Volkswagen dünyada en hızlı Türkiye’de büyüdü, tarihi rekor ‘Çin Seddi’ne takıldı

Güncelleme Tarihi:

Volkswagen dünyada en hızlı Türkiye’de büyüdü, tarihi rekor ‘Çin Seddi’ne takıldı
Oluşturulma Tarihi: Ocak 24, 2011 00:00

Volkswagen’in Türkiye rekoru 2010 yılında ‘Çin Seddi’ne takıldı. Çin’de patlama yaşayan VW satışlarından Türkiye’ye araç kalmayınca rekor 2011’e kaldı. VW Türkiye Genel Müdürü Vedat Uygun, yüzde 49’luk artışla VW’nin dünyada en fazla büyüyen ülkesi olduklarını belirterek, “2011’de Amerika’dan artar ve daha fazla yeni Jetta alırsak, 2012 hedefi olan 50 bin adede erken ulaşırız” dedi.

Haberin Devamı

2010 yılında Türkiye’de toplam otomotiv pazarıyla birlikte hemen hemen tüm markalar tarihi satış rekorlarına imza atarken Volkswagen’ın Türkiye rekoru Çin pazarındaki patlamaya takıldı. Türkiye, yüzde 49’luk büyümeyle Volkswagen’in tüm dünyada en fazla büyüyen ülkesi olmasına rağmen, satışları 2000 yılındaki 41 bin 311 adetlik rekor satışın altında kaldı. Doğuş Otomotiv-Volkswagen Binek Araç Genel Müdürü Vedat Uygun, 2010 yılını 39 bin 822 adetlik satışla tamamladıklarını belirterek, “Geçtiğimiz yıl Avrupa’daki kısmi küçülmeye rağmen Çin pazarında VW’nin satışları 1.1 milyondan 1.5 milyona yükseldi. Dolayısıyla son dönemde istediğimiz araçları alamadık. Bu da tarihi rekoru 2011’e sarkıttı” dedi.

Avrupa’da 8’inci ülkeyiz

Beklentilerin çok üstünde büyüyen 2010 yılına 29 bin adetlik satış hedefiyle girdiklerini hatırlatan Uygun, buna rağmen 40 bine yaklaşan satışın kendileri için çok önemli olduğunu söyledi. Türkiye’nin bugün Volkswagen’in en önemli oyuncularından biri olduğunu kaydeden Uygun, “VW’nin dünyada 18’inci Avrupa’da ise 8’inci büyük pazarıyız. 2010 yılında dünyada satışlarını en fazla artıran ülke olduk. Dolayısıyla geçtiğimiz yıl Çin’e ve Avrupa dışındaki diğer ülkelerdeki büyümeye rağmen 10 bin adetten fazla ekstra araç alabildik” diye konuştu.

Temkinli ve gerçekçiyiz

2011’de çok rahat rekor kıracaklarını savunan Uygun, şunları anlattı: “Bu yıl hem yeni Jetta hem de Passat’ın da etkisiyle minimum 45 bin adetlik satışa ulaşacağımızı dünüşünüyoruz. Bu satışla pazar payımızı da yüzde 10 hedefledik. Dolayısıyla toplam otomobil pazarının 2011 yılında 2010’un biraz altında kalacağını ve 450 bin adetler civarında olacağını öngörüyoruz. Aslında öngörü konusunda biraz temkinliyiz ve yıl başında bütçeleme yaparken daha gerçekçi davrandık. Hem pazar hem biz daha fazla büyüyebiliriz. Bunlar bizim minumum öngörüleremiz. 2012 yılında ise toplam 50 bin adetlik satış ve yüzde 12’lik pazar payı hedefimiz var.”

50 bine 1 yıl önce ulaşırız

Geçtiğimiz hafta Türkiye’de satışa sundukları yeni Jetta’nın Meksika’da üretildiğini hatırlatan Uygun, “Bu araca o bölgelerde büyük talep var. Biz bu yıl minumum 45 bin adetlik satış hedefledik ama Amerika’dan kalır ve daha fazla Jetta alırsak 50 bin adede rahat ulaşabiliriz. Bu da hedeflerimizin bir yıl erkene çekilmesi anlamına gelir” dedi.

