"Leblebi çekirdek vermelerine karşıyız"

Güncelleme Tarihi:

Leblebi çekirdek vermelerine karşıyız
Oluşturulma Tarihi: Nisan 08, 2010 10:35

Türkiye Akaryakıt Bayileri Petrol ve Gaz Şirketleri İşveren Sendikası (TABGİS) Genel Başkanı Atıf Ketenci, ana dağıtım şirketlerinin satışlarını artırmak için promosyon adı altında leblebi-çekirdek ve deterjan vermelerine kendilerinin de karşı olduğunu söyledi.

Ketenci, bir etkinliğe katılmak için geldiği Adana'da yaptığı açıklamada, istasyonlarda promosyonun yanlış bir uygulama olduğunu belirterek, bu durumu gündemde tuttuklarını ve çözümlenmesi arzusunda olduklarını ifade etti.

Şu anda piyasadaki promosyon uygulamalarının “bayilerin serbest iradeleri” ve “ana dağıtım şirketleri ile bayilerin ortaklığında yapılması” şeklinde olduğunu belirten Ketenci, şunları kaydetti:

“Bayilerin hür iradeleriyle yapacakları promosyonlar için elbette herhangi bir yönetmeliğe ihtiyaç yok. Ancak, ana dağıtım şirketlerinin bayi üzerinden yaptığı promosyonlar haksız rekabete neden olmaktadır. Ana dağıtım şirketlerinin satışlarını artırmak için promosyon adı altında leblebi-çekirdek ve deterjan vermelerine bizler de karşıyız. Ayrıca, bu durum 365 gün 24 saat uygulanan sağlıksız yapısıyla tüketici haklarıyla da bağdaşmıyor.”

Ketenci, bayinin hür iradesi ile promosyon yapmasından yana olduklarını ifade ederek, “Bunun süresi de iki ayı geçmemelidir. Ayrıca, promosyon yerine bayiler sosyal sorumluluk projelerine yönlendirilmeli. Milli ve manevi değerlerimizi ön plana çıkartan sosyal sorumluluk projelerini ana dağıtım şirketleriyle birlikte gerçekleştirsek daha hayırlı bir iş yapmış oluruz” diye konuştu.

“TASLAK YÖNETMELİK HAZIRLADIK”

Ketenci, promosyonların mutlaka mevzuatla düzen ve kontrol altına alınması gerektiğini düşündüklerini ifade ederek, şöyle devam etti:

“Bu nedenle ocak ayı içinde EPDK tarafından bizden istenen mevzuat değişiklikleri ile ilgili 'Petrol Piyasası'nda Promosyon Uygulamaları Yönetmeliği' başlığıyla çalışma hazırladık. Hazırladığımız bu yönetmeliği EPDK'ya sunduk. Bu çalışmamızda sağlıklı bir piyasa yapısı için promosyonların süre bakımından iki ayla kısıtlanması, verilecek ürünlerin iştigal konumuzla ilintili olması gibi önemli detaylar da bulunuyor. Ancak, tek taraflı çaba göstermek işe yaramıyor. Bu çabalara hep beraber sahip çıkmalıyız."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!