İtalyan markalar kaybediyor, size ’boşluk doldurma’ fırsatı çıkıyor

Güncelleme Tarihi:

İtalyan markalar kaybediyor, size ’boşluk doldurma’ fırsatı çıkıyor
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 01, 2009 00:00

Pazarlama uzmanı, Hint asıllı Jagdish Sheth, global ekonomik krizin tüm dünyada oyunun kurallarını değiştirdiğini ve yepyeni bir ticari ortama geçildiğini söyledi.

İtalyan, İsveç, Avusturyalı ve İskandinav markaların kayıplar yaşadığını ve bazı markalardan vazgeçildiğini belirten Sheth, "Bu, Türk markalar için bir fırsat. Onların yarattığı boşluğa siz talip olun. Boşlukları doldurun. Gerekiyorsa her ülkeye gidip ajan gibi kimler dökülüyor, bakın. Kim hangi alanlardan çıkıyor, nerelerde kayıp var yerinde inceleyin ve rekabetçi olabileceğiniz alanlarda onların yerine oynayın" dedi. Dünyanın ilk ve tek devlet destekli markalaşma programı Turquality kapsamında düzenlenen beşinci Vizyon Semineri için İstanbul’da bulunan Sheth sorularımızı yanıtladı. Ekonomik krizi tsunamiye benzeten Sheth şöyle konuştu: "ABD’den çıkan tusunami kıta Avrupa’sını vurdu. ABD krizin etkilerini bu yılın 3’üncü çeyreğinden sonra atlatmaya başlar. Avrupa’da 2011-2012’den önce iyileşme beklemiyorum. Türkiye her şeyde Avrupa pazarı odaklı. Korkarım en büyük pazarınız bir süre daha toparlanamayacak. En iyisi siz bir süreliğine Avrupa sevdasından vazgeçin. Gelişen pazarlara yönelin, geleceğe odaklanın."

Gelişen pazarlara yönelin

Türkiye’nin geleceğinin gelişen pazarlarla birlikte olduğunu belirten Seth; Çin, Hindistan, Endonezya, hatta Latin Amerika ülkeleriyle birlikte gelişen pazarlarda daha etkin ve daha yaygın olmayı önerdi. Sheth "Markalaşmada Amerika kıtaları, Asya inanılmaz fırsatlar sunuyor. Gelişen pazarlarda markalı üründe boşluk var" dedi.

Kalite ve tasarım

Sheth, global rekabette kalite itibarı, tasarım ve insan sermayesine yatırımın önemine değinerek, Türkiye’nin tasarıma yaptığı atılımın takdire değer olduğunu söyledi. Sheth, Türkiye’nin kalite algısını güçlendirmesi gerektiğine dikkat çekerek, "İnsana yatırımla sıradan insanları sıra dışı yapın" diye konuştu.

Türkiye, modern Avrupalı bir ülke

İLKİ 1990’ların başında olmak üzere üçüncü kez Türkiye’ye gelen Jagdish Sheth şunları söyledi: "Gelişen pazar deyince akla insan kalitesinin düşük, altyapının yetersiz olduğu ve oturmamış bir ülke geliyor. Türkiye öyle değil. Muhteşem bir insan kalitesi var. Altyapı sorunlarını büyük ölçüde çözmüş. Modern, Avrupalı kabul edilebilecek bir ülke."

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!