Şifreli alışveriş

Türkiye’de 32 milyon internet kullanıcısı, 44 milyon kredi kartı var ama online alışveriş oranı yüzde 2. Yani un var, şeker var ama helva yok.

Haberin Devamı

Bununla birlikte özel alışveriş siteleri giderek büyüyen bir eğilim. Gün geçmiyor ki, posta kutuma yeni açılan bir siteyle ilgili bilgi düşmesin.
Özel alışveriş sitelerinin sunduğu iki avantaj var. Ünlü markaları uygun fiyatlarla satın alabiliyorsunuz, çevrenizde olmayan markalara kolayca ulaşabiliyorsunuz. Bu ikincisi özellikle küçük yerlerde yaşayanlar için önemli. Eğer mağazaların olmadığı bir yerde yaşıyorsanız, ki bu birçok Anadolu şehri için geçerli, markaya ulaşmanızın tek yolu internet oluyor.
Tam ben bu şifreli alışverişle kafayı bozmuşken, 12 ülkeden gelen özel alışveriş sitesi CEO’larının İstanbul’da buluşacağını öğrendim. Haliyle soluğu yanlarında aldım.
Türkiye’nin ilklerinden Markafoni’nin Kurucu Ortağı Sina Afra, bu sitelerin 2008’den beri bizde yükselişte olduğunu söylüyor. İlk orataya çıkışı 2001’de Fransız vente-privee.com ile olmuş. Ardından Almanya, İtalya ve İspanya gelmiş. 2007’de ABD’ye, 2008’de ise Türkiye’ye girmiş.
Özel alışveriş hala yükselişte ama 2012’nin sonunda doyma noktasına varacağı tahmin ediliyor. Bu tarihte Türkiye’de 42-44 milyon kullanıcı olacağı, online alışverişçi sayısının 20 milyonu bulacağı sanılıyor.

Haberin Devamı

Yeşil site nedir

Yeşil site denince insanın aklına çevreyle ilgili birşeyler geliyor değil mi? Ama iş internete gelince renklerin anlamı değişiyor. Yeşil sitelerin browser’ları yeşil oluyor. Bu da sitenin güvenli olduğu anlamına geliyor. Dikkat edin bankacılık siteleri genellikle yeşil oluyor. Yeşil browser almak, organik sertifikası almak kadar zor bu arada.

Aslında sadece bir kemer alacaktım, vallahi

Acil ortaya çıkan ihtiyaç sebebiyle, sadece tek bir kemer almak için girdim alışveriş merkezine. Acelem de var; kemeri alıp çıkacağım. Yenibosna Starcity Outlet bizim dükkana yakın, oraya gittim. İlk büyük hata buymuş zaten, sonra fark ettim.
Serseri mayın gibi dolaşmamak için doğruca Levi’s’a yöneldim. Bu arada vitrinlere bakmamaya çalışıyorum ama farkındayım, bazı inanılmaz rakamlar asmışlar.
Mağazaya girdim, bir kemer beğendim ve derhal kasaya gittim. Alçak görevli her şeyin fitilini ateşledi: “Aslında 50 liralık alışveriş yapanlara kemeri hediye ediyoruz.” Fırsat ayağıma kadar gelmiş, nasıl kayıtsız kalayım. Peki ne var 50 liraya? Ne yok ki... Hemen 59 liraya bir Dockers pantolon aldım, kemeri hediye ettiler.
Kemeri takıp mağazadan çıktım. Gün ışığında kemer ile ayakkabı arasındaki uyumsuzluk inkar edilemez boyuta vardı. Ayrıca ne zaman bu kadar yıprandı bu ayakkabı? Ne yani şimdi bir de ayakkabı mı alacağım? Kendime saçmalamamak yönünde telkinlerde bulunarak çıkış kapısını ararken gözüm yine vitrinlere takıldı. Daha doğrusu vitrine astıkları koca koca indirimli rakamlar gözüme girdi. 120 liraya Fred Perry, 59 liraya Camel Active ayakkabı satıyorlar. Kendimi avutmak için ucuz olanından bir de ayakkabı aldım, yapacak bir şey yoktu.
Buyrun bakalım, bu kez çanta gözüme sırıtmaya başladı ama kendimi kontrol etmeyi başardım. Çantayı değiştirmek yerine ayakkabı ile çanta arasında uyum tesis edecek bir şal aldım; 20 liraya. Nasıl, akıllıca değil mi?

