Gerçekten o ünlüyle mi tweet’leşiyorsun yoksa onun özel tweet’çisiyle mi

Güncelleme Tarihi:

Gerçekten o ünlüyle mi tweet’leşiyorsun yoksa onun özel tweet’çisiyle mi
Oluşturulma Tarihi: Mart 13, 2011 00:00

Facebook, Twitter gibi sosyal ağlarda yapılan hatalar ve yaşanan kazalar yeni bir sektör doğurdu: Sosyal ağ danışmanlığı. Bu hizmeti şirket olarak veren de var, bireysel olarak çalışan da. Sizin adınıza tweet atacak birinin maaşı 3 bin liraya kadar çıkıyor

Haberin Devamı

Her şey 2008’de ABD başkanlık seçimlerinde Obama’nın dijital iletişim danışmanı Chris Hughes’un Obama’nın stratejisini sosyal medya üzerine kurmasıyla başladı. Ardından sanat ve siyaset dünyasının ünlü isimleri Twitter ve Facebook paylaşım siteleri üzerinden hayranlarıyla aralarındaki duvarı kaldırdı; buna bizim politikacılarımız ve sanatçılarımız da dahil oldu. Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Devlet Bakanı ve Başmüzakereci Egemen Bağış, CHP Lideri Kemal Kılıçdaroğlu siyasilere birkaç örnek.

Sanatçılardan da Sertab Erener, Cem Yılmaz, Gülben Ergen, Kenan Doğulu gibi isimler sosyal paylaşımın önderleri. Facebook ve twitter gibi ağlar üzerinden hayranlarıyla iletişimlerini sıcak tutmakla kalmıyor aynı zamanda etkinliklerini, yaptıkları işleri hatta son fotoğraflarını bile paylaşıyor. Çeşitli konularda görüş ve fikirlerini açıklıyorlar.

Haberin Devamı

BİR SÖZÜNÜZLE MANŞET OLABİLİRSİNİZ

Ama bu mecrayı doğru kullanmak çok önemli. Çünkü twitter başında yazılan en ufak bir yanlış söz, onları kamuoyuyla karşı karşıya getirip, gazete manşetlerine taşıyabiliyor. Bu tartışmalar içinde Fazıl Say, Ahmet Hakan ve Cüneyt Özdemir arasında geçen ‘arabesk yavşaklığı’ diyaloğu en unutulmazlardan. En son Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek’in attığı bir tweet başına bela oldu. Ankara’da karlı yolların tuzlanmasıyla ilgili bir takipçisine attığı “İnanmazsan tatsan mı acaba” sözü gündeme taşındı. Ama bu tartışmalar sadece Türkiye’yle sınırlı değil. Kim Kardashian ve Demi Moore, Lili Allen ve Courtney Love da twitterzedeler.

YEPYENİ BİR SEKTÖR DOĞDU

Tabii herkesin, Cumhurbaşkanı gibi gelen bütün tweet’leri takip eden özel bir ekibi yok. İşte sosyal ağlarda yapılan bu hatalar ve yaşanan kazalar yeni bir sektör doğurdu: Sosyal ağ danışmanlığı. Bunu şirket olarak yapan da var, bireysel olarak yapan da. Sosyal ağ danışmanları sadece sanal profilinizi oluşturmanıza yardımcı olmakla kalmıyor, açılmış sahte site ve hesaplarla savaşıyor, etkinliklerinizi duyuruyorlar. Özel hayatımı sadece kendim tweet’lerim diyen Ozan Doğulu, Sinan Akçıl, Hande Yener, Murat Boz, Işın Karaca gibi ünlüler de var tabii ama Pamela, Fatih Ürek, Gamze Topuz gibi kimileriyse maaşlı tweet’çi tutuyor. Bu iş için 3 bin lirayı bile gözden çıkaran var... Mesela genç şarkıcı Genco Ecer.

