Güncelleme Tarihi:
12 Haziran’da yapılacak MilletvekilliÄŸi Genel Seçimlerine az bir süre kala partiler bir yandan milletvekili adaylarını belirmeye çalışırken bir yandan da seçmene yönelik tanıtım faaliyetlerine hız veriyor.Â
İnternet üzerinden yürütülen seçim kampanyaları da son dönemde siyasi partiler için en önemli seçim stratejilerinden biri haline gelirken partiler seçim vaatleri ve projelerini resmi siteleri üzerinden seçmene sunmaya başladı.
EN ÇOK İLGİ CHP'NİN SİTESİNE
Üç büyük parti arasında son dönemde internet üzerinden en dikkat çeken parti ise CHP oldu. Kemal Kılıçdaroğlu’nun Genel Başkan olmasının ardından tasarımı tamamen değişen www.chp.org.tr internet kullanıcılarının son dönemde en çok ilgi gösterdiği siyasi parti internet sitesi oldu.
İnternet sitelerinin kullanım istatistiklerinin ölçüldüğü Alexa’daki bilgilere göre CHP’ye sanal alem üzerindeki ilgi son bir ayda yüzde 173 oranında artış gösterdi.
CHP’nin seçim vaatleri arasında yer alan ‘Aile Sigortası’, ‘askerliğin kısaltılması’ ve ‘Gence Artı’ gibi projelerini açıklamasının ardından internet sitesine girişler artarken, seçmen bilgi sorgulama sisteminin medyada yer aldığı günlerde ise adeta patlama yaşandığı görülüyor.
AK PARTÄ°'NÄ°N ARTIÅžIÂ Ä°STÄ°KRARLI
Milletvekilliği aday adaylığı başvurularında rekor kıran AK Parti internet kullanıcılarından da düzenli bir şekilde ilgi görmeye devam ediyor. Son altı ayda kullanım istatistikleri istikrarlı şekilde artan www.akparti.org.tr ‘ye ilgi son bir ayda ise yüzde 48 oranında artış gösterdi.
MHP'DE ARTIÅž YÃœZDE 100
MHP’nin internet sitesine ilginin de seçimin yaklaşmasıyla arttığı dikkat çekiyor. Son 6 ayda sabit bir kullanım oranı görülen www.mhp.org.tr’ye girişlerin mart ayı ile birlikte arttığı ve bu artışın son bir ayda yüzde 100’lere kadar çıktığı görülüyor.
Â