Fiyat indirdi reklama yüklendi krizde cirosunu yüzde 40 artırdı

Güncelleme Tarihi:

Fiyat indirdi reklama yüklendi krizde cirosunu yüzde 40 artırdı
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 28, 2009 00:00

Tekstil ve hazırgiyimde Adana’nın çıkardığı küresel markalardan Süvari Giyim, krizli aylarda cirosunu yüzde 40’a yakın artırmayı başardı.

Haberin Devamı

Süvari Giyim Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Coşkun, "Fiyatlarımızı yüzde 30 indirdik, kár marjımızı düşürüp kampanyalı satışlara yöneldik. Reklam bütçemizi ikiyle çarptık. Satışlarımız adet bazında yüzde 84, ciro bazında yüzde 37 arttı" dedi.

KÜRESEL ekonomik krizden önce ’kendi krizini’ yaşamaya başlayan tekstil ve hazırgiyim sektöründe herşeye rağmen başarısını sürdüren firmalar da var. Çok sayıda küresel hazırgiyim markası küçülme yolunu seçerken, Anana’nın bu sektörde çıkardığı küresel markalardan Süvari Giyim, krizli aylarda cirosunu yüzde 40’a yakın artırmayı başardı. Süvari Giyim Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Coşkun, "Merkezi İstanbul’a taşıdık çünkü moda, tasarım ve pazarlamanın merkezi burası. Fiyatlarımızı yüzde 30 indirip, kár marjımızı düşürdük ve kampanyalı satışlara ağırlık verdik. Reklam bütçemizi de ikiyle çarptık ve daha çok reklam yatırımı yaptık. Sonuç olarak satışlarımız adet bazında yüzde 84, ciro bazında yüzde 37 arttı. Son 6 ayda 60 kişiyi daha işe aldık" dedi.

Bunları herkes biliyor

2008 Ekim ayından bu yana dünyayı ve Türkiye’yi sarsan ekonomik krizi pasifleşerek, küçülerek aşmanın mümkün olmadığını söyleyen Ahmet Coşkun şöyle konuştu: "Aslında bizim yaptıklarımızı herkes yapabilir. Bunları herkes bilir. Krizde daha agresif olmak gerekir, reklamı kesmek yerine saldırmak gerekir, satışa odaklanmak gerekir. Ancak nedense birçok şirket bildiği halde bunları uygulamıyor. Biz uyguladık, başardık."

Reklam artınca imaj değişti

Süvari Giyim olarak her dönem kaliteli üretim ve iyi tasarım yaptıklarını belirten Ahmet Coşkun, "Reklama daha çok yatırım yapınca, hem müşteri nezdinde hem de stratejik ortaklarımız açısından imajımız pozitif anlamda güçlendi. Örneğin, çok iyi alışveriş merkezlerinde bizim mağazalarımızın büyük ilgi görmesi bu merkezlerin yönetimlerini çok etkiledi. Yeni açılacak alışveriş merkezlerine de davet edilmeye başlandık" diye konuştu.

İnovasyona da asıldık

Süvari Giyim Genel Müdürü Fatih Coşkun da, "Kriz var diye gömlek, takım elbise ve ayakkabıda inovasyon’u da asla ihmal etmedik. Çünkü bir üründe bir yenilik yaparsanız fiyat açısından daha bağımsız olabiliyorsunuz. Bizim bazı ürünlerde patentini aldığımız inovatif uygulamalarımız var. Kravat takmadan da dik duran yaka yaptık. Türkler olarak boynumuz biraz kalın. Bu yüzden de yakanın tam olması için genellikle insanımız bir numara büyük gömlek alıyordu. Biz de yakası bedenden bir numara büyük gömlekler ürettik. Müşteri, ’iki yakamız bir araya geldi’ diye teşekkür ediyor. Takım elbisede 8 drop giyenler için uzun kollu gömlekler ürettik. Bir bakıma gömleğe de drop koyduk. Yakında büyüyebilen pantolon ve kemeri de piyasaya süreceğiz" dedi.

Eski sezon, yeni sezon yok müşteriye daima uygun fiyat

SÜVARİ Giyim Genel Müdürü Fatih Coşkun, mağazalardaki fiyat politikasında da farklı bir yol izlediklerini anlattı. Coşkun, "Bizim mağazalarımızda eski sezon, yeni sezon fark etmiyor, ayrım yapmıyoruz. Bütün ürünlerimiz uygun fiyatlı. Yeni sezon ürününü yüksek fiyatla sunarak müşteri kaybetme lüksümüz yok. Bu dönemde sektörümüzde en çok da ’yüksek kár marjlarına alışmış’ olan markalar zorlanıyor. Biz hiç zorlanmıyoruz" dedi.

11’i yurtdışında 55 mağazası var

SÜVARİ Giyim Genel Müdürü Fatih Coşkun, önümüzdeki dönem için belirledikleri büyüme stratejisini de şöyle özetledi: "Şu anda yurt içinde 44 mağazamız var. 11 tane de İsviçre, Kazakistan, Yemen, Türkmenistan ve Rusya’da mağazalarımız var. İçerde mağaza açma maliyetleri daha uygun hale geldi. Çünkü kiralar düştü. Biz 2010 sonuna kadar toplam mağaza sayımızı 70’e çıkarmayı öngörüyoruz. Yurtdışında nüfusu kalabalık Afrika ülkelerine de yayılmak istiyoruz. Bu konuda somut görüşmelerimiz sürüyor."

Haberin Devamı

Tekstildeki İş Fırsatları http://www.yenibiris.com/IsIlanlari/Ilanlar.aspx?Sector=14200 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!