Promosyoncular EPDK'ya isyan etti

Güncelleme Tarihi:

Promosyoncular EPDKya isyan etti
Oluşturulma Tarihi: Ocak 25, 2011 13:40

Promosyon İmalatçıları ve Satıcıları Derneği (PROMOTÜRK) Yönetim Kurulu Başkanı Esad Ahmet Özdem, Enerji Piyasası Düzenleme Kurulunun (EPDK), akaryakıt satışlarında bayilere promosyon yasağı getirilmesiyle ilgili, Türkiye'de promosyon denince, akla, sadece gazete promosyonu ve yasağın geldiğini belirterek, “Tencere, tava yüzünden bize yasak geliyor” dedi.

Haberin Devamı

Gayrettepe Point Otel'de, sektör temsilcileriyle bir araya geldikleri değerlendirme toplantısında yaptığı konuşmada, toplantıda elde edilecek sonuçları yetkililere ulaştıracaklarını söyledi.

Özdem, konun takipçisi olacaklarını belirterek, “Biz, tencereye, tavaya, en son basına yansıdığı kadarıyla, dağıtılan çeyrek altına kurban seçilen bir sektör haline geldik” dedi.

“DÜNYANIN HİÇBİR YERİNDE BÖYLE KOMİK BİR YASAK YOK”

Sektörde birlikte hareket edilmesi gerektiğini vurgulayan Özdem, “Böylece, sektörde kutu mendil yapan, oto kokusu yapan, oto güneşliği yapan meslektaşlarımızın mağdur olması söz konusu olmaz. Dünyanın hiç bir yerinde böyle komik bir yasak yok. Bizim sektörümüzde, tencere, tava satan yok. Biz de gidip tencere, tava satanların karşısında promosyon işi satmıyoruz. Türkiye'de promosyon denince akla gazete promosyonu, yasak geliyor. Tencere, tava yüzünden bize yasak geliyor. EPDK, tencere, tava yüzünden yasak getiriyor” diye konuştu.

Haberin Devamı

PROMOTÜRK Başkan Yardımcısı Metin Enderer de Türkiye'de yüzeyi baskılı üretim yapan, gerçek anlamda reklam-tanıtım malzemesi üreten 600 firma olduğunu söyledi.

Enderer, bu firmaların çoğunun, yerli üretici, bir kısmının da büyükşehirlerde iri ölçekli atölyeler olduğunu belirterek, “Bu 600 üreticiye bağlı olarak da bu işin ticaretini yapan irili-ufaklı yaklaşık 3 bin adet firma var. Bu kararla toplamda 3 bin 600 firmada çalışan yaklaşık 25 bin kişinin işsiz kalma riski ortaya çıkmaktadır” şeklinde konuştu.

Son 4-5 yıldır düşük kar marjlarıyla çalıştıklarını ve işlerini yeterince geliştiremediklerini bildiren Enderer, “Can çekişen sektör, aldığı son darbeyle iyiden iyiye kötü duruma gelecektir diye düşünüyorum” dedi.

PROMOTÜRK Genel Sekreteri Oktay Gündoğdu ise promosyon sektörünün büyüklüğünün Amerika'da 18 milyar dolar olduğunu, Türkiye'de ise bu rakamın kayıt içi ve kayıt dışı olmak üzere yaklaşık 1 milyar doları bulduğunu söyledi.

Gündoğdu, Amerika'da 2010 yılı verilerine göre 155 bin, AB'de 85 bin, Türkiye'de de 7 bin benzin istasyonu olduğunu belirterek, “Bu da 18 milyar dolarlık cironun çok ciddi bir bölümünü oluşturmaktadır. Sadece süpermarketlerde dağıtılan promosyon ürünlerinin toplam 18 milyarlık cirodaki payı 1 milyar dolardır. Bu şekilde yasaklarla herhangi bir şey yapılmayacağı ortadadır” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!