5 patron ‘melek yatırımcı’ oldu ilk desteği ‘sosyal paylaşım’ aldı

Güncelleme Tarihi:

5 patron ‘melek yatırımcı’ oldu ilk desteği ‘sosyal paylaşım’ aldı
Oluşturulma Tarihi: Aralık 26, 2010 00:00

Restoran sahibi, eğitim danışmanı, hazır giyimci, fütürist işadamı ve internet girişimcisi 5 iş insanı ‘melek yatırımcı’lığa soyundu, inploid’e ortak oldu. Yalçın Ayaydın, Gaziantepli iki kardeşin 150 bin lira maliyetle gerçekleştireceği bilgi paylaşım sitesinin, Facebook ve Twitter kadar başarılı olacağına inanıyor.

Haberin Devamı

HEPSİ farklı alanlarda başarısını ispatlamış beş insanı, ve Gaziantepli biri elektronik diğeri fizik mühendisi iki kardeş, Facebook ve Twitter kadar iddialı bir sosyal paylaşım ağı için buluştu. Bugünlerde, Ankara’ya kazandırdığı popüler restoranların ardından soluğu İstanbul’da alan Gamze Cizreli; eğitim ve danışmanlık şirketi Deulcom International’ın sahibi Baybars Altuntaş; İpekyol, Twist, Machka markalarının patronu Yalçın Ayaydın; fütürist işadamı Alphan Manas ve yemeksepeti.com’un yaratıcısı Nevzat Aydın ile İTÜ mezunu kardeşler Serkan (32) ve Hakan (30) Köse kardeşler sık sık bir araya gelip “inploid” projesini ele alıyor. Beş iş insanı, bir televizyon programında karşılarına çıkan projenin yüzde 60’ına eşit hisselerle ortak oldu. Serkan Köse, 2008 yılında projeye başladıklarını ancak maddi imkansızlıktan üzerine gidemediklerini anlatıyor. Hakan Köse ise, projenin home-ofis’te (ev-ofis) doğduğunu anlatıyor. İnternette bilginin sadece yüzde 10’unun bulunduğunu kayan yüzde 90’ın insanların kafasında olduğunu belirten Serkan Köse, “İşte biz bu yüzde 90 bilginin insanlar arasında akmasını sağlamak istiyoruz. ‘Melek yatırımcı’ desteği öncesi 500 olan kullanıcı sayımız sadece 10 günde 7 bini geçti” dedi.
Projeden en çok gençler etkilendi
Big Chefs restoran zincirinin ortaklarından Gamze Cizreli, projeden çok iki gencin heyecanından etkilendiğini belirterek, şunları söyledi: “Bu çocukların gözleri pırıl pırıl parlıyor. Sosyal paylaşım siteleri çok popüler ama burada aradığın soruların cevabını bulmak gerçekten önemli. Çok kısa zamanda dünyada milyonlarca kişinin kullanacağına eminim.”
Marka yaratmak çok zor
Hazır giyimde global marka yaratmanın zorluğunu çok iyi gördüğünü vurgulayan Yalçın Ayaydın ise şöyle konuştu: “Facebook ve Twitter’da kullanıcı sayısı açısından Türkiye çok önde. Biz bu tür sosyal paylaşım sitelerine çok düşkünüz. Aklındaki soruları sorduğun, cevaplarını bulduğun bu site tüm dünyaya yayılacak ve global bir marka olacak. Global bir Türk marka sosyal paylaşım ağından çıkacak. Bu da birkaç yılda olacak ve birlikte gururlanacağız. Giyimde 20 yılda aldığımız yolu o, kısa sürede tamamlayacak. Yeni kurulan Trendyol internet sitesine de ortağım. Onun yakaladığı büyüme inanılmaz. Yabancı Tiger Capital 100 milyon değer üzerinden Trendyol’a ortak oldu. İnternet inanılmaz.”

Haberin Devamı

Pek çok dev böyle kuruldu

Haberin Devamı

DENİZ Taksi projesinin yaratıcısı ve şu sıralar elektrikli otomobil projesi üzerinde çalışan fütürist Alphan Manas’ın projeye ortak olması Yalçın Ayaydın ve Nevzat Aydın’ın da gözü kapalı ortaklığa girmesine neden olmuş. Alphan Manas, Milyoner’den sonra bir daha internet işi yapmadığını hatırlatarak, “Bu projeye o kadar inandım ki ortak oldum. Amerika’da bu melek yatarımcılar kavramı çok önemli. Pek çok global dev, melek yatırımcıların onları desteklemesiyle kuruldu. Biz de bu iki kardeşin melek yatırımcıları olduk” dedi.

ABD ve İsrail’in lider ligine Türkiye de girecek

DEULCOM International’ın sahibi Baybars Altuntaş, Köse kardeşlerden sosyal paylaşım dünasında ABD ve İsrail’in lider olduğunu ve inploid’in Facebook, Twitter, Friendfeed’e rakip olabileceğini öğrendikten sonra projede yer almaya karar verdiğini söyledi. Altuntaş, “Köse kardeşler bana ‘Kesinlikle olur’ dedi. ABD ve İsrail’in olduğu birinci lige inploid bizi sokar mı soruma da olumlu yanıt alınca bu karara vardım. İki kardeş konuya çok hakim ve kendilerinden çok eminler” diye konuştu.

Haberin Devamı

Çığ gibi büyüyen sosyal medyada yeni boyut olur

YEMEK-SEPETI.COM’un yaratıcısı Nevzat Aydın, sosyal medyanın giderek daha popüler bir trende dönüştüğünü belirterek, şöyle konuştu: “İnsanların akıllarındaki bilgilerin küçük bir kısı internette. Bunun geri kalanını internete aktarabilmek için doğru soruyu sormak gerekiyor. Bu insanların hayatına ciddi katma değer katar. Çığ gibi büyüyen sosyal medyada inploid yeni bir boyut. Sosyal medyada etkileşim artık dikey olarak gelişiyor. Özel alışveriş siteleri, soru-yanıt bilgiye odaklı internet paylaşımı
daha da önem kazanacak.”

‘Melek yatırımcı’ nedir

HENÜZ yolun başında olan (start-up) bir iş fırsatına yatırım yapan, işletmelerin büyümeleri veya gelişmeleri için sermaye sağlayan kişiye ‘melek yatırımcı’ deniyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!