Haberin Devamı

BU İŞ İÇİN KURULMUŞ ÖZEL FİRMALAR VAR
Başkasının sanatçı yerine yazışmasını asla önermiyoruz
PROMOQUBE - ÖZGÜR ALAZ

Bu işe 2008’de Mynet, Mavi Jeans gibi firmalarla başladım ve Sertab Erener’le devam ettim. Şu an, Promoqube sosyal medya ajansının kurucu ortağıyım. Sosyal medya, internetteki bir numaralı faaliyet. Dünyada 650 milyon kişi, her gün milyonlarca paylaşım yapıyor ve birbirlerini etkiliyor. Türkiye’de bu alanın kullanımında dünyadaki öncü ülkelerden. Sosyal medya, farklı ve ilginç olmayı gerektiriyor. Burada insanların dikkatini çekmelisiniz. Fan sitelerinin yerini de bu siteler alıyor. Çünkü sosyal networklerde hayranlara ulaştığınız zaman onların arkadaşlarına da ulaşma şansınız var. Geliştirdiğiniz ilişki daha derin ve daha uzun süreli. Hatta, şu an birçok reklam ajansı, ünlü kullanımı kararı aldığı zaman, ünlülerin takipçi sayısına bakıyor. Tabii burada sanatçıların attıkları tweet’ler çok önemli. Bizim ilk önerimiz, kesinlikle kişiliğini ön plana çıkarmak. Türkiye’de Sertab Erener, Nil Karaibrahimgil ve Erdil Yaşaroğlu’nu beğeniyorum. Çünkü, yazdıklarıyla kişiliklerini yansıtıyorlar. Bir başkasının sanatçı yerine kişisel tweet atmasını kesinlikle önermiyoruz. Tabii verimlilik açısından yorumların takibi, duyuruların yapılması gibi, zaman tüketen işler konusunda destek alınabilir.

 

Haberin Devamı

Kişisel sayfalara müdahalede bulunuyoruz
MEDYASOS - FATİH AÇIKALIN

Nasıl firmalar veya ünlüler, klasik medyada PR veya basın danışmanları vasıtasıyla itibarlarını koruyor ve güçlendiriyorsa, sosyal medyada da yaptığımız iş tam olarak bu. Biz ilk olarak Hande Yener’le bu işe başladık. Çok kısa bir zaman içerisinde Teoman, Kolpa, Sinan Akçıl, Hadise, Seksendört, Kurban, Aslı Gökyokuş gibi isimlere de çalıştık. Ünlülerin en büyük talepleri sahte hesapların silinmesi oluyor. Facebook ekibiyle olan yakın temasımız bu işlemleri kolaylaştırıyor. Daha sonra ünlü kişiyle ilgili açılmış olan fan sayfalarını listeliyoruz. Bu fan sayfalarını resmi fan sayfası altında birleştirilmesini sağlıyoruz. Facebook reklamlarını kullanarak, sanatçının Facebook’taki tüm hayranlarına ulaşmasını yani fan sayısını artırmayı sağlıyoruz. Hande Yener’e bu hizmeti verdik. Facebook fan sayfası dört ay içerisinde 200 bin kişiye ulaştı. Teoman’ın 800 bini aşkın fanı var. Sekiz kişilik bir ekibimiz var. Birlikte çalışmaya başladığımız sanatçıların ilk olarak sosyal medyadaki mevcut durumlarını analiz ediyoruz. Bu mecralarda paylaşılacak içerikler üzerine bir çalışma yapıyoruz. Son olarak sanatçıya ve onun ekibine sosyal medya kullanımıyla ilgili pratik bilgileri ve çalışma planımızı aktarıyoruz. Twitter kullanacak olan ünlü kişiye başarılı ve ilginç Twitter kullanım yolları hakkında bilgilendirmede bulunuyoruz. Ne tip paylaşımların sakıncalı olabileceğini, ne tip paylaşımlarınsa daha çok rağbet görebileceğini belirtiyoruz. Bazı sanatçılarımız kendileri veya menajerleri aracılığıyla sayfalarını yönetiyorken bazılarında biz sayfalara müdahalelerde bulunuyoruz.

Haberin Devamı

Haluk Levent ve Bulutsuzluk Özlemi bizde
BYLORE - EROL KAHRAMAN

Biz de üç yıldır bu hizmeti veriyoruz. Haluk Levent ve Bulutsuzluk Özlemi gibi isimlere destek veriyoruz. Özellikle ünlü kişiler bu mecra için gerekirse danışmanlık hizmeti alarak olumlu yönde kullanmalarının kendilerine çok daha fazla şey katacaklarını mutlaka görecekler.

