Turizmde medyanın önemi

ANKARA, İstanbul ve İzmir’de iş, sanat ve turizm dünyamızın önemli isimleriyle birlikte katıldığımız etkinlikleri sizlerle de paylaşmak istiyorum.

Bu yazıyı okuduğunuzda Türkiye’de ve dünya genelinde ilk turizm yayın ağı olma özelliğini taşıyan WORLD TRAVEL CHANNEL (WTC) yayın hayatına başlamış olacak. Demet Sabancı Çetindoğan’ın daveti ile açılışına katıldığım kanalın, tarihi, kültürel ve doğal güzelliklerimizi aktarmanın yanı sıra, ülkemizin son yıllarda göstermiş olduğu büyük gelişimi de uluslararası platforma taşımayı amaç edindiğini yapılan sunumlarda gördüm. MediaSa’nın Türkiye’de Fashion TV ve ZTV ile başlattığı tematik televizyonculuk yayıncılığı alanındaki başarılarını turizm alanında da WTC ile devam ettireceğine, dinamik bir yayın akışı içinde izlediğimiz ilk yayınlardan edindiğim izlenimler kapsamında, inanıyorum.
Tüm hedef kitlelerine yönelik 24 saat canlı yayın yapacak olan ve destek olmaktan mutlu olacağımız WTC yöreler, bölgeler, merkezler, uzmanların analizleri, günlük hava-yol durumu gelişmeleri, turizm sektöründen haberler ve renkli belgesellerle seyahat kapsamına giren her sorunun yanıtını izleyicilerine aktarmayı amaçlıyor.

KARŞILANAMAYAN İHTİYAÇ

Daha önce çeşitli yayın kuruluşları tarafından sektörün özellikleri, ihtiyaçları ve önerileri dikkate alınmadan hayata geçirilmeye çalışılan turizm televizyonu yayıncılığının deneme aşamasında kalması nedeniyle karşılanamayan bir ihtiyaç söz konusuydu. Açılış töreninde bir turizm yazarı olarak geçmiş yıllarda dile getirdiğim turizmle ilgili gerçek bir televizyon kanalına kavuşuyor olmanın işaretleri vardı.
Turizm sektörünün dördüncü bileşeni olarak değerlendirdiğimiz medya kuruluşlarından biri olarak WTC’ye de turizm dünyamıza hoş geldiniz diyor ve yayın hayatında başarılar diliyorum.

TURİZM KRONOLOJİSİ

250’nci sayısı yayınlanan Turizm Dünyası Dergisi turizmin yakın geçmişini bizlere aktaran, ilk turizm yazılarının ve 1990 yılından beri yaşadığımız olayların en yakın tanığı. Dergiyle ilgili değerlendirmelerini okuduğumuz bir yazarımızın da değindiği gibi Turizm Dünyası aynı zamanda bir turizm kronolojisi; geçmiş sayıları ve gelecekteki çizgisi ile izlenmesi gereken bir yayın olmaya devam ediyor. Kutlama gecesinde bizlerle olan turizm dostlarına ve derginin başından beri destek veren tüm yazarlarımıza nice başarılı yıllar diliyorum.
Turizmle ilgili ilk sürekli yayını olan BELLETEN (TURİNG) isimli derginin yayın hayatına başladığı 1930 yılından bu yana turizmle ilgili gelişmeleri topluma ulaştıran dergilerimizi turizm yayıncılığında istikrarın ve devamlılığın göstergesi olarak niteliyorum. Ayrıca internet ortamında turizmdeki gelişmeleri bizlerle paylaşan medyamızda günlük 40 bine ulaşan izleyici sayısı turizmde medyanın önemini bir kez daha ortaya koyuyor.
2010 yılında düzenlenen İstanbul Design Week, (IDW) sırasında İstanbul’un 2014’te Tasarım Başkenti olabilmesi için başlatılan kampanyanın olumlu ilk sonuçlarının alınmış olması da bu yazımızda paylaşabileceğimiz konular arasında.
Yazarın Tüm Yazıları