Taktığı her ‘nişan’ evlilik getirdi, Türk markalara Ortadoğu morali verdi

Güncelleme Tarihi:

Taktığı her ‘nişan’ evlilik getirdi, Türk markalara Ortadoğu morali verdi
Oluşturulma Tarihi: Haziran 04, 2010 00:00

Türk Mall Uluslararası Perakende Direktörü Moncef Slaoui, daha önceki işinde olduğu gibi markaları yeni pazarlara açan çöpçatanlıklara başladı. Türk markaları bölgede temsil edebilmek için İran-Lübnan-Dubai ortaklı bir şirket kurulduğunu belirten Slaoui, “Bu işi ninayete erdirirsek Türk markaların mağazalarını 10’ar 20’şer açacaklar. Muazzam bir büyüme olacak” dedi.

Haberin Devamı

TURK Mall Uluslararası Perakende Direktörü Moncef Slaoui, Türk markaları ‘alıcı gözle’ inceledi. Daha önce Damat-Tween-ADV, Vakko ve Koton’un Dubai’de mağaza açmasına da katkı sağlayan Moncef Slaoui, Türk markaların Ortadoğu mağazalarını açmak için İran-Lübnan-Dubai ortaklı bir şirket kurulduğunu söyledi. Perakende Liderler Konferansı’nda konuşan Slaoui, markalar ve yeni pazarlar arasında çöpçatanlık yapma konusunda çok deneyim sahibi olduğunu belirterek, “Benim taktığım her nişan evlilikle sonuçlanır. Boşanma da olmaz. İran-Lübnan-Dubai ortaklı şirket Türk markaların bölgede mağazalarını açacak. Görüşmelerimiz sürüyor. Bu girişimin neticelenmesi halinde Türk markaların mağazaları bölgede 10’ar 20’şer açılacak. Türk markaları Ortadoğu’da kapışılacaktır. Muazzam bir büyüme olacak” dedi.
Çevrede ‘niş’ takılıyoruz
Türkiye’nin çevre ülkelerindeki faaliyetlerine de değinen Slaoui, Turk Mall çevre ükelerde projeler geliştirirken bir taraftan o pazarlara Türk markaları da taşımaya çalıştıklarını söyledi. Kuzey Afrika, Ortadoğu ve çevre ülkelere Türk perakendecileri götürerek orada etkinlikler yapacaklarını açıklayan Slaoui, “Niş takıyoruz yeni pazarlarda. Biz çevre ülkelerdeki pek çok alışveriş merkezi projesinin geliştirilmesi ve danışmanlık aşamasında faaliyette bulunuyoruz. Buradaki bağlantılarımızdan Türk markaların yararlanmasını isteriz” diye konuştu.
Dünyaya hükmedeceksiniz
Çok güçlü bir üretim kültürünün üzerine perakendeyi inşaa eden Türk markaların, son derece sofistike bir perakendecilik anlayışına sahip olduğunu ve bu gelişmişlikle tüm dünyanın dikkatini çektiğini vurguladı. “Türk markalarının 5-10 yıl içinde dünyaya hükmedeceğine çok inanıyorum” diyen Moncef Slaoui, şöyle konuştu: “Dünyada hem lokal hem de global markaların bir arada olduğu böyle bir pazar yok. Türkiye’de bir alışveriş merkezine girince global markaların yanı sıra Türk markaların  ağırlığını da görüyoruz. Belki biraz İngiltere öyledir; kendi güçlü markaları vardır ama onun dışında tüm dünyada girdiğiniz bütün alışveriş merkezleri aynı markalarla doludur. Türk markalar farklılık ve dinamizm getirecek. Elbette bir Prada olmak kısa sürede kolay değil. Fakat orta sınıfa hitap eden markalar arasında Koton, LC Waikiki gibi önemli Türk oyuncular olmasını bekliyorum. Yani Prada’nın altı Zara’nın üstü öyle bir kategori var ki Türk markaar o segmentte pazar hakimiyetini ele geçirebilirler. Kötü yanınız ise hâlâ biraz taklitçi olmanız. Özgün olun, başarı daha çabuk gelsin.”

Haberin Devamı

Özdilek 500 milyon dolarlık Levent projesinden vazgeçmiyor

Haberin Devamı

ÖZELLİKLE, perakende yasa tasarısının çok tartışıldığı dönemde Büyükdere Caddesi’ndeki alışveriş merkezi (AVM) yoğunluğuna dikkat çekilirken, Özdilek’in İstanbul Levent’te bulunan arazisi üzerine yapacağı AVM’den vazgeçeceği ileri sürülüyordu. Antalya’da açtığı AVM’den son derece memnun olduğunu belirten Özdilek’in sahibi Hüseyin Özdilek, “Birkaç aya kadar projemizi duyuracağız. Asla vazgeçmedik. Bu arsa hariç 250 milyon dolar civarında bir yatırım. Arsayı da dahil edersek 500 milyon dolara kadar çıkıyor” dedi.

Louis Vuitton ve Prada  Bağdat’ta komşu oluyor

NİŞANTAŞI’nda bir dönem lüks markaların art arda mağaza açarak yaşadığı yarış, Bağdat Caddesi’ne de sıçradı. Lüksün en köklü markalarından Louis Vuitton ve İtalyan Prada ile Suadiye’de aynı binada mağaza açmaya hazırlanıyor. İki markanın imzalarda son aşamaya geldiği öğrenildi.

Haberin Devamı

İtalyan Terranova Türkiye’ye geliyor

AVRUPA’dan Ortadoğu’ya, Kuzey Afrika’dan Uzakdoğu’ya 40 civarı ülkede mağazaları bulunan İtalyan Terranova markası da Türkiye’ye geliyor. Yıl sonuna doğru ilk bir ya da iki mağazasını açacak renkli İtalyan markayı Türkiye’ye bir erkek giyim markası getiriyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!