Amerikan Gazeteler Birliği, gazeteler hakkındaki 7 yanlışa ilanla yanıt verdi

Güncelleme Tarihi:

Amerikan Gazeteler Birliği, gazeteler hakkındaki 7 yanlışa ilanla yanıt verdi
Oluşturulma Tarihi: Haziran 10, 2009 00:00

Amerikan Gazeteler Birliği (NAA), "Gazeteler hakkındaki gerçekler" başlığıyla hazırladığı açık mektubu, 1500 dernek üyesi gazeteye göndererek ilan olarak ücretsiz yayımlanmasını istedi. Reklamverenlere yönelik hazırlanan ilanda, gazete sektörünün yaşadığı sorunlar hakkında mitleşmiş 7 yanlışa cevap verildi.

Haberin Devamı

AMERİKAN Gazeteler Birliği, reklamverenlere yönelik hazırladığı bir ilanla gazetelerin yaşadığı sorunlar hakkında mitleşmiş 7 yanlışa cevap verdi. Referans Gazetesi’nde yer alan habere göre, Amerikan Gazeteler Birliği (NAA) Başkanı ve CEO’sunun imzasını taşıyan "Gazeteler hakkındaki gerçekler" başlıklı açık mektup 1500 dernek üyesi gazeteye gönderilerek ilan olarak ücretsiz yayımlanması istendi.

Tam sayfa ilanı ilk yayımlayan, 19 Mayıs’ta dünyanın en güçlü gazeteleri arasında sayılan "The New York Times" oldu. Reklamverenlere yönelik ilanda gazete sektörünün yaşadığı sorunlar hakkındaki yanlış inanışlara cevap veriliyor.

Mektup tarzlı ilan

NAA İş Geliştirmeden Sorumlu Başkan Yardımcısı Randy Bennett, Editor&Publisher internet sitesine yaptığı açıklamada, "İnsanların gazeteler hakkında duydukları olumsuz haberlere dair gerçekleri söylemek için bu sefer farklı bir taktik uyguladık" dedi. Mektup tarzında hazırlanan ilan, NAA Başkanı ve CEO’su John Sturm imzasını taşıyor ve gazeteler hakkında mit olarak tanımlanan 7 yanlış inanışa madde madde cevap veriyor.

Ölüm değil dönüşüm

Maddelerin sonunda ise şöyle deniliyor: "Bu, ölmekte olan bir endüstrinin portresi değil. Bir dönüşümün illüstrasyonu. Farklı ürünlerle belli okur kitlelerine hizmet etmeye odaklanmış olan gazeteler, kendilerini bütünüyle yeniliyorlar ve bu okur kitlelerini en etkin şekilde reklamverene sunuyorlar."

1500 gazeteye gönderildi

Bennett, NAA üyesi 1500 gazeteye gönderilen ilanın ücretsiz yayımlanmasını talep ettiklerini söylüyor: "İlanımız bugüne kadar sadece The New York Times’ta yayımlandı ama The Dallas Morning News ve Community Newspaper Holdings Inc.’e ait gazetelerin de ilanı kullanacağı bilgisini aldık. Üyelerimizin büyük çoğunluğunun ücretsiz kullanacağını düşünüyoruz."

İlanın The New York Times’ta yer almasının ne etkisi olduğu sorusuna ise Bennett, "Reklamcıların düzenli okuduğu bir gazetede yer alması önemli" cevabını verdi.

İlanda yer alan ’7 mit’

1. mit:

Artık kimse gazete okumuyor


Gerçek: Hafta içi her gün 104 milyondan fazla, pazar günleri 115 milyondan fazla yetişkin gazete okuyor. Bu rakamlar, TV’de Super Bowl’u (94 milyon), American Idol’ü (23 milyon) ve tipik bir akşam ana haber bültenini (65 milyon) izleyenlerden fazla.

2. mit:

Gençler artık gazete okumuyor

Gerçek:
Ortalama bir haftada 18-24 ve 25-34 yaş grubunun yüzde 61’i gazete okuyor ve geçen hafta gazete okuduğunu veya bir gazete internet sitesine girdiğini söyleyenlerin oranı yüzde 63.

3. mit:

Gazete okurluğu düşüyor

Gerçek:
Haftalık ortalama gazete okurluğu 2007-2008 arasında yüzde 0,8 gibi küçük bir oranda geriledi. 2002’deki zirveye oranla gerileme ise yaklaşık yüzde 7. Bunu, sadece 2007’de prime time TV izleme oranındaki yüzde 10’luk düşüşle karşılaştırın. Bu arada gazetelerin internet aylık tekil ziyaretçi sayısı 2004’ten bu yana yüzde 75 artarak 75 milyona ulaştı.

4. mit:

Pek çok gazete iflas ediyor

Gerçek:
Gazeteler, bireysel ticari kuruluşlar olarak, kárlı işletmeler olmayı sürdüyorlar. Wall Street uzmanları 2009’da işletme marjının düşük veya orta onlu hanelerde olacağını tahmin ediyorlar. Geçmişteki yüksek seviyelere göre daha az olsa da bu oran pok çok endüstrinin kıskanacağı düzeyde. American Journalism Review’daki makalesinde danışman John Morton şöyle yazmıştı: "Genel olarak, üzerine gidilen gazete endüstrisi zayıflamış olmakla birlikte pek çok ölçüte göre mali sağlığını korumaktadır. İçinde bulunduğumuz ortamda bu bir başarıdır."

5. mit:

Gazete ilanları işe yaramıyor

Gerçek:
Google’ın kendi araştırması tüketicilerin yüzde 58’inin gazetede gördüğü ürünü araştırdığını veya satın aldığını gösteriyor. Google ayrıca, gazete ilanının online reklamı güçlendirdiğini söylüyor. Yüzde 52’nin bir ürünü gazetede görürse satın alma olasılığı daha fazla.

6. mit:

Gazetede yaratıcı seçenek yok

Gerçek:
Gazetelerin sunduğu yaratıcı seçenekler de patlama yaşıyor ve bugün üzerine küçük poşet yapıştırılabilen ilanları, etiket, kokulu, tadılabilen, karanlıkta parlayan ilanları, ortadan yarık tasarımı ve ayrıca etkinlik ve veritabanı pazarlaması, tüketici davranış hedeflemesi, e-posta, e-bülten uygulamalarını içeriyor.

7. mit:

Gazeteler olmasa haber ihtiyacını başka yerden giderebilirsin

Gerçek:
Gazeteler diğer tüm mecralardan fazla haberciliğe yatırım yapıyorlar. "Toplamacılar"da okuduğunuz ve diğer mecralardaki çoğu bilgi gazete kaynaklı. Hiçbir yerel blogger’ın, kamu yararı kuruluşunun veya TV haber kaynağının çabası gazete içeriğinin derinliğine ve genişliğine erişemez.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!