Yeni Jetta 41 bin liraya Türkiye’ye geldi gemiden inmeden 1600 adet satıldı

ALMAN otomobil üreticisi Volkswagen’nin ilk olarak 1979 yılında tanıttığı ve 31 yılda ulaştığı 9.5 milyon adet satış rakamıyla önemli başarı yakalayan orta sedan sınıfındaki başarılı modeli Jetta’nın altıncı nesli Türkiye’de satışa sunuldu. Doğuş Otomotiv-VW Binek Genel Müdürü Vedat Uygun, yeni modelin en büyük pazarları arasında ABD, Meksika ve Rusya ile birlikte Türkiye’nin yer aldığını belirterek, “Bu nedenle aracın Avrupa lansmanı Kasım ayındaki İstanbul Autoshow’da yapıldı” dedi. 5 yılda önceki modelden Türkiye’de 40 bin adet satıldığını, yeni modelin ise 2017 yılına kadar 90 bin adet satılacağını söyleyen Uygun, 2011 yılında ise minimum 13 bin adetlik satış hedeflediklerini kaydetti. Türkiye’de 41 bin TL ile 59 bin 600 TL arasında bir fiyatla satışa sunulan yeni Jetta sınıfının en uzun ve en tasarruflu otomobili.1.6 litrelik benzinli motorun yerini çevreci 105 beygir gücündeki 1.2 litrelik TSi motora bıraktığı yeni Jetta’da ayrıca yine 105 beygirlik 1.6 litrelik dizel motor yer alıyor. 1.4 litrelik TSi motor ise Haziran’dan itibaren ürün gamına dahil edilecek.

Haberin Devamı

2. El Volkswagen ilanları hurriyetoto.com’da

Distribütörlerden bile yönetici transferi başladı

TÜRKİYE’nin otomotivdeki hızla büyümesi, Türk yöneticileri dünyada öne çıkardı. Uluslararası otomotiv markaları Türkiye’den ana merkezlerine uzun zamandır yönetici atamaları yaparken artık başarılı distribütörlerden de Türk yönetici transferleri başladı. Bu doğrultuda Volkswagen Grubu, dünyada bir ilki gerçekleştirerek Türkiye distribütörleri Doğuş Otomotiv’den yönetici almaya başladı.
Doğuş Otomotiv CEO’su Ali Bilaloğlu, Almanya merkezden Türkiye’deki performanslarına yönelik tebrik aldıklarını belirterek, “Son iki yıldır çok itibarlı ülke olduk. Bu da Türkiye’deki başarılı servis ve pazarlama çalışmalarımızın VW tarafından dünyaya örnek gösterilmesini sağladı. Şimdi de VW Grubu dünyada bir ilki gerçekleştirerek, ilk kez bir distribütöründen ana şirketlerine Türk yönetici transfer etmeye başladı. Bu yıl 3 kişiyi yurtdışına gönderiyoruz” dedi.

Rusya’ya Ürün Müdürü oldu

VW Binek Araç Genel Müdürü Vedat Uygun, Türkiye ürün şefi olan Serkan Uzunay’ın Volkswagen’in Rusya’daki kendi şirketine Ürün Müdürü olarak transfer olduğunu belirterek, görevine 11 Ocak’ta başladığını söyledi. Diğer 2 kişiden birinin ise VW’nin Wolsburg’daki merkezine transfer olduğu belirtildi.