MARKALAR DA BU ALANDA AKTİF

Mavi Jeans iki buçuk yıldır dijital medyayı aktif olarak kullanan markaların başında geliyor. Markanın 213 bin üzerindeki Facebook takipçisi var. 2010’da toplam 600 post girilen sayfa 100 binden fazla like ve on binlerce yorum aldı. Mavi, sosyal medya hesaplarının tümünü bünyesindeki dijital iletişim bölümü tarafından yönetiyor. Benetton Türkiye, dünya çapında yürütülen global kampanyalara sosyal medya üzerinden destek veriyor. Beymen Pazarlama Departmanı bünyesinde, müşteriye daha hızlı ve anında ulaşmak amacıyla sadece sosyal medya alanıyla ilgili bir personeli var. Filmlerin tanıtımları da artık twitter’dan yapılıyor.

Haberin Devamı

EN ETKİN KULLANANLAR

Webbrazzi sitesinin bir süre önce yaptığı sosyal medyayı en iyi kulanan ünlüler araştırmasında Cumhurbaşkanı Abdullah Gül’le Sertab Erener kapışıyor. Her ikisinin de 200 binin üzerinde takipçisi var. Onları Cem Yılmaz, Ayşe Özyılmazel, Gülben Ergen, Ahmet Hakan gibi isimler takip ediyor. Bunların bir kısmı tweet’lerini kendisi atıyor, bir kısımı sosyal medya desteği alıyor. Ama bu mecrayı yaratıcılık için kullananlar da var. Örneğin Demir Demirkan, twitter üzerinden, hayranlarıyla beraber ‘Yavaş Yaşamalı’ diye bir şarkı besteledi. İnsanlar, tweet’leriyle Demirkan’ın yeni bestesi için sözler gönderdi.


Facebook’ta kaslarını göster Twitter’da aşk acısından dem vur
Sosyal medya ve internet siteleri sadece ünlülerin değil herkesin derdi. Artık takipçi sayısınız kadar varsınız. Öyle ki işverenler bile sizi takipçi sayısınız ve bu alandaki popülerliğinizle yargılıyor. Başarılı olmak daha çok arkadaş ve takipçi edinmek için belli kurallar var. Sosyal medya şirketleri ve danışmanlar bu konuda tüyolar veriyor.


Facebook

? Facebook sayfalarının profil resimleri
mutlaka olmalı.
? Ünlü kişilerle çekilen resimleri
paylaşın.
? Aynadan cep telefonuyla fotoğraf
çekmeyin.
? Erkeklerin tüm kaslarını kasarak,
belden yukarısı çıplak resimler koymaları
ilgi görüyor - Kızların photoshop benzeri
programlarla saatlerce üzerinde oynadıkları
resimleri arkadaş sayılarını artırıyor.
? Birçok kişinin sahibi olmadığı lüks
bir arabanın önünde çektirdiği resimleri
paylaşmaları kendilerini olmadığı biri
göstermesine sebep oluyor ama dikkat
çekiyor.
? Sosyal ortamlarda çekilen ve her
kişinin etiketlendiği fotolar ilgi görüyor.
? Güncel haber, resim ve videoları
paylaşmak gerekiyor.


Twitter
? İlk intiba çok önemli. Sizi doğru yansıtan bir profil fotoğrafı ve tek cümlede kendinizinasıl anlattığınız çok önemli. Bu konu üzerine ciddi olarak pratik yapın.
? Sosyal medya jargonuna ve tekniğine hakim olun. Tweet espri anlayışı edinin. İlgi
duyduğunuz popüler kişileri takip edin.
? Sosyal medyayı mobilden kullanmakiçin altyapınızı kurun. Cep telefonundan fotoğraflar çekip, güncellemeler yapmakoldukça değerli.
? Twitter’da takipçi kazanmanın yolu,tweet’lerinizin retweet edilmesinden ve mümkün olduğunca çok kişi ile karşılıklı tweet’leşmenizden geçiyor. İlgi alanınızagiren konular hakkında son gelişmeleri ve yorumlarınızı tweet’leyin.
? Takipçi listesi kabarık olan kişilerle ve arkadaşlarınızla karşılıklı tweet’leşin. Buna
twitter jargonunda ‘mention’ deniyor. Popüler konularda (siyaset, spor, magazin) ilgi çekici ve komik içerikler paylaşın.
? Kadın erkek ilişkileri ve aşk acısı konuları çok popüler. Bu konularla ilgili özgün tweet’ler üretin
? Derin anlamlar içeren atasözlerini ve özdeyişleri herkes retweet ediyor. Bu tip
içeriklere rastladıkça paylaşın
? Takipçilerinin tweet’lerini retweet eden veya onlara cevap veren ünlü kişiler (en ideal
örnek Melih Gökçek) ile ilgili tweet’ler atın.

