70 bin kişi 2 milyon indirimi ‘yakaladı’, yılda 30 milyon liralık ‘avantaj’ planı yaptı

Güncelleme Tarihi:

70 bin kişi 2 milyon indirimi ‘yakaladı’, yılda 30 milyon liralık ‘avantaj’ planı yaptı
Oluşturulma Tarihi: Nisan 03, 2011 00:00

Kısa süre önce sektöre giren grup alışveriş sitesi Yakala.co’nun sunduğu 300’ün üzerinde fırsatı 70 bin kişi ‘yakaladı’. Yaklaşık 2 milyon lira indirim avantajı sağlayan Yakala.co’nun Kurucu Ortağı Mehmet Keteloğlu, “Tüm Türkiye’de 2011 yılında büyüme amacındayız. Tüketiciye sunduğumuz fırsatların sayısı da hızla artıyor. Artık firmalar bizimle çalışmak için direk başvuruyorlar” dedi.

Haberin Devamı

GRUP alışveriş siteleri, internet kullancılarına kişisel bakım, yeme-içme eğlence, seyahat gibi hizmetleri, konser, müze, sergi gibi kültür sanat etkinlikleri kısıtlı bir süre içinde yüzde 50’yi aşan indirimle sunmasıyla ilgi çekti. Türkiye’de önümüzdeki dönemde 100-150 milyon liralık hacme ulaşması beklenen sektörde, 90’a yakın kuruluş yer alırken, rekabet 5 ana oyuncunun arasında şekilleniyor. Sektöre 5 ay önce katılan ve esprili diliyle ve yenilikçi duruşuyla ‘sıra dışı’ bir şehir fırsat sitesi olan Yakala.co, bir yandan İstanbul’daki faaliyetlerini geliştirirken, diğer yandan da yeni şehirler için hazırlıklarını yapıyor. Bugüne kadar sunduğu 300’ün üzerinde fırsatı 70 bin kişinin ‘yakaladığı’ site, yaklaşık 2 milyon liralık indirim avantajı sağladı. Yakala.co’nun hedefi ise yılda 30 milyon liralık indirim sağlamak. Yakala.co Kurucu Ortağı Mehmet Keteloğlu, “Hızlı büyüyoruz. Tüm Türkiye’de 2011 yılında büyüme amacındayız. Tüketiciye sunduğumuz fırsatların sayısı da hızla artıyor” dedi.
Farkındalık yaratıyor
Mehmet Keteloğlu, sistemin tüketicilere bir sosyalleşme portalı olarak yeni deneyimler yaşama fırsatı verdiğini, daha önce bilemdikleri ya da gitmedikleri mekanları keşfetmek için fırsat sunduklarını, üstelik bunu da en az yüzde 50 indirimle sunduğunu söyledi. Keteloğlu, şöyle konuştu: “Tüketici olarak farklı aktiviteler yapmak istiyoruz ama harekete geçmiyoruz ve genellikle erteliyoruz. Farklı ve yeni mekanlar konusunda da her zaman bilgi sahibi olamıyoruz. Bazı ürün ve hizmetlerde yüksek fiyatlar da tüketicilerin gözünde bir bariyer olabiliyor.. Gitmedikleri bir mekanda en az yüzde 50 indirimli cazip bir fırsat sunulduğunda ya da dönemsel promosyon olduğunda tüketicilerin ilgisi ve talebi artabiliyor. Bu sistem günlük bir gazete gibi geniş çeşitlilik yelpazesinde fırsatları tüketicilere e-mail yoluyla günübirlik iletiyor. Fırsatların kısıtlı br süreç içerisinde satışa sunulması da tüketicilerin sürekli takibini ve talebini artıran bir unsur.”
Küçük işletmelere faydası
Sistemin kurumlar açısından yararlarını da anlatan Keteloğlu, şunları dile getirdi: “Küçük işletmeler kısıtlı bütçeleri nedeniyle pazarlama ve reklam faaliyetlerine yeterince giremiyor. indirimle verdikleri fırsatlarla kitle çekerek mekanlarını denettirerek bilinirliklerini arttırabildikleri gibi kitleye verdikleri hizmet kalitesi ile doğru orantılı olarak çektikleri tüketiciler ile sadakat de oluşturabiliyorlar. Dönemsel olarak bu sistemi hem marka bilinirliklerini arttırmak, yeni ve farklı bir tüketici kitlesi kazanmak , atıl kapasitelerini ve ölü dönemlerini canlandırmak, yada yeni ürünlerini tanıtmak amacıyla da kullanabiliyorlar. Bunu da sıfır reklam maliyetle yapıyorlar. Fırsat siteleri ise, kazan-kazan prensibiyle müşteri çekme başarılarına göre komisyon alıyor.”