Haberin Devamı

ORADA NELER OLUYOR

H&M Lanvin işbirliğinden ilk fotoğraflar

H&M’in bu yılki tasarımcı işbirliğini Lanvin ile yaptığını duyurmuştuk da, tek kare fotoğraf gösterememiştik. Ünlü moda evinin H&M için yaptığı tasarımlar sır gibi saklanıyordu ki, iki kare koparmayı başardık. Lanvin Sanat Yönetmeni Alber Elbaz ve Erkek Giyim Tasarımcısı Lucas Ossendrijver tarafından dizayn edilen koleksiyon, 23 Kasım’da satılmaya başlanacak. Lanvin; Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Comme des Garçons ve Sonia Rykiel’den sonra H&M ile isbirligi yapan en son marka.

VİTRİNDE GÖRDÜM

Yankesici paratoneri

BuldumBuldum.com arada bir mutlaka bakılması gereken bir adres. Şimdi de Dolar cüzdan satmaya başlamışlar. Cebinize koyunca bir tomar dolar gibi görünüyor. Sokağa çıkarken yapmayın tabii büyük görgüsüzlük, üstelik yankesici paratoneri. Ama eşe dosta şaka yapılabilir. Gerçek deriden üretilmiş. 6 adet kredi kartı, 2 kimlik ve para gözü var. Fiyatı 64.90.

Haberin Devamı

AVM’LERDE CUMHURİYET BAYRAMI

Bayraktan uçurtma yapmak

Akmerkez’in 29 Ekim etkinlikleri tüm gün devam edecek. “Cumhuriyet Öncesi ve Sonrası Atatürk Resimleri Sergisi” ise 10 Kasım’a kadar açık. Bugün Cumhuriyet Bandosu tarafından çalınacak milli marşlar koridorlarında yankılanırken, Ladies&Gentleman koro performansı olacak. Çocuklar Türk bayrağı uçurtması, ebru sanatıyla Türk bayrağı ve stencil baskı tekniği ile Atatürk kartı yapmayı öğrenecek.

Cumhuriyet Kadınları Sergisi

İstanbul Fatih’teki Historia’da Cumhuriyet Kadınları sergisi 31 Ekim’e kadar sürüyor. Cumhuriyet’in ilk yıllarına ait fotoğrafların yer aldığı sergide ağırlıklı olarak çağdaş Türk kadınının fotoğrafları eşliğinde aile ve sosyal yaşamlarına ait izler bulunuyor.

Haberin Devamı

Küçük Mustafa söyleşisi

Pendik Neomarin, etkinlikleri çocukları düşünerek planlamış. 15.00-18.00 arasında, atölye çalışmaları olacak. Küçük Mustafa atölyesinde, Atatürk’ün çocukluğu canlandırılacak. Oyun Atölyesi’nde Kurtuluş Savaşı sürecini öğrenecekler. Yaratıcı Drama Atölyesi’nde ise Cumhuriyetin ilanı canlandırılacak.

HAFTANIN YENİSİ

Amiral gemi caddeye indi

Penti, İstanbul Bağdat Caddesi’nde amiral mağaza açtı. Zaten son bir-iki yılda caddenin merkezi Şaşkınbakkal’dan Suadiye’ye kaydı. Eskiden tüm markalar birkaç metre arayla Şaşkınbakkal-Erenköy arasındaydı, şimdi herkes Suadiye’de. Penti’nin yeni mağazası 120 metrekare. Diğer Penti mağazalarına hiç mi hiç benzemiyor. Vitrin tasarımı bile özel. Şimdi giderseniz dev bir pasta göreceksiniz. İçeride de huzurlu bir hava var. Renkler, mobilyalar, aksesuvarlar pastel tonlarda.

Haberin Devamı

Walkman resmen tarih oldu

Sony, kaset-çalar Walkman’i artık üretmeyeceğini açıkladı. Böylece Polaroid filmlerden sonra bir efsane daha tarih oldu. Son Sony Walkman, geçen nisan Japonya’da üretilmiş. Elinizde eskiden kalma bir tane varsa atmayın, saklayın. eBay gibi sitelerde birkaç yıl sonra satarsınız.

Jean Paul Gaultier’den iç çamaşırı koleksiyonu

Jean Paul Gaultier, iç giyim markası La Perla ile “dizaynır koleksiyon” anlaşması yaptı ve ilk tasarımlar 2010 koleksiyonunda yerini aldı. Hepsi kadını daha “kadın” gösteren parçalar. Madonna‘nın 1990 Sarışın Tutku turnesi için yine Gaultiernin tasarladığı kostümleri çağrıştıran şu sivri sutyenlerden var. La Perla’nın bizdeki mağazalarında da bulabiliyorsunuz.

Yazarın Tüm Yazıları