KENDİLERİYLE İLGİLİ GELİŞMELERİ TWITTER’DAN ÖĞRENDİKLERİOLUYOR

Ayda 1500 lira ödüyorum
FATİH ÜREK

Etkin olarak Facebook ve Twitter kullanıyorum. Sosyal medyadaki işlerimle asistanım ilgileniyor. Benim yerime yeni projelerim hakkında twittler atıyor. Bazı şeyleri ben bilmeden bu işi yapan asistanım sayesinde hayranlarım duyuyor. Bu iş için ayda 1500 lira ödüyorum.

Benim için iki kişi çalışıyor
IŞIN KARACA

Asgari ücretin 700 lira olduğu bir ülkede bir şarkıcının, sadece tweet atmak için bir
çalışanına yüksek paralar vermesini gereksiz buluyorum. Bu konuda bana yardımcı olan
iki çalışanım var. Facebook ve Twitter’daki sayfalarıma yazılan tüm yazıları bizzat
kendim yazıyorum çünkü dinleyicilerimle bire bir iletişim içinde olmaktan büyük mutluluk duyuyorum. Ancak fotoğraf, video ve konser duyurularının Facebook ve Twitter’da yayınlanması ekibim tarafından yapılıyor.

300 sahte hesabı kapattık
MURAT BOZ

Hayatla ve özelimle ilgili twittleri kendim atıyorum. Onun dışındaki bütün bilgileri bu
siteye webmaster’ım giriyor. Ayrıca gerçek olmayan ve benim yerime sosyal medya sitelerinde yazı yazanları da buluyor ve bu sayfaları kapatıyorlar. Şimdiye kadar 300 sahte Murat Boz hesabı kapatıldı.

Fotoğraflarımı benden önce takipçilerim görüyor
GAMZE TOPUZ

Sadece twitter kullanıyorum. Oradaki tweet’lerimle menajerlik şirketindeki arkadaşım ilgileniyor. Kişisel mesajlarımı kendim atıyorum. İşle ilgili ve genel mesajlarımı onlar atıyor. Hatta bazen fotoğraflarımı kendim görmeden Twitter’ımda görüyorum. Şirketim bu iş için ayda 2 bin lira ödüyor.

Bu işin bir bedeli var
BENGÜ

Sevenlerimin beni güncel olarak daha kolay takip edebilmelerini sağlamak için sosyal medyada aktif olmanın büyük yararını görüyorum. Bunun için dünyadaki trendleri Türkiye’ye getiren, Amerika’da projeler de yürüten Generation M adında dijital bir ajansla sosyal medya stratejimin oluşturulması için anlaştım. Ajansımdan üç kişilik bir ekip benim için çalışıyor. Bizler her an iletişim içindeyiz. Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de tabii ki bu işin bedeli var.

Mutlaka bana danışıp öyle yazışıyorlar
PAMELA

Facebook ve Twitter kullanıyorum. Diğerleri kadar yoğun olmasa da Myspace’de etkinim. Bu işlerimle menajerim ve asistanım ilgileniyor. Beni tanıyan bir ekip, ne düşünüyorsam onu anlatıyor. Aksi bir durumda da muhakkak bana danışılıyor zaten.

Dinleyicilerimi haberdar ediyorlar
ASLI

Facebook’taki sayfamla çalıştığım sosyal medya şirketi olan Medyasos ve menajerim ilgileniyor. Dönüşümlü olarak üç kişi varçalışan. Genel olarak konserlerden, TV ve radyo programlarından dinleyiciyi haberdar ediyor, yeni resimleri yükleyip yeni klibimdenya da benim o platformdaki varlığımdan insanları reklam yoluyla haberdar ediyorlar. Fiyatların ayda 500-5 bin lira arasında değiştiğini söyleyebilirim.

 

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!