Haberin Devamı

Türkiye’de 90 site var 150 milyon lirayı bulacak

Haberin Devamı

MEHMET Keteloğlu, bu sistemin 2009 başında ABD’de kurulduğunu, 2010’a doğru da kategorinin şekillendirildiğini belirterek, şu bilgileri verdi: “Önemli olan kategorinin gelecekte nasıl şekilleneceği. Biz Türkiye’de bu kategorinin gelecekte şekillenmesi açısından yeni bir model ile girdik, farklılaşıyoruz ve farklılaşma açısından yeniliklerimiz de devam edecek. Bu kategorinin büyümesinin Türkiye’de daha uzun süreçli, daha uzun soluklu olacağını düşünüyoruz. Türkiye’de henüz büyük markalar bu kanalı uzaktan takip edip test ediyor. Türkiye’de irili ufaklı 90’a yakın oyuncu var. Sektörün hacminin
100-150 milyon liraya ulaşmasını bekliyoruz.”

Cem Yılmaz’la  işbirlikleri devam edecek

Haberin Devamı

YAKALA.co, yayın hayatına ‘iPad CMYLMZ Special Edition’ı fırsatı sunarak başlamıştı. Bugünlerde ise, bazı şartları yerine getiren üyeler, Cem Yılmaz‘ın yeni gösterisi CM101MMXI Fundamentals için davetiye kazanıyor. Cem Yılmaz’la olan işbirliklerine, markaları üzerinden ulaştıklarını ifade eden Mehmet Keteloğlu, “Gerek marka duruşumuz, kimliğimiz ve sosyal mecralarda yer alışımız Cem Yılmaz’ın da ilgisini çekti. Dijital platformda Cem Yılmaz’ın kendi eserlerini duyurması açısından aramızda bir sinerji doğdu. Biz de esprili ve yaratıcı bir markayız. Bu kimliğimiz Cem Yılmaz’ın duruşuyla çok örtüştü. İşbirliklerimiz devam edecek” diye konuştu.

Yeni şehirlere giriyor

Haberin Devamı

EKİM 2010’da kurulan Yakala.co’nun İstanbul, Bursa, İzmir ve Ankara’da faaliyet gösterdiğini ifade eden Mehmet Keteloğlu, “Yakın zamanda Antalya, Eskişehir, Adana ve internet kullanımının yaygın olduğu diğer illerde de faaliyete başlamayı düşünüyoruz. Her bölgede kendi satış ve pazarlama ekiplerimizi kuruyoruz” dedi. Yakala.co’nun geniş bir kitleye erişim gücü olduğunu söyleyen Keteloğlu, hedeflerinin 1 milyon üyeye ulaşmak olduğunu da hatırlattı. Keteloğlu, pazarlama ortakları Garanti Bonuscard, Hurriyet.com.tr üzerinde fırsatların yayınlanması, perakende alanında marka işbirlikleri, ve Koç Ailem gibi sadakat programları ile 8-10 milyon tüketiciye erişebildiklerini de sözlerine ekledi.

Haberin Devamı

Kadınlar ilgi gösteriyor kişisel bakım öne çıkıyor

Yakala.co,her hafta 15-20 bin yeni üye kazanıyor.
Üye profili 18-45 yaş arasında değişiyor.
Alışverişi ağırlıklı olarak kadın üyeler yapıyor.
Yeme-içme, kültürel etkinlikler, eğlence, kişisel bakım fırsatları çok talep görüyor.

Daha geniş tüketici kitlesine ulaşacak

YAKLAŞIK 50 binin üzerinde bireysel tüketicinin fırsatlardan yararlandığını dile getiren Mehmet Keteloğlu, “Genelde hafta içleri internet kullanımı ve trafiği daha yüksek ve tüketiciler densabah saatlerinde, akşamüstü ve akşam saatlerinde daha yoğun alışveriş eğilimi gözlemliyoruz. Sadece internetten ulaştığımız tüketici kitlesi değil artık bizi radyo-televizyonda ya da iştiraki olduğumuz Hürriyet’te gören tüketiciler müşteri hizmetlerimize telefon açıp fırsatlarımızdan yararlanmak için bilgi istiyor. Yakında çok daha geniş tüketici kitlesine erişeceğiz” diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!