‘First Class Renault’ reklam senaryosunu Türkiye’den seçti
Aslan BATUR

/images/100/0x0/55ea4186f018fbb8f87446c9


RENAULT’un yeni modeli Latitude ile markanın yıllardır eksikliğini duyduğu bir modeli yollara çıkarmaya hazırlandıklarını belirten Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, “Bu otomobille iddiamız yok. Ama herkese First Class (birinci sınıf) yolculuk hissini tattırmayı hedefliyoruz” dedi. Aybar, sözlerini şöyle sürdürdü: “Latitude üst sınıftaki ilk sedan aracımız. Yeni modelimizle müşterilerimizin bizden beklediklerinin yanıtını, biz müşterilerimizden alacağız. Onların talebiyle satış rakamlarını daha sonra tahmin eder hale geleceğiz. ”
Latitude 17 Şubat’ta 54 bin 100 liradan başlayan fiyatlarla otomobilseverlerin karşısına çıkacak. Latitude Türkiye’de Türkiye’de 1.5 litre 110 beygir ve 2.0 litre 175 beygirli motor seçenekleriyle sunulacak. Latitude için çekilen uluslararası reklam filminin senaryosu da Türk reklam ajansı Publicis Yorum Ajans tarafından yazıldı. İbrahim Aybar, Türkiye’den giden senaryonun 3 ülkeden giden senaryolar arasından seçildiğini söyledi.

Haberin Devamı

0 kilometre Renault rehberi için tıklayın

Hyundai üretimini 250 bine çıkarma planı yapıyor

HYUNDAI Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, kasım ayında Başbakan Tayyip Erdoğan’ın Güney Kore’de gerçekleşen G-20 zirvesi sırasında Hyundai Başkanı ile yaptığı özel görüşmeden Türkiye’ye ilişkin yeni yatırım kararlarının çıktığını belirterek, ‘Yeni model ve yeni fabrika geliyor’ müjdesi vermişti. Geçen hafta Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün’ün, “Yatırımcılar Türkiye’ye büyük ilgi gösteriyor. Birisi Türkiye’deki otomobil üretimini 80-90 binden 250 bine çıkarmayı hedefliyor” açıklamasındaki o yatırımcının kendileri olduğunu doğrulayan Kibar, Koreyle görüşmelerin bu doğrultuda devam ettiğini söyledi. Kibar, “Yeni yatırım kararları kısa sürede belli olacak. Her şey olumlu gidiyor” dedi.

Yeni model ve yeni fabrika

Kibar, kasım ayı başında Kore’de gerçekleşen Erdoğan-Chung görüşmesinin, Hyundai’nin Türkiye’ye daha olumlu bakmasına yol açtığını belirterek, zaten Türkiye’de büyümeyi planlayan Hyundai’nin bu görüşme sonrasında bunu hızlandırdığını kaydetmişti. Kibar, şu özel açıklamayı yapmıştı: “i20’nin üretimini artırmanın dışında Türkiye’ye yeni bir modelin daha üretimini verecekler. Hem i20’nin üretiminin artması hem de yeni modelin devreye girmesiyle Adapazarı’ndaki fabrikanın kapasitesi artacak. Yeni bir fabrika veya mevcut fabrika üzerinde kapasite artırıcı yeni yatırımlar gündeme gelebilir. ”

Siyasiler net olursa Türk malı oto üretilir

ALİ Kibar, Başbakan Tayyip Erdoğan’ın ‘Türk malı otomobil üretin’ çağrısına, “Söylesinler hemen üretelim. Sonuçta zor bir şey değil. Ama öncelikli olarak siyasi otoritenin otomotiv sektörüne ilişkin kararlarında netliği görmemiz lazım” cevabı verdi. Türkiye’de otomobil ve hafif ticari araçlar arasındaki vergilendirmenin farklılığına dikkat çeken Kibar şöyle konuştu: “Şimdi otomobilden yüzde 37 ile yüzde 80 arasında ÖTV alınırken, hafif ticari araçlardan yüzde 10 ÖTV alınıyor. Bu doğrultuda Türk malı otomobil üretmek ne kadar avantajlı olur. Bu yüzden hükümetin otomotivde net kararlar alması gerekiyor. ”

Otomotiv sektöründeki iş ilanları için

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!