Çekici fiyat alışkanlıkları değiştirdi, ‘yılda bir’ tatil yerini ‘4-5 kısa’ya bıraktı

TUR operatörü kuruluşlarının son dakika rezervasyonlarıyla tatilcilere cazip fırsatlar yaratması, Türkiye’de de alışkanlığın değişmesine yol açtı. Duru Turizm’in sahibi Yusuf Duru, “Kapsamlı kataloglarla, aylar öncesinden planlanan ve iki haftadan başlayan uzun süreli tatil alışkanlığı, birkaç günlük kısa ama sık aralıklarla 4-5 kez gerçekleştirilen tatillere dönüştü” dedi.

Haberin Devamı

TUR organizatörlerinin teknolojide yaşanan gelişmelere hızla ayak uydurması, uygun fiyatlı, kısa süreli tatil seçeneklerinin de artmasını sağladı. Tatilcilere son dakika rezervasyonlarıyla çok cazip tatil fırsatları doğurması, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de tatil alışkanlığının değişmesine yol açtı. Kapsamlı kataloglarla, aylar öncesinden planlanan ve iki haftadan başayan uzun süreli tatil alışkanlığı, birkaç günlük kısa ama sık aralıklarla gerçekleştirilen tatillere dönüştü. Artık, yılda bir ya da iki kez gerçekleştirilen uzun süreli tatillerin yerini, 4-5 kez gerçekleştirilen kısa süreli tatiller almaya başladı. Duru Turizm’in sahibi Yusuf Duru, bunda tur operatörlerinin kendilerini teknolojideki gelişmelere adapte etmelerinin etkili olduğunu söyledi. Duru, “Uçaklardaki boş koltuklar, tesislerde dolmamış odalar, kısa süreli tur organizasyonlarıyla internet üzerinden pazarlanma imkanı yaratıyor. Bu tur organizasyonlarının başarılı olmasında da seyahat acentelerinin interneti kullanarak, potansiyel müşterilere anında ulaşabilmesi etkili oluyor” dedi.

49 yıllık turizmci

Türk turizminin duayenlerinden 49 yılık turizimci Yusuf Duru, Fransa’daki Türk Mevsimi etkinlikleri çerçevesinde İstanbul Ticaret Odası ile Paris Sanayi ve Ticaret Odası’nın birlikte organize ettiği Bölgelerarası İş Forumu toplantılarına katılan gazetecilere sektörün dünü, bugünü ve yarınını değerlendirdi: “Aralarında Türkiye’nin de bulunduğu Avrupa, Amerika gibi uzun süreli tatil bilincinin yerleştiği ülkelerde aylar öncesinden kapsamlı kataloglarla satışa çıkarılan paket turların, tatilcilere aylar öncesinden planlar yapıp, iki haftadan başayan uzun süreli tatil alışkanlığı edinmelerine yol açmıştı. Bu tatil paketlerinin oluşturulduğu alışkanlık, internet kullanımının hızla yaygınlaşmasıyla birlikte değişti. Artık, birkaç günlük kısa ama sık aralıklı tatil alışkanlığı yaygınlaşmaya başladı. Yılda bir ya da en fazla iki kez gerçekleştirilen uzun süreli tatiller, yerini yılda 4-5 kez gerçekleştirilen bir kaç günlük kısa süreli tatillere dönüştü. Bu da, fiyat avantajından kaynaklandı.”

Teknolojinin katkısı


Yusuf Duru, şöyle konuştu: “Tur organizatörlerinin teknolojide yaşanan gelişmelere hızla ayak uydurması, uygun fiyatlı, kısa süreli tatil seçeneklerinin de artmasını sağladı. Tatilcilere son dakika rezervasyonlarıyla çok cazip tatil fırsatları doğdu. Uçaklardaki boş koltuklar, tesislerde dolmamış odalar, kısa süreli tur organizasyonlarıyla pazarlanma imkanı yarattı. Bunda da tur organizatörlerinin interneti kullanarak, potansiyel müşterilere anında ulaşabilmeleri etkili oldu. Kapsamlı kataloglarla, aylar öncesinden planlanan ve iki haftadan başayan uzun süreli tatil alışkanlığı, birkaç günlük kısa ama sık tatil alışkanlığına dönüştü. Artık yılda bir ya da iki kez gerçekleştirilen uzun süreli tatillerin yerini yılda 4-5 kez gerçekleştirilen bir kaç günlük kısa süreli tatiller almaya başladı.”

Haberin Devamı

Aşırı düşük fiyat turizme ve tatilciye zarar veriyor

Haberin Devamı

DURU Turizm, 1961 yılında kuruldu. Yurt içi ve yurtdışına yönelik tur organizasyonların Türkiye’de yaygınlaşmasında önemli rol oynadı.Yusuf Duru,  yaşanan fiyat rekabetinden sektörün de etkilendiğini  belirterek, “Sektörde faaliyet gösteren firma sayısının aşırı artması, rekabetin fiyata kaymasına yol açıyor. Düşük fiyat, tercihte ön plana çıkıyor. Bu da, tatilcilerin zaman zaman zarar görmesine yol açıyor. Bu tip firmaların sektöre zarar veriyor” dedi.   Duru, seyahat acentelerinin Türkiye’de uyguladığı tatil paketi pazarlama yöntemlerinin önemli farklılıklar gösterdiğini de söyleyerek, “Türkiye’de gazete ve dergilere verilen renkli resimli tatil ilanları en yaygın pazarlama yöntemleri arasında geliyor. Avrupa ve Amerika’da katalog ve internet daha yaygın olarak kullanılıyor” diye konuştu.

Yazarın Tüm Yazıları