştüren tasarım ve üretim markaları. Armaggan’da, mücevherden doğal boyama tekstile kadar çok geniş ürün yelpazesi var. Nar markasıyla da zeytinyağı, reçel, marmelat gibi Anadolu lezzetlerini butik üretimle tüketiciye sunuyoruz.”

200 bin dolara kadar

Armaggan’da iki yüz dolardan bin dolara kadar fiyatlarda ürünler bulunduğuna işaret eden Bayraktar, “Tasarım olarak Armaggan’ı, yiyecek ve içecekde de Nar’ı yarattık. Türkiye’yi uluslararası arenada markalaştırmak için mücadele içindeyiz. Armaggan, Yalçın Ayaslı ve eşi Serpil Ayaslı’nın Türk kültürüne tutkunun eseri. 2007’de altyapı çalışmaları başladı.”
İstanbul’daki Feriye Lokantası’nın işletmecisi olan Vedat Başaran, Feriye Lokantası ve Topkapı Sarayı’ndaki lokantanın işletmesini ortaklarına bıraktığını ve Nar markası ve Yemek Sanayi Merkezi’ne (YESAM) yoğunlaşacağını da açıkladı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!