Sakarya’nın tren gündemi mecburen deprem

Güncelleme Tarihi:

Sakarya’nın tren gündemi mecburen deprem
Oluşturulma Tarihi: Ekim 23, 2009 00:00

Hürriyet Hakkımızdır Treni’ni 37’nci durağı Sakarya’da karşılayanlar arasında bulunan Vali Yardımcısı Adem Saçan, “Bu tür sosyal sorumluluk projeleri ülkenin gelişimine ciddi katkılar sağlamaktadır” dedi.

Hürrİyet Treni’ni Adapazarı Garı’nda, Belediye Bandosu, öğrenciler ve coşkulu bir kalabalık karşıladı. DASK gönüllüsü olarak trene bir kez daha gelen Prof. Ahmet Mete Işıkara, çocuklar ve gençler tarafından yine bir popstar gibi karşılandı.

Hürriyet Treni projesini çok önemsediklerini söyleyen Vali Yardımcısı Adem Saçan, “Hürriyet Treni’nin Türkiye’yi dolaşması vatandaşımıza bilgi anlamında önemli katkılar sağlayacaktır. Türkiye son 20- 30 yıl içersinde önemli ilerlemeler kaydetti. Bu tür sosyal sorumluluk projeleri de ülkenin gelişimine ciddi anlamda etki edecektir” dedi.

Sakarya Büyükşehir Belediye Başkan Yardımcısı Fatih Turan da “Çocuklar ve çocuk hakları ön planda. Ayrıca depremle ilgili DASK’ın yer alması bizi de çok sevindirdi. Burası deprem kuşağında olan bir bölge. Vatandaşlarımızın bu konularda bilgilendirilmesi bizi mutlu etti” diye konuştu.

Işıkara’ya göre cinayet

Kuzey Anadolu Fay Kuşağı’nın en fazla yıkım yarattığı bölgelerden biri olan Sakarya’da 1999’da meydana gelen Marmara Depremi’nden sonra ağır ve orta hasarlı binaların az hasarlı hale dönüştürüldüğünü belirten Prof. Dr. Ahmet Mete Işıkara ise şöyle devam etti:

“Ağır ve orta hasarlı binaların az hasara dönüştürülmesi bana göre cinayettir. Gençlerimizi, çocuklarımızı o mezarlarda yani evlerde oturtuyoruz. Sakarya bunu unutmamalıdır.”

Oldu bitti demeyin

Sakaryalıların “1999 Marmara Depremi’ni yaşadık ve bitti” dememesi gerektiğini de belirten Işıkara, “Geyve ve Mekece arasında bulunan Kuzey Anadolu Fay zonunun güney kolu çok sessiz duruyor. İkinci olarak da Marmara depremi tehlikesi var. Sakarya’da zorunlu deprem sigortası kapsamına giren konut sayısı 125 bin 109. Bunlardan zorunlu deprem sigortası olanların sayısı 45 bin 613. Yani konutlarımızın yaklaşık yüzde 36’sı depreme karşı güvence altına alınmış. Bu oranın artması gerekiyor” dedi.

EN MUTLU ÇOCUKLAR

Sakarya Gar Meydanı’ndaki etkinliklerde çocuklar, Coca Cola Mutluluk Bandosu ile coştu, müzik çalışmalarına katıldı, Uluslararası Af Örgütü’nün Haklı Çocuk Oyunu’nu oynadı ve Akbank Çocuk Tiyatrosu’nun En Mutlu Kim adlı oyununu izledi.

TRENDE SÜRPRİZ DOĞUM GÜNÜ PARTİSİ

Dün 68’inci yaşına giren Prof. Ahmet Mete Işıkara için Hürriyet Treni’nin salon vagonunda bir sürpriz doğum günü kutlaması yapıldı. DASK Yönetim Kurulu Başkanı İdris Serdar, Yönetim Kurulu Üyesi Okan Utkueri ve Genel Sekreteri Serpil Öztürk, Eureko Bölge Müdürü Yasemin Yenipazar Arslan da hocayı kutlayanlar arasındaydı.

Emel Armutçu: Sayın Hürriyet Treni?

Hürrİyet Treni bugüne kadar çok dert dinledi ama galiba ilk kez bir dilekçe aldı. İki sayfalık şikayet mektubu, “Sayın Hürriyet Treni” diye başlıyordu.
Dilekçeyi yazan eski bir emniyet mensubu, hatta patlayıcı imha uzmanı, Kamuran Tan. Ve karşı çıktığı, yaşadığı köyün yakınındaki taş ocaklarının kayaları delmek için kullandığı tonlarca patlayıcı...
Tan, “İstanbul Boğazı kadar güzel ve önemli” olduğunu söylediği Geyve Boğazı’nın tam ortasında, Sakarya Nehri ile D125 karayolunun batısında bulunan Akıncı köyünde yaşıyor. İhtiyar heyetinde ve dernek başkanı.
Eski İpek Yolu üzerinde, tarihi bir köy olan Akıncı’yla beraber boğazın üzerinde 20 bin nüfusu barındıran toplam dokuz köy var. Hepsi dereler, şelaleler, anıt ağaçlar ve ıhlamur ormanlarıyla çevrilmişler.
Katledilen ıhlamurlar
Ve bu doğal güzelliğin içinde üç taş ocağı bulunuyor. “Bir firma Ankara’dan izinleri almış, Akıncı köyünde taş ocağı açıyor. Sırada başkaları da bekliyor” diyor Tan.
Ocakların kayaları delmek için kullandığı milyonlarca ton patlayıcının çevreye inanılmaz zarar verdiğini, bu ocaklar için yapılan yollar nedeniyle ıhlamur ormanlarının katledildiğini, köylere giden içme sularının kirletildiğini anlatıyor. “Tahribata, uluslararası tren ve karayolunu kullanan binlerce insan, adeta tozun içersinden geçerek şahit olmakta” diye devam ediyor.
Treni de ezebilir
Üstelik her iki yola da yakın kayalardaki çatlakların giderek tehlikeli hale geldiğini belirtiyor: “Her an bir trenin ya da arabaların üzerine büyük parçalar düşebilir” diye uyarıyor.
Kamuran Tan ve başkanı olduğu köy derneğinin üyeleri dün pankartlarıyla geldiler trene. Gerçi Sakarya’nın tren gündemi ağırlıklı olarak depremdi ama onlar kendi gündemlerini yaratmayı başardılar. Hürriyet Hakkımızdır Treni’nin başarısı burada sanırım: Daha güzel bir dünyada yaşama hakkı için herkesin vatandaşlık görevini yerine getirmesini istiyor tren ve giderek o insanlardan daha çok görüyor.
BUGÜN KOCAELİ, PAZAR SİRKECİ’DEYİZ
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!