Türkiye’de 75 milyon dolara ulaştı, Doğu’ya 10 anaokulu yapacak

Güncelleme Tarihi:

Türkiye’de 75 milyon dolara ulaştı, Doğu’ya 10 anaokulu yapacak
Oluşturulma Tarihi: Eylül 13, 2009 00:00

Dünya doğrudan pazarlama devi Amway’in Başkanı Doug Devos, “Türkiye, büyüme stratejimizde önemli yer tutuyor” dedi. 2008’deki satışları 75 milyon dolara ulaşan Amway Türkiye Genel Müdürü Tayfun Ergün de, Doğu ve Güneydoğu’ya 10 anaokulu yapacaklarını bildirdi.

Haberin Devamı

DÜNYANIN önde gelen “doğrudan satış” şirketleri arasında yer alan Amway’in Yönetim Kurulu Başkanı Doug Devos, “Türkiye, şirketin büyüme stratejisi ve sosyal yardım projeleri içinde önemli bir yer işgal ediyor. Türkiye’nin potansiyelini görmek ve sosyal sorumluluk projelerini incelemek amacıyla ekimde Türkiye’ye geleceğim” mesajı verdi. Amway’in kuruluşunun 50. yılı nedeniyle Türkiye’den giden gazeteci grubuyla şirketin Michigan Grand Rapids kentindeki genel merkezinde görüşen Devos ve Amway Türkiye Genel Müdürü Tayfun Ergün, Türkiye’deki sosyal sorumluluk projeleri ile Türklerin tüketim alışkanlıklarıyla ilgili bilgiler paylaştı:
Doğu’ya anaokulu
Türkiye’de çevreyle ilgili projeler kapsamında çöp toplama ve ağaçlandırma faaliyetleri yürütülüyor; yaklaşık on yıldır da UNİCEF’e destek veriliyor. Son olarak Gaziantep’in Köksalan Köyü’nde bir ilköğretim okulunu bitiren Amway’in yeni projesi ise Doğu Anadolu’ya 10 anaokulu yapmak. Bu proje kapsamında tüm Avrupa’da Amway çalışanlarının topladığı bağışlar Türkiye’ye yönlendirilecek ve ilk olarak Van’da bir anaokulu yapılacak.
Doğu’da cilt bakımı
Sağlık ve Zinde Yaşam Ürünleri kategorisinde en yüksek satış oranına İstanbul, Ankara ve İzmir’de ulaşıldı. Ancak, bir önceki yıla göre en fazla satış artışının gerçekleştiği il Van oldu. Kozmetik ve Cilt Bakım Ürünleri kategorisinde en fazla satış artışı Bingöl’de gerçekleşti. Bingöl’ü Hakkari, Mardin, Batman, Afyon, Çankırı ve Van izledi. Bu illerdeki satışlar bir önceki yıla göre yaklaşık olarak iki katından fazla artış gösterdi.
Krizde umut oldu
Türkiye’yi de etkisi altına alan ekonomik kriz döneminde özellikle işini kaybeden ya da ek gelir elde etmek isteyenler için Amway önemli bir iş fırsatı olarak öne çıktı. 2008 yılında Türkiye’de 75 milyon dolarlık satışa ulaşıldı. Amway serbest girişimci sayısı da yüzde 17 bir artış gerçekleştirerek 2008 sonu itibariyle 150 bine ulaştı. 2009 yılında bir önceki seneye göre satışlarımızda ve serbest girişimci sayısında yaklaşık yüzde 8-10 bir artış hedefleniyor.
Şirket borçsuz
Amway’in krizin yıkıcı etkilerinden uzak kalmasının nedeni ise harcamalarımızdaki tasarruf ve şirketin borçsuzluğu. Bu bize rekabet avantajı sağlıyor. Ailemizin Hollanda kökenli oluşu, muhafazakar tavrı bir takım avantajlar sağlıyor. Bu dönemde öncelikli olarak kozmetik ve zinde yaşam ürünlerinde büyüyeceğiz.

Haberin Devamı

Türkiye, 58 ülke içinde 15’inci

Haberin Devamı

8.5 milyar dolarlık cirosu bulunan Amway, cirosunun yüzde 80’ini ABD dışında faaliyet gösterdiği 58 ülkeden sağlıyor. Amway Türkiye ise 75 milyon dolar cirosuyla şirketin 15’inci büyük faaliyet alanı özelliği taşıyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!